Πρόσταγμα για αναταραχή με αφορμή την αναστολή λειτουργίας 9 μειονοτικών σχολείων στην Θράκη, λόγω έλλειψης μαθητών, έχει δώσει το Τουρκικό Προξενείο και οι Σύλλογοι του τουρκισμού στην Θράκη, ενώ με παρεμβάσεις του τουρκικού κράτους επιχειρούν να αποτρέψουν την μετακίνηση των παιδιών στην Δημόσια Εκπαίδευση και την φοίτηση σε ελληνικά Πανεπιστήμια, προβάλλοντας την …εξ αποστάσεως φοίτηση σε τουρκικά εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Στα τέλη Αυγούστου ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Κεραμάρης ενέκρινε απόφαση για την αναστολή λειτουργίας σχολείων μεταξύ αυτών και 9 μειονοτικών λόγω έλλειψης μαθητών, όχι μόνο για οικονομικούς λόγους αλλά κυρίως για παιδαγωγικούς, καθώς θα υπήρχαν μονοθέσια σχολεία με 5 η 7 μαθητές. Συγχρόνως προβλέφθηκε η κάλυψη όλων των μαθητών και η μίσθωση είτε μικρών λεωφορείων είτε ταξί για να μεταφέρουν τα παιδιά στο κοντινότερο Σχολείο.
Αυτή η απόφαση χρησιμοποιήθηκε από τους γνωστούς κύκλους για να προκληθεί αναταραχή στην μειονότητα με το γνωστό επιχείρημα ότι επιχειρείται η κατάργηση της μειονοτικής εκπαίδευσης, ενώ προκειμένου να αποτρέψουν την προσέλευση και νέων μαθητών στα Δημόσια Σχολεία, υπήρξαν οι ακραίες φωνές για μποϋκοτάζ της διδασκαλίας του κορανίου από τους διορισθέντες ιεροδιδασκάλους βάσει του νόμου τον οποίο η Άγκυρα έχει ζητήσει να καταργηθεί, προκειμένου η διδασκαλία του κορανίου να ελέγχεται πλήρως από τους ψυεδομουφτήδες και το τουρκικό προξενείο.
Το σύνθημα των αντιδράσεων έδωσαν οι γνωστοί σύλλογοι που προωθούν τον Τουρισμό στην Θράκη («Τουρκική Ένωση Ξάνθης», Σύλλογος Επιστημόνων κ.α.) καθώς και το μειονοτικό κόμμα ΚΙΕΦ.
Ο πρόεδρος του ΚΙΕΦ, Αλή Τσαβούς, επισκέφτηκε την Νέδα όπου και είναι ένα από τα σχολεία που θα αναστείλουν την λειτουργία τους και αφού επεχείρησε να τους «ερεθίσει», μιλώντας για παραβίαση της Συνθήκης της Λωζάννης, υποστηρίζοντας ότι επιχειρείται η αφομοίωση των παιδιών τους, τους υποσχέθηκε ότι «θα στηρίξει την όποια απόφαση των κατοίκων της Νέδας και θα βρεθεί στο πλευρό τους με όποιο τρόπο κι αν αποφασίσουν να αντιδράσουν, ανησυχώντας προφανώς καθώς δεν είχε υπάρξει καμία ουσιαστικά αντίδραση.
Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως ο τρόπος με τον οποίο εξέφρασαν την διαμαρτυρία τους και οι άλλοι Σύλλογοι, καθώς αποκρύπτοντας τα πραγματικά γεγονότα επεχείρησαν να δημιουργήσουν κλίμα «διωγμού» της μειονότητας.
Σύμφωνα με στοιχεία (από τον Αντιφωνητή και τα tourkikanea.gr) στην Ροδόπη στο μειονοτικό σχολείο Λοφαρίου το σχολικό έτος 2014-15 οι μαθητές ήταν 9 ,το 2015-16 μειώθηκαν σε 7 και για την σχολική χρονιά 2016 -17 υπήρχαν μόλις 5 μαθητές. Στην Ξάνθη στο μειονοτικό σχολείο Κύκνου, το 2014 -15 οι μαθητές ήταν 13 ,το 2015-16 μειώθηκαν σε 9 και το 2016 -17 υπήρχαν μόλις 7 μαθητές.
Η «ΤΕΞ» με ανακοίνωση της κάνει λόγο για «πραξικοπηματική κίνηση εναντίον της αυτονομίας της Εκπαίδευσης των τουρκομουσουλμάνων της Δυτικής Θράκης» και υποστηρίζει ότι παραβιάζεται το πλαίσιο της μειονοτικής εκπαίδευσης οπως προβλέπεται από την Συνθήκη της Λωζάννης και τα Μορφωτικά Πρωτόκολλα και οι σχετικές συμφωνίες μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.
Στην ανακοίνωση επίσης γίνεται επίθεση εναντίον των 123 ιεροδιδασκάλων που έχουν διορισθεί από το ελληνικό κράτος, βάσει του σχετικού νόμου ,ώστε να υπάρχει θεσμική διαδικασία για την διδασκαλία του κορανίου στους μαθητές και να μην εγκαταλείπεται αυτή η κρίσιμη για μουσουλμανοπαιδα διδασκαλία, σε ανεξέλεγκτους και συχνά χαμηλού μορφωτικού επιπέδου δήθεν ιεροδιδασκαλους,οι οποίοι επιλέγονται από τους ψευδομουφτήδες.
«Αυτοί οι ιεροδιδάσκαλοι (σ.σ. οι διορισμένοι από το κράτος) μπερδεύουν τα παιδιά μας και τους μεταφέρουν λάθος πληροφορίες … και ο στόχος είναι η αφομοίωση» αναφέρει η ανακοίνωση η οποία συστήνει στους γονείς να συμπεριφερθούν πολύ …προσεκτικά ,υπενθυμίζοντας ότι υπάρχει η δυνατότητα να εξαιρεθούν από τα μαθήματα αυτά τα παιδιά μετα από αίτηση που θα υποβάλλουν οι γονείς τους.
Η Περβίν Χαϊρουλάχ στέλεχος της ΠΕΚΕΜ (της οποίας επικεφαλής είναι ο πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γκαληπ Γκαληπ) σε επιστολή που έστειλε στη «Καθημερινή» με αφορμή ένα άρθρο για την μειονότητα, δηλώνει ότι στην Θράκη υπάρχει μόνο «μια και συμπαγής μειονότητα και αυτή είναι η αναγνωρισμένη και επίσημη τουρκική μειονότητα της Δυτικής Θράκης» και χαρακτηρίζει «μύθο» την ύπαρξη δυο άλλων ομάδων (Ρομά και Πομάκων),ενώ σε ένα ανιστόρητο ισχυρισμό υποστηρίζει ότι υπήρξε προσπάθεια «δημιουργίας εκ του μηδενός πομακικής ταυτότητας στην περιοχή…»
Το στέλεχος της ΠΕΚΕΜ, που πρωτοστατεί τα τελευταία χρόνια στην συκοφάντηση της χώρας μας σε κάθε διεθνές φόρουμ, αφού παρουσιάζει λίγο πολύ εικόνα ...απαρτχάιντ για την Θράκη, επιτίθεται στην Πολιτεία δηλώνοντας ότι εσκεμμένα παραμελεί την μειονοτική εκπαίδευση που τελικά δημιουργεί φαινόμενα κοινωνικού αποκλεισμού για την μειονότητα. Ζητώντας έτσι την ενίσχυση του αναχρονιστικού και αντιεκπαιδευτικου θεσμού της μειονοτικής εκπαίδευσης η Περβιν Χαϊρουλάχ δηλώνει ουσιαστικά ότι η Δημόσια εκπαίδευση οδηγεί στην αλλοίωση της ταυτότητας της μειονότητας.
Ο Σύλλογος ΕΠΑΘιτων (απόφοιτοι του τμήματος Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης ΕΠΑΘ) αφού κατήγγειλαν με την σειρά τους την αναστολή λειτουργίας των 9 σχολείων, κάνουν μια πρωτοφανή πρόταση, καθώς ζητούν όλοι οι εκπαιδευτικοί του τουρκόφωνου προγράμματος των Μειονοτικών Σχολείων να τυγχάνουν άμεσης και ουσιαστικής επιμόρφωσης από τους συγγραφείς των τουρκικών βιβλίων, που είναι φυσικά τούρκοι και είναι υπάλληλοι του τουρκικού κράτους.
Ενώ υπήρξε αυτό το μπαράζ των αντιδράσεων για την αναστολή λειτουργίας των 9 μειονοτικών σχολείων την ίδια ώρα όμως αποκαλύπτεται ότι το τουρκικό προξενείο σε αγαστή συνεργασία με τους ανθρώπους του στην Θράκη προωθεί «παράλληλη δομή εκπαίδευσης» για τα μουσουλμανόπαιδα, εξ αποστάσεως!
Το Πανεπιστήμιο του Τσανάκα «18ης Μαρτίου» οργάνωσε στην Κομοτηνή υπό την αιγίδα του τούρκου προξένου Αλί Ριζά Ακιντζί εκδήλωση για να βραβεύσει 40 μαθητές από το δημοτικό το γυμνάσιο και το Λύκειο, που πρώτευσαν στα μαθήματα που δίνονται εξ αποστάσεως από το Πανεπιστήμιο αυτό για τα παιδιά της μειονότητας. Ο πρόξενος Αλή Ριζά Ακιντζί αποκάλυψε ότι στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν 1000 μαθητές και ο στόχος είναι να φθάσει τις 2 - 3.000 καθώς πρέπει να βρεθούν όπως είπε τρόποι για να ξεπερασθούν τα εμπόδια για την μόρφωση των παιδιών.
Πιο αποκαλυπτικός όμως ήταν ο Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Σουχά Οζέν που όπως είπε, με την παρακίνηση της Τουρκικής Δημοκρατίας, του Πρόεδρου της Τουρκίας και του πρωθυπουργού της καταβάλλονται προσπάθειες για την ευόδωση των προγραμμάτων αυτών και πρόσθεσε ότι αυξάνοντας την ποσόστωση των μαθητών από την Θράκη που θα γίνουν δεκτοί στο Πανεπιστήμιο του δήλωσε ότι θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια ώστε «Η σπίθα αυτή που άρχισε στην Δυτική Θράκη, να γίνει κάτι το διαφορετικό για όλα τα Βαλκάνια». Παρόντες στην εκδήλωση ήταν η Γενική Διευθύντρια της ΠΕΚΕΜ Περβίν Χαϊρουλάχ, ο πρόεδρος της «Τουρκικής Νεολαίας Κομοτηνής» Κοράι Χασάν και ο πρώην βουλευτής Αχμέτ Χατζηοσμάν, ο οποίος φαίνεται ότι τους τελευταίους μήνες έχει αναλάβει «συντονιστικό» ρόλο στις παρεμβάσεις που επιχειρούνται από την Άγκυρα στα θέματα της μειονότητας.
Πηγή: liberal.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου