"Τελικά το F-35 θα καταλήξει σε μια μνημειώδη αποτυχία ενώ ταυτόχρονα εάν χρειαστεί να πολεμήσει θα καταρρίπτεται από τα ρωσικά Su-30/-35, τα κινεζικά αντίστοιχα ή τα ινδικά Su-30ΜΚΙ Flankers σαν καθιστή πάπια".
Αυτό αναφέρει σε άρθρο του το έγκυρο Russia & India Report αναλύοντας τους λόγους που το πολυδιαφημισμένο stealth μαχητικό, τυπικά πολλαπλού ρόλου, στην ουσία μαχητικό κρούσης της USAF, θα γίνει βορά των ρωσικών μαχητικών απογόνων του Su-27 Flanker (Su-30 & Su-35) σε μια εναέρια αναμέτρηση.
Κατασκευασμένο για να είναι το πλέον θανατηφόρο αεροσκάφος κυνηγός-φονιάς όλων των εποχών το F-35, το stealth μαχητικό της USAF έχει καταλήξει να είναι ο κυνηγημένος σε όλα τα σενάρια προσομοίωσης εναντίων των ρωσικών Su-30 Flankers.
Το νέο μαχητικό των ΗΠΑ το οποίο κοστίζει 191 εκατ. $ ανά μονάδα είναι τόσο διάτρητο από κρίσιμες σχεδιαστικές ατέλειες και το πιο πιθανό είναι να καταρριφθεί από τα υπερ-ευέλικτα Sukhoi.
Κοντόχοντρες πτέρυγες (που μειώνουν την άντωση και την ευελιξία), ,ια επίσης σε σχήμα βολβού άτρακτο (κάτι που την κάνει λιγότερο αεροδυναμική) χαμηλή ταχύτητα και ένας υπερθερμός κινητήρας τον οποίο ένα σχετικά σύγχρονο ραντάρ μπορεί να αναγνωρίσει, είναι μερικές από τις ατέλειες οι οποίες εκθέτουν την τρωτότητά του κατά τη διάρκεια μιας εναέριας μάχης,
Με περισσότερα από 600 Flanker (Su-27/30/35) πετώντας σε διάφορες αεροπορικές δυνάμεις σε διάφορα μέρη του κόσμου το μέλλον του F-35 μοιάζει αβέβαιο. Αεροπορικοί ειδικοί σε όλο τον κόσμο συγκλίνουν προς το γεγονός ότι το ακριβότερο μαχητικό των ΗΠΑ (με κόστος ανάπτυξης κοντά στο 1,5 τρισ. $ θα είναι μια "καθιστή πάπια" απέναντι στα Flanker.
«Είναι ένας στόχος και τίποτα άλλο» είχε αναφέρει ο γνωστός Αμερικανός αεροναυπηγός Pierre Sprey (ένας εκ των σχεδιαστών του F-16 και του A-10) στην ολλανδική τηλεόραση.
O Winslow T. Wheeler διευθυντής στο κέντρο αμυντικών πληρωτριών συμφωνεί: «Το F-35 είναι τόσο βαρύ και αργοκίνητο για να είναι ένα επιτυχημένο μαχητικό. Εάν αντιμετωπίσουμε ποτέ κάποια σοβαρή αεροπορική δύναμη τότε θα έχουμε σοβαρό πρόβλημα».
Μέχρι στιγμής οι ΗΠΑ έχουν σταθεί τυχερές καθώς δεν έχουν συναντήσει και αντιμετωπίσει μια σοβαρή αεροπορική δύναμη. Πρώτα στους ουρανούς του εξασθενημένου Ιράκ, μετά στην μικροσκοπική από πλευράς Αεροπορίας Λιβύη και ύστερα στο εντελώς ανυπεράσπιστο Αφγανιστάν, τα αμερικανικά αεροσκάφη πετούσαν πρακτικά ανενόχλητα. Η τύχη αυτή όμως ίσως τελειώσει κάποτε εάν έρθουν αντιμέτωπες με Αεροπορίες όπως η ρωσική, η κινεζική ή η ινδική και τότε το αποτέλεσμα δε θα είναι μόνουπέρ της μιας πλευράς. Η ινδική Αεροπορία νίκησε στον αέρα σε ασκήσεις αμερικανικά μαχητικά 4ης γενιάς πετώντας με αεροσκάφη τρίτης και τέταρτης γενιάς.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα με το F-35 είναι πως οι σχεδιαστές του στηρίζονται στην τεχνολογία stealth και στη μεγάλη εμβέλεια του ραντάρ ως αντιστάθμισμα της έλλειψης ταχύτητας και ευελιξίας. Αλλά το stealth δεν είναι ότι πολλοί ελπίζουν και δεν είναι και το πέπλο που σε κάνει αόρατο.
Επιπρόσθετα τα πολύ καλά ρωσικά ραντάρ τώρα γίνονται καλύτερα όπως εξηγεί το DID (Defense Industry Daily):
Συγκεκριμένες τεχνολογικές πρόοδοι έχουν ήδη ενσωματωθεί στα πιο προηγμένα ρωσικά αντιαεροπορικά συστήματα και τα υπάρχοντα συστήματα IRST εγκατεστημένα σε ρωσικά και ευρωπαϊκά μαχητικά επεκτείνουν διαρκώς τις εμβέλειές τους έχοντας τη δυνατότητα να εντοπίζουν stealth μαχητικά όπως κάθε άλλο αεροσκάφος.
Μέχρι το 2020 ραντάρ θα μπορούν να εντοπίζουν stealth μαχητικά όπως το F-22 σε αποστάσεις έως και 46 χλμ. και σε συνδυασμό με συστήματα IRST τα οποία θα μπορούν να εντοπίζουν εκτοξεύσεις βλημάτων και αεροσκάφη σε αποστάσεις έως και 92 χλμ.
Την ίδια στιγμή δεν υπάρχει αυτό που λέμε ως «ένα ραντάρ σε ένα πόλεμο» όπως εξηγεί ο Sprey «και φυσικά δεν μπορείς να είσαι πάντα αντιμέτωπος με ένα ραντάρ εκεί που φαίνεσαι λιγότερο δηλαδή από μπροστά,. Πάντα θα υπάρχουν ραντάρ στο θέατρο των επιχειρήσεων τα οποία θα σε φωτίζουν από κάτω ή θα σε κοιτούν από πιο ψηλά. Όλα αυτά μπορούν να σε δουν» συμπληρώνει ο Sprey.
Το περιορισμένο οπλικό φορτίο
Ένα άλλο ζήτημα είναι με το συνολικό σχήμα του F-35. «Τα περισσότερα από τα πιο διάσημα μαχητικά ήταν “όμορφα” γιατί στις σχεδιάσεις τους συμπεριλάμβαναν αεροδυναμικές γραμμές για λιγότερη οπισθέλκουσα» εξηγεί ακόμη ο Sprey
«Αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση και επειδή είναι stealth είναι πιο ογκώδη καθώς πρέπει να μεταφέρουν τον οπλισμό τους εσωτερικά. Αυτό όμως έχει επιπτώσεις στις επιδόσεις του αεροσκάφους καθώς είναι τώρα πιο μεγάλο και πετά σαν βομβαρδιστικό».
Από την άλλη λιγότερο εσωτερικό φορτίο, καθώς είναι περιορισμένο, σημαίνει και την θανατική του καταδίκη. Το F-35 μπορεί να μεταφέρει δύο μεγάλες βόμβες JDAM ή τέσσερεις μικρότερες ή ένα μέγιστο φορτίο από τέσσερα βλήματα αέρος-αέρος.
Η USAF ισχυρίζεται πως το προηγμένο ραντάρ του F-35 το APG-81 θα μπορεί να δει τον εχθρό πρώτο και να το καταρρίψει από μεγάλη απόσταση. Οι καταρρίψεις όμως με βλήματα BVR εξακολουθούν να αποτελούν ένα όνειρο για τους πιλότους των μαχητικών και ανάλογες περιπτώσεις είναι πολύ σπάνιες.
Στην πραγματικότητα το να ρίξει κάποιος όλο το βάρος στη δυνατότητα του ραντάρ και μόνο και στα βλήματα μπορεί να αποδειχθεί αυτοκτονική. Αυτό είχε συμβεί στον πόλεμο του Βιετνάμ όπου οι αμερικανοί πιλότοι στηρίζονταν εξολοκλήρου στα βλήματα και το ραντάρ τους πλην όμως τα ευέλικτα MiG-19 και “-21” τους επέφεραν πολλαπλές απώλειες αναγκάζοντας έτσι την USAF να προχωρήσει στην επανατοποθέτηση πυροβόλων στα αεροσκάφη.
Η ρωσική Αεροπορία η οποία διαθέτει μερικά από τα πλέον προηγμένα βλήματα αέρος-αέρος οπλίζει τα Flanker με 8 βλήματα καθώς η κατάρριψη ενός στόχου σε συνθήκες BVR απαιτεί πάνω από ένα βλήμα. Από ότι φαίνεται οι Αμερικανοί αγνοούν αυτό το βασικό δόγμα των αερομαχιών.
Στην θεωρεία οι αμερικανοί πιλότοι οραματίζονται πως θα παίζουν ένα video game καταρρίπτοντας τα εχθρικά αεροσκάφη από αποστάσεις των 150 χλμ. και άνω.
Στην πραγματικότητα όμως μνια αερομαχία είναι σαν μια μονομαχία με μαχαίρια, Όπως αναφέρει το DID το F-35 είναι πολύ πιθανό να καταλήξει να αντιμετωπίζει περισσότερους αντιπάλους σε μικρές αποστάσεις από όσους οι υποστηρικτές του αεροσκάφους θεωρούν ή ελπίζουν.
Την ίδια ώρα θα είναι αναγκασμένα να αντιμετωπίζουν και πολλαπλές βολές από βλήματα BVR IIR. Σε αντίθεση με το F-22 το F-35 περιγράφεται ως «διπλά κατώτερο» από τα σύγχρονα Su-30 εντός οπτικής ακτίνας.
Το μεγαλύτερο και με μεγάλη ποικιλία οπλισμού Flanker σε συνδυασμό με την μεγάλη ευελιξία του παρέχει ένα απαράμιλλο πλεονέκτημα στον εναέριο αγώνα,.
Η επάρκεια του Στόλου
Σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία της USAF το F-35 πρόκειται να αντικαταστήσει όλα τα υπάρχοντα μαχητικά όπως και τα μαχητικά εγγύς υποστήριξης,.
Αλλά εδώ υπάρχει το πρόβλημα. Επειδή το F-35 είναι ένα τόσο ακριβό αεροσκάφος οι διάφορες αεροπορικές δυνάμεις πρόκειται να αγοράσουν λιγότερες μονάδες. Για παράδειγμα η Ιαπωνία έχει 100 F-15J αλλά θα τα αντικαταστήσει με 70 F-35. Επιπρόσθετα επειδή το F-35 είναι τόσο ακριβό στην χρήση του αυτό θα έχει ανρητικό επακόλουθο στις ώρες εκπαίδευσης των πιλότων. Ήδη η αμερικανική Αεροπορία και στο πλαίσιο των περικοπών του αμυντικού προϋπολογισμού έχει περικόψει 44.000 ώρες πτώσεων ενώ έχει καθηλώσει τουλάχιστον 17 Μοίρες.
Άλλωστε το stealth έρχεται με ένα τίμημα. Στο F-35 το μεγαλύτερο κόστος της συντήρησης είναι αυτό του stealth περιβλήματος.
Όπως αναφέρει ο Sprey «αυτό είναι ένα γελοίο πρόβλημα σε ένα πόλεμο: «Κάθεσαι στο έδαφος για 50 ώρες προσπαθώντας να κάνεις ένα αεροσκάφος αόρατο που στην πραγματικότητα δεν είναι»
Αυτό που λέγεται ως 100% διαθεσιμότητα από πλευράς επιμελητείας είναι αδύνατο. Η USAF έχει τώρα ένα 75% το οποίο είναι καλό. Σε ότι αφορά όμως το F-35 εκεί η διαθεσιμότητα πέφτει κατακόρυφα. Το πλέον ικανό και απόρρητο βομβαρδιστικό της USAF το B2A έχει διαθεσιμότητα μόλις 46,7%, ενώ το F-22 και με μια τιμή 350 εκατ. $ έχει διαθεσιμότητα 69%.
«Έτσι σε αυτό το πλαίσιο η Αεροπορία της Αυστραλίας θα μπορεί να έχει μόλις 48 διαθέσιμα για μάχη F-35 από τα 70 που έχει ως στόχο να πάρει. Οι πιθανότητές σας εναντίον της Κίνας η οποία έχει 400 Flanker είναι μηδαμινές. Μπορεί κάποιος να στοιχηματίσει ότι οι Αυστραλοί δε θα επιδιώξουν καμία αερομαχία με κινεζικά μαχητικά εκτός και αν συνοδεύονται από τον μεγάλο αδελφό τις ΗΠΑ» είχε πει ο Wheeler σε συνέντευξή του,.
Ο τελευταίος ο οποίος ασχολείται με την αμερικανική εθνική ασφάλεια για πάνω από τρεις δεκαετίες αναλύει τις επιπτώσεις που θα έχει η είσοδος των F-35 σε υπηρεσία με τις δυτικές Αεροπορίες:
«Οι πιλότοι θα γίνονται χειρότεροι καθώς θα λαμβάνουν όλο και λιγότερη εκπαίδευση, Θα υπάρχουν πολλοί λιγότεροι πιλότοι συνολικά και η όλη δύναμη θα συρρικνώνονται και το μόνο που θα απομείνει είναι ένα αεροσκάφος πανάκριβο το οποίο δεν θα μπορεί να κάνει τίποτα, θα είναι μνημειώδες άχρηστο και θα καταστρέψει στο τέλος κάθε Αεροπορία η οποία θα το αποκτήσει»
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr