Προβληματικό κοινοτικό πρόγραμμα αναλαμβάνει να «φυλάξει» τα σύνορα στον Έβρο
Γράφει ο Γεωργίου Μιχαήλ
Τα τεράστια κενά της συμφωνίας κορυφής της 18ης Μαρτίου μεταξύ Ε.Ε. και Τουρκίας για την αντιμετώπιση του οξύτατου μεταναστευτικού προβλήματος σπεύδει να καλύψει η κυβέρνηση με κοινοτικό πρόγραμμα επιτήρησης των παραποτάμιων συνόρων του Έβρου, ύψους 15 εκατ. Ευρώ.
Έτσι, πετά στον κάλαθο των αχρήστων το Γεωγραφικό Σύστημα Παρακολούθησης της Ελληνικής Οριογραμμής – GIS, το οποίο έχει προμηθευτεί η ΕΥΠ από το 2009 σε τιμή μόλις 1,4 εκατ. ευρώ, αλλά λόγω δικαστικών διενέξεων δεν έθεσε ποτέ σε λειτουργία.
Όπως αποκαλύπτουν σήμερα τα «Π», πρόκειται για δράση (κωδ. ISF – B/10/10-ιζ’) υψηλότατων τεχνικών απαιτήσεων του Υπουργείο Εσωτερικών και της Ελληνικής Αστυνομίας, με εντεταλμένη Αρχή την Υπηρεσία Διαχείρισης Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων (ΥΔΕΑΠ), που προβλέπει τη λειτουργία 10 σταθμών επιτήρησης για τη λήψη και μετάδοση πληροφοριών σχετικά με όσους επιχειρούν να εισέλθουν παρανόμως στη χώρα.
Η ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό και η απορία για τον «αποκλεισμό» της (πιο έμπειρης) ΕΥΠ
Bάσει του πρώτου άρθρου της ευρωτουρκικής συμφωνίας, «όλοι οι νέοι παράτυποι μετανάστες που φθάνουν στα ελληνικά νησιά μέσω Τουρκίας από τις 20 Μαρτίου 2016 και έπειτα θα επιστρέφονται σ αυτήν». Δηλαδή, εξαιρούνται των δεσμεύσεων όσοι εισέρχονται μέσω Έβρου και, ως εκ τούτου, η γείτων μπορεί ανεμπόδιστα να διοχετεύει μεταναστευτικές ορδές από τη Θράκη.
ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Mετά τις πρόσφατες απειλές του Τούρκου προέδρου, Ταγίπ Ερντογάν, ότι δεν θα υλοποιήσει τα συμφωνημένα, αν η Ε.Ε. εξακολουθεί να κωλυσιεργεί στην αξιολόγηση των ενταξιακών κριτηρίων, αποφασίστηκε η θωράκιση των παρόχθιων βορειοανατολικών συνόρων με διαδικασίες «τσάτρα-πάτρα».
Και τούτο διότι το πρόγραμμα προβλέπει άμεση τοποθέτηση και λειτουργία ειδικών πυλώνων, ηλεκτροπηκτικών συστημάτων (θερμικοί αισθητήρες, έγχρωμες κάμερες ημέρας, αποστασιόμετρα laser), ραντάρ επιφάνειας μεγάλης εμβέλειας, βάσεων στήριξης ηλεκτρονικών συστημάτων, τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού ασύρματης μικροκυματικής ζεύξης, υβριδικών συστημάτων ηλεκτροδότησης και παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου, πρόσθετων τεχνικών κατασκευών και εφαρμογών πρόσβασης σε κρυπτογραφημένες πληροφορίες.
Σύμφωνα με την προκήρυξη, στις νέες τοπικές μονάδες θα εγκατασταθούν «κόμβοι» αποθήκευσης, επεξεργασίας, διαχείρησης και συγχρονισμού της επεξεργασμένης πληροφορίας, στους οποίους «θα καταλήγουν πολλές ροές δεδομένων από το σύνολο των συστημάτων επιτήρησης, καθώς και άλλες πληροφορίες, σχετιζόμενες με τις τηλεπικοινωνιακές δομές».
Επιπλέον, προβλέπεται λογισμικό «το οποίο θα διασυνδέει, συγχωνεύει και προβάλλει την επιχειρησιακή εικόνα σε πραγματικό χρόνο από τα ηλεκτρονικά συστήματα και τα ραντάρ», και ακόμη ένα «για την παρακολούθηση του συνόλου του εξοπλισμού επιτήρησης, από όλα τα σημεία εγκατάστασης, το οποίο θα πληροφορεί σε πραγματικό χρόνο για την κατάσταση λειτουργίας του υποστηρικτικού εξοπλισμού».
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
Ο καθείς αντιλαμβάνεται ότι ένα τέτοιο έργο δεν μπορεί να εκτελεστεί χωρίς εξειδικευμένο και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό. Γεννά δε, υποψίες το γεγονός ότι δικαιούχος είναι μόνον η Αστυνομία (σ.σ.: στο έγγραφο δεν γνωστοποιείται ποιά Διεύθυνση) και όχι η ΕΥΠ, που διαθέτει πιο εξελιγμένα συστήματα παρακολούθησης και αντιπαρακολούθησης.
Στελέχη της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), του καθ’ ύλην αρμόδιου φορέα για την εποπτεία τέτοιου είδους ηλεκτρονικών εφαρμογών, που άπτονται της εθνικής ασφάλειας, σημειώνουν ότι το πρόγραμμα αυτό δεν υποστηρίζεται από τις σύγχρονες δορυφορικές δομές, όπως συμβαίνει με τα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών που παρέχουν, μεταξύ άλλων, τις εξής υπηρεσίες:
α) Δυνατότητα εισόδου στο περιβάλλον δεδομένων (γραφικών αλφαριθμητικών) σε ψηφιακή διανυσματική ή ψηφιδωτή μορφή,
β) Δυνατότητα διατύπωσης ερωτήσεων από τον χρήστη. Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις αυτές δίδονται από το σύστημα, αφού πρώτα αναλυθούν τα γεωμετρικά, θεματικά και διαχρονικά δεδομένα.
γ) Δυνατότητα γρήγορης ανάκτησης πληροφοριών, αποθηκευμένων σε διάφορα επίπεδα και μορφές.
δ) Δυνατότητα υποστήριξης μετασχηματισμών της γραφικής πληροφορίας η\για τη δημιουργία παράγωγων πληροφοριών και θεματικών χαρτών.
ε) Δυνατότητα εξόδου των πληροφοριών σε ένα μεγάλο πλήθος μορφών και μέσων (διανυσματική ή ψηφιδωτή μορφή – ηλεκτρονικό, μαγνητικό και αναλογικό μέσο).
Θα μαθαίνει η Άγκυρα τα απόρρητα στοιχεία;
Tουλάχιστον τρία άρθρα της συμφωνίας της 18ης Μαρτίου μεταξύ Ε.Ε. και Τουρκίας αποτελούν πραγματικό όνειδος για την ευρωπαική αλληλεγγύη και το επίπεδο του πολιτικού προσωπικού που διαχειρίζεται τις τύχες της Ευρώπης. Συγκεκριμένα, στο Άρθρο 1 επισημαίνεται ότι «οι μετανάστες που φθάνουν στα ελληνικά νησιά θα καταγράφονται δεόντως και τυχόν αιτήσεις ασύλου θα διεκπεραιώνονται ατομικά από τις ελληνικές Αρχές δυνάμει της οδηγίας για τις διαδικασίες ασύλου, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες». Ήτοι, όσοι εισέρχονται στη χώρα από άλλο σημείο θα αφήνονται στο έλεος της εκάστοτε συγκυρίας.
Στο αμέσως επόμενο άρθρο ορίζεται ότι «για κάθε επιστροφή Σύρου στην Τουρκία από τα ελληνικά νησιά, ένας άλλος Σύρος θα επανεγκαθίσταται από την Τουρκία στην Ε.Ε., λαμβανομένων υπόψη των κριτηρίων τρωτότητας του ΟΗΕ». Από τους περίπου 750.000 Σύρους που είχαν περάσει στην Ελλάδα έως τον περασμένο Μάρτιο, περισσσότεροι από 20.000 ήλθαν δια μέσου του Έβρου και επομένως θα αντιμετωπιστούν διαφορετικά από τους υπόλοιπους ομοεθνείς τους.
Τέλος, σε ένα ακόμη άρθρο αναφέρεται: «H Toυρκία θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα με σκοπό να αποτρέψει το άνοιγμα νέων θαλάσσιων ή χερσαίων οδών παράνομης μετανάστευσης από την Τουρκία προς την Ε.Ε. και θα συνεργασθεί εν προκειμένω με τις γειτονικές χώρες, καθώς και με την Ε.Ε.».
Μήπως λοιπόν είναι σε γνώση της Άγκυρας το παρόν πρόγραμμα για την... αποτροπή ανοίγματος νέων χερσαίων οδών παράνομης μετανάστευσης; Kαι, αν ναι, πώς θα διασφαλίζεται το απόρρητο των πληροφοριών που θα συλλέγει η ελληνική πλευρά;
ΠΗΓΗ
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράφει ο Γεωργίου Μιχαήλ
Τα τεράστια κενά της συμφωνίας κορυφής της 18ης Μαρτίου μεταξύ Ε.Ε. και Τουρκίας για την αντιμετώπιση του οξύτατου μεταναστευτικού προβλήματος σπεύδει να καλύψει η κυβέρνηση με κοινοτικό πρόγραμμα επιτήρησης των παραποτάμιων συνόρων του Έβρου, ύψους 15 εκατ. Ευρώ.
Έτσι, πετά στον κάλαθο των αχρήστων το Γεωγραφικό Σύστημα Παρακολούθησης της Ελληνικής Οριογραμμής – GIS, το οποίο έχει προμηθευτεί η ΕΥΠ από το 2009 σε τιμή μόλις 1,4 εκατ. ευρώ, αλλά λόγω δικαστικών διενέξεων δεν έθεσε ποτέ σε λειτουργία.
Όπως αποκαλύπτουν σήμερα τα «Π», πρόκειται για δράση (κωδ. ISF – B/10/10-ιζ’) υψηλότατων τεχνικών απαιτήσεων του Υπουργείο Εσωτερικών και της Ελληνικής Αστυνομίας, με εντεταλμένη Αρχή την Υπηρεσία Διαχείρισης Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων (ΥΔΕΑΠ), που προβλέπει τη λειτουργία 10 σταθμών επιτήρησης για τη λήψη και μετάδοση πληροφοριών σχετικά με όσους επιχειρούν να εισέλθουν παρανόμως στη χώρα.
Η ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό και η απορία για τον «αποκλεισμό» της (πιο έμπειρης) ΕΥΠ
Bάσει του πρώτου άρθρου της ευρωτουρκικής συμφωνίας, «όλοι οι νέοι παράτυποι μετανάστες που φθάνουν στα ελληνικά νησιά μέσω Τουρκίας από τις 20 Μαρτίου 2016 και έπειτα θα επιστρέφονται σ αυτήν». Δηλαδή, εξαιρούνται των δεσμεύσεων όσοι εισέρχονται μέσω Έβρου και, ως εκ τούτου, η γείτων μπορεί ανεμπόδιστα να διοχετεύει μεταναστευτικές ορδές από τη Θράκη.
ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Mετά τις πρόσφατες απειλές του Τούρκου προέδρου, Ταγίπ Ερντογάν, ότι δεν θα υλοποιήσει τα συμφωνημένα, αν η Ε.Ε. εξακολουθεί να κωλυσιεργεί στην αξιολόγηση των ενταξιακών κριτηρίων, αποφασίστηκε η θωράκιση των παρόχθιων βορειοανατολικών συνόρων με διαδικασίες «τσάτρα-πάτρα».
Και τούτο διότι το πρόγραμμα προβλέπει άμεση τοποθέτηση και λειτουργία ειδικών πυλώνων, ηλεκτροπηκτικών συστημάτων (θερμικοί αισθητήρες, έγχρωμες κάμερες ημέρας, αποστασιόμετρα laser), ραντάρ επιφάνειας μεγάλης εμβέλειας, βάσεων στήριξης ηλεκτρονικών συστημάτων, τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού ασύρματης μικροκυματικής ζεύξης, υβριδικών συστημάτων ηλεκτροδότησης και παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου, πρόσθετων τεχνικών κατασκευών και εφαρμογών πρόσβασης σε κρυπτογραφημένες πληροφορίες.
Σύμφωνα με την προκήρυξη, στις νέες τοπικές μονάδες θα εγκατασταθούν «κόμβοι» αποθήκευσης, επεξεργασίας, διαχείρησης και συγχρονισμού της επεξεργασμένης πληροφορίας, στους οποίους «θα καταλήγουν πολλές ροές δεδομένων από το σύνολο των συστημάτων επιτήρησης, καθώς και άλλες πληροφορίες, σχετιζόμενες με τις τηλεπικοινωνιακές δομές».
Επιπλέον, προβλέπεται λογισμικό «το οποίο θα διασυνδέει, συγχωνεύει και προβάλλει την επιχειρησιακή εικόνα σε πραγματικό χρόνο από τα ηλεκτρονικά συστήματα και τα ραντάρ», και ακόμη ένα «για την παρακολούθηση του συνόλου του εξοπλισμού επιτήρησης, από όλα τα σημεία εγκατάστασης, το οποίο θα πληροφορεί σε πραγματικό χρόνο για την κατάσταση λειτουργίας του υποστηρικτικού εξοπλισμού».
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
Ο καθείς αντιλαμβάνεται ότι ένα τέτοιο έργο δεν μπορεί να εκτελεστεί χωρίς εξειδικευμένο και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό. Γεννά δε, υποψίες το γεγονός ότι δικαιούχος είναι μόνον η Αστυνομία (σ.σ.: στο έγγραφο δεν γνωστοποιείται ποιά Διεύθυνση) και όχι η ΕΥΠ, που διαθέτει πιο εξελιγμένα συστήματα παρακολούθησης και αντιπαρακολούθησης.
Στελέχη της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), του καθ’ ύλην αρμόδιου φορέα για την εποπτεία τέτοιου είδους ηλεκτρονικών εφαρμογών, που άπτονται της εθνικής ασφάλειας, σημειώνουν ότι το πρόγραμμα αυτό δεν υποστηρίζεται από τις σύγχρονες δορυφορικές δομές, όπως συμβαίνει με τα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών που παρέχουν, μεταξύ άλλων, τις εξής υπηρεσίες:
α) Δυνατότητα εισόδου στο περιβάλλον δεδομένων (γραφικών αλφαριθμητικών) σε ψηφιακή διανυσματική ή ψηφιδωτή μορφή,
β) Δυνατότητα διατύπωσης ερωτήσεων από τον χρήστη. Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις αυτές δίδονται από το σύστημα, αφού πρώτα αναλυθούν τα γεωμετρικά, θεματικά και διαχρονικά δεδομένα.
γ) Δυνατότητα γρήγορης ανάκτησης πληροφοριών, αποθηκευμένων σε διάφορα επίπεδα και μορφές.
δ) Δυνατότητα υποστήριξης μετασχηματισμών της γραφικής πληροφορίας η\για τη δημιουργία παράγωγων πληροφοριών και θεματικών χαρτών.
ε) Δυνατότητα εξόδου των πληροφοριών σε ένα μεγάλο πλήθος μορφών και μέσων (διανυσματική ή ψηφιδωτή μορφή – ηλεκτρονικό, μαγνητικό και αναλογικό μέσο).
Θα μαθαίνει η Άγκυρα τα απόρρητα στοιχεία;
Tουλάχιστον τρία άρθρα της συμφωνίας της 18ης Μαρτίου μεταξύ Ε.Ε. και Τουρκίας αποτελούν πραγματικό όνειδος για την ευρωπαική αλληλεγγύη και το επίπεδο του πολιτικού προσωπικού που διαχειρίζεται τις τύχες της Ευρώπης. Συγκεκριμένα, στο Άρθρο 1 επισημαίνεται ότι «οι μετανάστες που φθάνουν στα ελληνικά νησιά θα καταγράφονται δεόντως και τυχόν αιτήσεις ασύλου θα διεκπεραιώνονται ατομικά από τις ελληνικές Αρχές δυνάμει της οδηγίας για τις διαδικασίες ασύλου, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες». Ήτοι, όσοι εισέρχονται στη χώρα από άλλο σημείο θα αφήνονται στο έλεος της εκάστοτε συγκυρίας.
Στο αμέσως επόμενο άρθρο ορίζεται ότι «για κάθε επιστροφή Σύρου στην Τουρκία από τα ελληνικά νησιά, ένας άλλος Σύρος θα επανεγκαθίσταται από την Τουρκία στην Ε.Ε., λαμβανομένων υπόψη των κριτηρίων τρωτότητας του ΟΗΕ». Από τους περίπου 750.000 Σύρους που είχαν περάσει στην Ελλάδα έως τον περασμένο Μάρτιο, περισσσότεροι από 20.000 ήλθαν δια μέσου του Έβρου και επομένως θα αντιμετωπιστούν διαφορετικά από τους υπόλοιπους ομοεθνείς τους.
Τέλος, σε ένα ακόμη άρθρο αναφέρεται: «H Toυρκία θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα με σκοπό να αποτρέψει το άνοιγμα νέων θαλάσσιων ή χερσαίων οδών παράνομης μετανάστευσης από την Τουρκία προς την Ε.Ε. και θα συνεργασθεί εν προκειμένω με τις γειτονικές χώρες, καθώς και με την Ε.Ε.».
Μήπως λοιπόν είναι σε γνώση της Άγκυρας το παρόν πρόγραμμα για την... αποτροπή ανοίγματος νέων χερσαίων οδών παράνομης μετανάστευσης; Kαι, αν ναι, πώς θα διασφαλίζεται το απόρρητο των πληροφοριών που θα συλλέγει η ελληνική πλευρά;
ΠΗΓΗ
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου