}

17 Νοεμβρίου, 2014


Οι νύχτες των αντιπαραγωγικών


rounded_corners
Όταν βλέπουμε και θαυμάζουμε εντυπωσιακές εικόνες από τις δραστηριότητες των Ενόπλων Δυνάμεων, συχνά ξεχνάμε ότι πίσω από τις εικόνες αυτές, όπως και πίσω από κάθε αεροσκάφος, ελικόπτερο, πλοίο, άρμα κλπ. των ΕΔ που κινείται, βρίσκεται μια ολόκληρη αλυσίδα ανθρώπων που πρέπει να λειτουργήσει άψογα, ώστε οι προγραμματισμένες πτήσεις, κινήσεις, ασκήσεις κλπ. να εκτελεστούν σύμφωνα με το πρόγραμμα και με απόλυτη ασφάλεια.
Είναι οι χειριστές που θα απογειωθούν με κάθε καιρό για να ανταποκριθούν σε κάποιο Mayday στη μέση της Μεσογείου, είναι οι σηματωροί που θα τους καθοδηγήσουν, είναι οι τεχνικοί που θα κάνουν hot refuelling πάνω σε ελικοδρόμια φρεγατών και θα αποκαταστήσουν τις βλάβες στο φως ενός φακού. Είναι, αντίστοιχα, τα στελέχη όλων των κλάδων των ΕΔ που κάνουν το καθήκον τους κάθε μέρα, και πέραν του ωραρίου, κι έτσι κρατούν τον ελληνικό αμυντικό μηχανισμό όρθιο.  Είναι όλοι εκείνοι, που κάποιο παχύδερμο κάποτε τους αποκάλεσε “αντιπαραγωγικούς”.
Μας έκαναν την τιμή να μας εμπιστευτούν μερικές εικόνες από την “αντιπαραγωγική” καθημερινότητά τους της προηγούμενης εβδομάδας, που τις δημοσιεύουμε παρακάτω.
Ας ξεκινήσουμε με μια φωτογραφία αεροδιακομιδής ασθενούς με εναέρια μέσα των ΕΔ, από αυτές οπου έχουν γίνει ρουτίνα:
rounded_corners
Η λιτή ανακοίνωση του ΓΕΝ αναφέρει: “Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι μεσημβρινές ώρες της Κυριακής 26 Οκτωβρίου 2014, ελικόπτερο του ΠΝ (τύπου S-70B Aegean Hawk), διενήργησε αεροδιακομιδή ασθενή Βρετανικής υπηκοότητας, που επειγόντως έπρεπε να μεταφερθεί σε κατάλληλο νοσοκομείο, από το κρουαζιερόπλοιο ΝΑUTICA, το οποίο έπλεε στην περιοχή νοτιοδυτικά Πελοποννήσου, στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας”.
Αυτά που δεν μαθαίνει το ευρύ κοινό σε μια τέτοια αεροδιακομιδή “ρουτίνας” είναι π.χ. ότι το S-70B Aegean Hawk, για να εκτελέσει την αποστολή αυτή, έφτασε 120 ν.μ. νοτιοδυτικά της Πύλου, ουσιαστικά στη μέση της Μεσογείου. Ότι, αφού εκτέλεσε την αποστολή επιτυχώς, επέστρεψε στη βάση του υπό καταρρακτώδη βροχή. Ότι εκείνη την Κυριακή, εκτός από το πλήρωμα του ελικοπτέρου, επί ποδός ήταν και το προσωπικό υποστήριξης που ετοίμασε αλλά και παρέλαβε το ελικόπτερο μετά την επιστροφή του, για να προβεί (μεταξύ των άλλων) και στην αναγκαία πλύση σκάφους και κινητήρων, για την αποφυγή της διάβρωσης από το αλάτι της θάλασσας.
Άφιξη του ελικοπτέρου S70 Aegean Hawk μετά την αποστολή αεροδιακομιδής...
Άφιξη του ελικοπτέρου S-70 Aegean Hawk μετά την αποστολή αεροδιακομιδής.
Συνθήκες εργασίας
O σηματωρός καθοδηγεί το ελικόπτερο.
Πλύση κινητήρων. Διαδικασία υποχρεωτική για κάθε ελικόπτερο που πετάει κάτω των 500ft, για να απομακρυνθούν τα άλατα που προκαλούν διάβρωση. Στα S70 είναι πιο απλή ενώ στα ΑΒ212 απαιτεί πολλαπλάσιο προσωπικό και χρόνο. Η διαδικασία εκτελείται ... αυστηρά εντός ωραρίου δημοσίων υπηρεσιών!
Πλύση κινητήρων. Διαδικασία υποχρεωτική για κάθε ελικόπτερο που πετάει κάτω των 500ft, για να απομακρυνθούν τα άλατα που προκαλούν διάβρωση. Στα S70 είναι πιο απλή ενώ στα ΑΒ212 απαιτεί πολλαπλάσιο προσωπικό και χρόνο. Η διαδικασία εκτελείται … αυστηρά εντός ωραρίου δημοσίων υπηρεσιών!
Πλύση σκάφους για την προστασία του από τη διάβρωση. Στα S70 είναι αυτοματοποιημένη διαδικασία ενώ στα ΑΒ212 εκτελείται... παραδοσιακά με λάστιχο κουβά και σφουγγάρι.
Πλύση σκάφους για την προστασία του από τη διάβρωση. Στα S-70 Aegean Hawk είναι αυτοματοποιημένη διαδικασία ενώ στα ΑΒ-212 εκτελείται… παραδοσιακά με λάστιχο κουβά και σφουγγάρι.
Πάμε τώρα σε μια άλλη φωτογραφία, από τον εντυπωσιακό “Πυρπολητή” της προηγούμενης Πέμπτης, 30 Οκτωβρίου.
rounded_corners
Βλέπουμε δύο S-70B Aegean Hawk και ένα ΑΒ-212 της ΔΕΝ να επιδεικνύουν τις δυνατότητές τους στους επισήμους. Αυτό που δεν βλέπουμε είναι ότι την ίδια μέρα, αμέσως μετά τη συμμετοχή της ΔΕΝ στον Πυρπολητή, ακολούθησαν πολλές άλλες πτήσεις, καθώς η εκπαίδευση συνεχίζεται από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ.
Ανεφοδιασμός με καύσιμο, ενώ ο κινητήρας του ελικοπτέρου είναι σε λειτουργία (hot refueling).
Ανεφοδιασμός με καύσιμο ελικοπτέρου AB-212 ενώ ο κινητήρας του βρίσκεται σε λειτουργία (hot refueling).
Η διαδικασία του hot refueling γίνεται πάντα με πυροσβεστικό όχημα σε ετοιμότητα, για ευνόητους λόγους
Η διαδικασία του hot refueling γίνεται πάντα με πυροσβεστικό όχημα σε ετοιμότητα, για ευνόητους λόγους.
Ο τεχνικός επιθεωρεί τμήματα του ελικοπτέρου παρ’ όλο που αυτό είναι σε λειτουργία. Ο χειριστής συσκευών έχει βγει από το ελικόπτερο για να επιταχυνθεί η διαδικασία ανεφοδιασμού, αλλά και για να βοηθήσει όταν ταυτόχρονα εκτελείται και αποκατάσταση βλάβης.
Ο τεχνικός επιθεωρεί τμήματα του ελικοπτέρου παρ’ όλο που αυτό είναι σε λειτουργία. Ο χειριστής συσκευών έχει βγει από το ελικόπτερο για να επιταχυνθεί η διαδικασία ανεφοδιασμού, αλλά και για να βοηθήσει όταν ταυτόχρονα εκτελείται και αποκατάσταση βλάβης.
Ο πιλότος δίνει το ΟΚ στη σηματωρό
Ο πιλότος δίνει το ΟΚ στη σηματωρό.
Επιστροφή στη βάση με τα φώτα προσγείωσης αναμμένα.
Επιστροφή στη βάση με τα φώτα προσγείωσης αναμμένα.
rounded_10
Η ώρα που τα skid ακουμπάνε στο έδαφος. Το έργο της επιθεώρησης και του επανεξοπλισμού ξεκινάει, γιατί σε λίγες ώρες το ΕΠ θα συνεχίσει να πετάει. Όπως κάνει τα τελευταία 35 χρόνια.
Αυτές λοιπόν είναι οι νύχτες των “αντιπαραγωγικών”. Όποιος τους χαρακτήρισε έτσι χρωστάει μια μεγάλη συγγνώμη, αλλά αυτή προϋποθέτει φιλότιμο, κι έτσι δεν τη βλέπουμε πιθανή. Εμείς πάντως τους λέμε ένα μεγάλο Ευχαριστώ, και τους ευχόμαστε καλή δύναμη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η ΘΡΑΚΗ ΜΑΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ

Η ΘΡΑΚΗ ΜΑΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ