Eίναι κοινή διαπίστωση ότι οι ισορροπίες μέσα στην Ευρώπη σήμερα έχουν χαθεί.
Χάθηκαν απο την στιγμή που στη Γαλλία ο τελευταίος πραγματικός ηγέτης που αναδείχθηκε ήταν ο Ζάκ Σιράκ. Οι διάδοχοι του, ο Νικολά Σαρκοζί και ο Φρανσουά Ολάντ, απεδειξαν ώς σημερα ότι ανήκουν στην κατηγορία των πολιτικάντηδων . Μη καταφέρνοντας να ισχυροποιήσουν τη θέση της χώρα τους εντός Ευρώπης αλλά και παγκοσμίως, κυρίως απο την έλλειψη οράματος και σχεδίου, της έδωσαν μια και πήγε παρακάτω.
Το αποτέλεσμα ήταν να δεθεί η χώρα στο γερμανικό άρμα ή αν θέλετε να εγκλωβιστεί στη σημερινή γερμανική κυριαρχία και να χαθεί το αντίβαρο, ο ρόλος του ισορροπιστή που η είχε η Γαλλία μέσα στην Ευρωπαική Ενωση μεταξύ του φτωχού νότου και του πλούσιου Βορρά.
Ο ευνουχισμός της είναι αισθητός. Όσο αισθητή είναι και η εκκωφαντική σιωπή και απραξία της στα όσα συμβαίνουν την τελευταία πενταετία στην γηραιά Ηπειρο των μνημονίων και των Νein.
Aφού λοιπόν κατάφερε να χάσει τον ρόλο και την προσωπικότητα της, έρχεται τώρα ο Γερμανός αντικαγκελάριος Ζίγκμαρ Γκάμπριελ και της δίνει “κόκαλο να γλύφει”. Προτείνει, υποτίθεται αθώα και καλοπροαίρετα, σε άρθρο του που δημοσιεύεται στην Bild, μια Ευρώπη δύο ταχυτήτων με την Γερμανία και την Γαλλία να ηγούνται. Μια ιδέα που η Γαλλία δια στόματος του υπουργού οικονομίας της Εμανουέλ Μακρόν έδωσε την συγκατάθεση της για να υλοποιηθεί. Οπως δήλωσε ο Μακρόν στην Journal De Dimanche “Πρέπει να δεχθούμε την ιδέα της Ευρώπης των δυο ταχυτήτων. Να υπάρχει μια αλληλέγγυα και διαφοροποιημένη»
Και η Ενωμένη Ευρώπη μέσα σ όλα αυτά;
Ο Γκάμπριελ με την προσφορά του, με το δέλεαρ η αποδυναμωμένη Γαλλία να ανήκει στην πρώτη ταχύτητα, επί της ουσίας την εξουδετερώνει, την αδρανοποιεί. Με άλλα λόγια την «νανοποιοεί» θέτοντας της ένα υπαρξιακό πρόβλημα, το οποίο η γαλλική πλευρά πιστεύει ότι θα επιλύσει επιλέγοντας εκείνον τον οποίο θεωρεί ισχυρό, αφήνοντας τις ισορροπίες και κατά συνέπεια το νότο στη τύχη του.
Όμως στην ευρωπαική ατμομηχανή, η Γαλλία με αυτή την άνευ όρων παράδοση στις επιταγές εκείνου που φαντάζει ισχυρός, θα είναι πάντα δεύτερη ταχύτητα και η Γερμανία πρώτη …
Πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου