Φόροι, φόροι, φόροι. Μόνο κινήσεις θράσους θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς τους επικείμενους φόρους από τη πλευρά της Κυβέρνησης και των νομοθετών του κράτους μας, αφού το μόνο αφορολόγητο πλέον θα είναι ο αέρας που αναπνέουμε (τουλάχιστον προς το παρόν), λες και δεν γνωρίζουν ότι απευθύνονται σε έναν λαό που δεν δύναται να ανταπεξέλθει καλά καλά ούτε στις καθημερινές του υποχρεώσεις. Ή λες και δεν ξέρουν πως όσο αυξάνουν τους φορολογικούς συντελεστές τόσο οι πολίτες θα λακίζουν από τις πληρωμές τους στα ταμεία.
Είναι άλλωστε αποδεδειγμένο πως όσο πιο χαμηλός φορολογικός συντελεστής υπάρχει τόσο πιο συνεπής είναι κανείς στο να πληρώσει όσα του αναλογούν απέναντι στη πολιτεία. Και η ανάπτυξη που με τόσο ζωηρό τρόπο διατυμπανίζουν πως έρχεται πώς αλήθεια θα πραγματοποιηθεί;... Mε κλειστές επιχειρήσεις και άδειες τσέπες;
Τρόφιμα, καύσιμα, ποτά, τσιγάρα (ακόμη και οι ατμιστές), μεταφορές, τηλεφωνικά τέλη, αυξάνουν τις τιμές τους από το επόμενο μήνα, ενώ και η αγορά ΙΧ θα περιοριστεί στα μικρού κυβισμού «καθαρά», αφού η αγορά του αυτοκινήτου των ονείρων μας θα γίνει ακόμη πιο ακριβή υπόθεση και μάλλον θα μείνει μόνο όνειρο!
Όλα αυτά φέρνει - μεταξύ άλλων - το πολυνομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει και τις αυξήσεις σε έμμεσους φόρους (με πρώτο το βασικό συντελεστή ΦΠΑ που αυξάνεται από το 23% στο 24%) και οι οποίοι βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας.
Μέχρι στιγμής έχουν κλειδώσει 10 αυξήσεις στις οποίες περιλαμβάνονται και η φορολόγηση των ΙΧ, (η οποία έχει προκαλέσει την οργή εμπόρων και κατόχων ΙΧ) που αποτελούν από μόνα τους ένα ειδικό κεφάλαιο, από το οποίο κενό μένει ακόμη το τμήμα που αφορά τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας.
1. Η αύξηση του βασικού συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στα 24% από την Ιη Ιουλίου, με στόχο πρόσθετα έσοδα 450 εκατ. ευρώ. Η αύξηση θα συμπαρασύρει προς τα πάνω τις τιμές σε: ακίνητα, αυτοκίνητα, καύσιμα, τσιγάρα, ποτά, ροφήματα, λογαριασμούς σταθερών και κινητών τηλεφώνων, είδη οικιακού εξοπλισμού, συσκευασμένα και μεταποιημένα είδη διατροφής, είδη σερβιριζόμενα σε καταστήματα μαζικής εστίασης, εισιτήρια μέσων μαζικής μεταφοράς, κόμιστρα ταξί και πλήθος και όλα τα αναλώσιμα προϊόντα της γεωργικής και κτηνοτροφικής παραγωγής, δηλαδή λιπάσματα, σπόροι, ζωοτροφές, γεωργικά μηχανήματα.
2. Η επιβολή τέλους 5% στους λογαριασμούς σταθερής τηλεφωνίας από την 1η Ιουνίου με στόχο πρόσθετα έσοδα 70 εκατ. ευρώ. Το νέο αυτό «χαράτσι» θα υπολογίζεται επί των καθαρών (προ ΦΠΑ) τηλεπικοινωνιακών τελών. Η καθαρή επιβάρυνση για ένα λογαριασμό 100 ευρώ (προ ΦΠΑ) θα φτάνει τα έξι ευρώ, αφού θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η αύξηση του βασικού έμμεσου φόρου από το 23% στο 24%. Η επιβολή του φόρου στη σταθερή τηλεφωνία επιλέχθηκε για να μην αυξηθεί το τέλος κινητής τηλεφωνίας, αφού κρίθηκε ότι είναι ήδη υψηλό και της χαμηλής απόδοσης (υπολόγιζαν έσοδα περίπου 20 εκατ. ευρώ ) που θα είναι η επιβολή τέλους στις υπηρεσίες διαδικτύου.
3. Η αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης στη βενζίνη, στο πετρέλαιο και στο υγραέριο από την 1η Ιουνίου, με στόχο πρόσθετα έσοδα 520 εκατ. ευρώ. Ο ΕΦΚ στη βενζίνη θα αυξηθεί κατά 9-10 λεπτά το λίτρο, στο πετρέλαιο κίνησης, στο πετρέλαιο θέρμανσης και στο υγραέριο κατά 3 λεπτά το λίτρο. Συνυπολογιζόμενου και του ΦΠΑ 24% επί της πρόσθετης διαφοράς φόρου που θα προκύψει από την αύξηση, η τελική επίπτωση στην λιανική τιμή πώλησης της βενζίνης θα είναι μια ανατίμηση της τάξεως των 10,5 έως 12,5 λεπτών ανά λίτρο. Ως εκ τούτου από τον Ιούνιο, η απλή αμόλυβδη βενζίνη θα πωλείται σε ολόκληρη σχεδόν της χώρα σε τιμές υψηλότερες των 1,4-1,45 ευρώ ανά λίτρο. Στο πετρέλαιο κίνησης η αύξηση του φόρου κατά 3 λεπτά το λίτρο θα έχει ως συνέπεια, η μέση λιανική τιμή να ανέλθει στα 1,08 – 1,10 ευρώ, ενώ στο πετρέλαιο θέρμανσης η τιμή θα αυξηθεί περίπου κατά 4 λεπτά το λίτρο. Από την αύξηση του ΕΦΚ στη βενζίνη εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν πρόσθετα έσοδα ύψους 300 εκατ. ευρώ. Επιπλέον 100 εκατ. ευρώ προβλέπεται να προκύψουν από την αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης, 90 εκατ. ευρώ από την αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και 25 εκατ. ευρώ από την αύξηση του ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης.
4. Η επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ) κατά 2 ευρώ ανά κιλό καφέ από την 1η-1-2017. Η επιβολή του φόρου αυτού, σε συνδυασμό με την αύξηση του ΦΠΑ στο 24%, αναμένεται να επιβαρύνει με αυξήσεις κατά 10%-20% τις λιανικές τιμές πώλησης των διαφόρων ειδών καφέ. Από την επιβολή ΕΦΚ στην τιμή του εισαγόμενου καφέ, το Δημόσιο προσδοκά την είσπραξη πρόσθετων φορολογικών εσόδων ύψους 60 εκατ. ευρώ.
5. Την αύξηση κατά 9% στον πάγιο και 30% στον αναλογικό φόρο κατανάλωσης που επιβαρύνουν τις τιμές των τσιγάρων, με στόχο πρόσθετα έσοδα 120 εκατ. ευρώ Το αποτέλεσμα των αυξήσεων αυτών στους ΕΦΚ των τσιγάρων και του καπνού, θα είναι να αυξηθούν οι λιανικές τιμές πώλησης κατά 0,50 έως 1 ευρώ ανά πακέτο. Στο πακέτο του εναλλακτικού καπνιστή προβλέπεται και η επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης στα ηλεκτρονικά τσιγάρα ( ατμιστές ) αλλά το μέτρο βρίσκεται ακόμη υπό επεξεργασία και θα εφαρμοστεί από την 1/1/ 2017.
6. Η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη μπύρα και η κατάργηση του ειδικού καθεστώτος έκπτωσης 50% στον ΕΦΚ για τις εταιρίες οινοπνευματωδών ποτών που εδρεύουν στα Δωδεκάνησα, από την 1η Ιουνίου. Από την αύξηση των φόρων αυτών εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν επιπλέον 110 εκατ. ευρώ.
7. Η επιβολή τέλους 10% στη συνδρομητική τηλεόραση: Το μέτρο θα εφαρμοστεί από την 1η Ιουλίου και εκτιμάται ότι θα αποδώσει πρόσθετα φορολογικά έσοδα ύψους 25 εκατ. ευρώ.
8. Η επιβολή φόρου στις επενδυτικές εταιρίες που εμφανίζονται ως «οχήματα» συλλογικών επενδύσεων: Ο φόρος θα επιβαρύνει από την 1η Ιουλίου εταιρείες επενδύσεων Real Estate, portfolio management companies και εκτιμάται ότι θα αποδώσει έσοδα ύψους 33 εκατ. ευρώ.
9. Η επιβολή τέλους ανά διανυκτέρευση στα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια από το 2018. Στα ξενοδοχεία δύο αστέρων και πάνω αλλά και στα ενοικιαζόμενα δωμάτια με δύο κλειδιά. Εκτιμάται ότι θα αποδώσει πρόσθετα έσοδα ύψους 74 εκατ. ευρώ.
10. Οι αλλαγές στο τέλος ταξινόμησης και τα τεκμήρια διαβίωσης των ΙΧ. Στη φορολόγηση των αυτοκινήτων έχουν αποφασιστεί τρεις αλλαγές, οι οποίες θα ισχύσουν από 1η Ιουνίου και αναμένεται να αυξήσουν τα έσοδα κατά 120 εκατ. ευρώ.
● Το τέλος ταξινόμησης δεν θα υπολογίζεται πλέον με βάση τα κυβικά εκατοστά του κινητήρα, αλλά την λιανική τιμή που θα δηλώνει κάθε εισαγωγέας, χωρίς τον φόρο και τους εκπεμπόμενους ρύπους.
● Στο τέλος ταξινόμησης θα ενσωματωθεί και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης, ο οποίος θα παύει να ισχύει ως αυτοτελής φόρος. Οι αλλαγές αυτές εκτιμάται ότι θα επιφέρουν μείωση των τελικών τιμών πώλησης στα ΙΧ αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού, χαμηλής αξίας και πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων και αύξηση τιμών στα πολύ ακριβά αυτοκίνητα μεσαίου και υψηλού κυβισμού.
● Το αυτοκίνητο ως τεκμήριο διαβίωσης θα υπολογίζετται με βάση τις λιανικές τιμές των Ι.Χ. και συντελεστές που θα οδηγούν στην απομείωση της αξίας τους.
Τέλος, σε εκκρεμότητα βρίσκεται ακόμη η φορολόγηση στα μικτά κέρδη των τυχερών παιχνιδιών του ΟΠΑΠ, μετά την κατάργηση του τέλους 5 λεπτών ανά στήλη. Η διάταξη για αύξηση της φορολόγησης από το 30% στο 35% στο μικτό κέρδος που είχε κατατεθεί με το προηγούμενο φορολογικό νομοσχέδιο αποσύρθηκε και αναμορφώνεται επί το αναλογικότερο .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου