}

19 Φεβρουαρίου, 2015

ME ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΥΕΘΑ Π.ΚΑΜΜΕΝΟΥ - Η ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΣΤΟ ... 9%! "Πάγωσε" η παραλαβή των ελικοπτέρων ΝΗ-90 μετά τις συγκλονιστικές αποκαλύψεις του defencenet.gr


Με απόφαση  του υπουργού Εθνικής Ανύνης, Πάνου Καμμένου, "πάγωσε" το πρόγραμμα παραλαβής των μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90, μετά την αποκάλυψη από το defencenet.gr, του "θαμμένου" πορίσματος της επιτροπής που είχε συσταθεί και αποκάλυψε το σκάνδαλο της σύμβασης,  όπως δήλωσε στους δημοσιογράφους ο υπουργός κι ενώ αύριο επρόκειται να παραδοθεί το 12ο ελικόπτερο του τύπου.


H σύμβαση "παγώνει" μέχρι η κατασκευάστρια εταιρεία να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της που απορρέουν τόσο από την πρώτη σύμβαση του 2003 όσο και από την αναθεώρησή της το 2010, ενώ ο φάκελος οδεύει πλέον προς την Εισαγγελία, όπως δήλωσε ο υπουργός.
Ήδη δόθηκε εντολή στην Α/ΓΕΣ αντιστράτηγο Χρίστο Μανωλά, να μην υπογραφεί το πρωτόκολλο παραλαβής του ελικοπτέρου από την Αεροπορία Στρατού.
Το 12ο ελικόπτερο θα ήταν το δεύτερο ειδικών επιχειρήσεων από τα τέσσερα που έχει παραγγείλει το υπουργείο με την σύμβαση του φθινοπώρου του 2003.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας,δεν πρόκειται να αποπληρωθεί μία δόση 110 εκατ. ευρώ που απομένει για να εξοφληθεί η εταιρεία, ούτε τα 70 εκατ. ευρώ της FOS.
Από τα 11 ελικόπτερα που έχουν παραγγελθεί μόνο το ένα βρίσκεται σε επιχειρησιακή ετοιμότητα, αλλά φαίνεται ότι για τα ΝΗ-90 δεν είναι πρωτοτυπία: Οπως έχει ήδη γράψει (μόνο...) το defencenet.gr o φινλανδικός Στρατός ανακοίνωσε ότι έχει καταφέρει να επιτύχει διαθεσιμότητα μόλις στο 40% για τα νέα ελικόπτερα NH-90!  
Με δεδομένο ότι ετησίως 5 ελικόπτερα εκτελούν εργασίες αναβάθμισης,κάθε χρόνο στόχος είναι να φτάσει διαθεσιμότητα στο 50% στα επόμενα τρία χρόνια!
Nα σημειωθεί ότι και το 12ο ελικόπτερο που έρχεται αύριο έχει καθυστερήσει σε σχέση με όσα προέβλεπε η αρχική σύμβαση μόλις ... έξι χρόνια!
Ο υπουργός είπε στην εταιρεία, τη γαλλογερμανική κοινοπραξία NH Industries, ότι δεν θέλει το ελληνικό δημόσιο να παραλάβει το ελικόπτερο, αλλά η εταιρεία το στέλνει με δική της ευθύνη.
 Οι διαφορές στα 4 ελικόπτερα SOH εντοπίζονται στο σύστημα FLIR πάνω από το βολβό του ρύγχους που καλύπτει την κεραία του ραντάρ καιρού ενώ το σύνολο των ελικοπτέρων εξοπλίζεται με σύστημα αυτοπροστασίας και συγκεκριμένα με δέκτη προειδοποίησης ραντάρ (RWR), σύστημα προειδοποίησης λέιζερ (LWS), σύστημα εντοπισμού εκτόξευσης βλημάτων (MILDS) και σύστημα εκτόξευσης αεροφύλλων/θερμοβολίδων.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η ΘΡΑΚΗ ΜΑΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ

Η ΘΡΑΚΗ ΜΑΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ