Αφού τονίσουμε πως υπάρχει πρόβλεψη (μη δημοσιευμένη) για δημιουργία hotspots σε ολόκληρη σχεδόν την ανατολική Αττική, παραθέτουμε τι προβλέπει το Σύνταγμα της Ελλάδας για τις καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, ευελπιστώντας πως η παραπαίουσα σημερινή κυβέρνηση δεν θα διολισθήσει στην αύξηση της στρατιωτικής παρουσίας στο εσωτερικό της χώρας και στην μείωση των πολιτικών δικαιωμάτων των Ελλήνων πολιτών.
Τι προβλέπει το Σύνταγμα
Σε κατάσταση πολιορκίας, μια φάση πριν την κήρυξη στρατιωτικού νόμου, κηρύσσει η κυβέρνηση ολόκληρες περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων και ένα τμήμα της Αττικής, για να αντιμετωπίσουν αυτό που προκάλεσαν με την αδυναμία τους: Την μεγαλύτερη εισβολή που έχει δεχθεί η ελληνική χερσόνησος από την εποχή της καθόδων των Σλάβων τον 8ο αιώνα.
Όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές των στρατιωτικών Επιτελείων, μια ομάδα αξιωματικών επεξεργάζεται ήδη το τι θα συμβεί μόλις κηρυχθούν οι περιοχές αυτές (μιλάνε για ανατολικό Αιγαίο, βόρειο Ελλάδα και Αττική, περιοχές που συγκεντρώνουν το 60% του πληθυσμού) σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και συμμετέχει στην κατάρτιση των ειδικών σχεδίων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων.
Ήδη η κυβέρνηση και το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής έχουν λάβει τις αποφάσεις τους και βέβαια αυτές οι αποφάσεις την παραμονή της έναρξης της τουριστικής σεζόν, μόνο οικονομική καταστροφή μπορούν να προκαλέσουν σε ολόκληρες περιοχές,
Τι προβλέπει όμως ο σχετικός νόμος για τις καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης;
Οι γενικές κατευθύνσεις προβλέπουν την εκπόνηση ειδικών σχεδίων αντιμετώπισης του προβλήματος, την «επιστράτευση» όλης της κρατικής μηχανής και τη διάθεση κονδυλίων κατά παρέκκλιση των χρονοβόρων διαδικασιών που ακολουθούνται σε κανονικές συνθήκες.
Με τον όρο κατάσταση ανάγκης νοείται η κατάσταση αυτή, χαρακτηριστικό γνώρισμα της οποίας είναι η χρησιμοποίηση των ενόπλων δυνάμεων για την επίτευξη σκοπών πέραν της συνήθους αποστολής τους, που είναι η προάσπιση της εθνικής ανεξαρτησίας, της εθνικής ακεραιότητας και της εθνικής κυριαρχίας.
Σημαντικότατη κατάσταση ανάγκης, μετά τον πόλεμο, είναι η κατάσταση πολιορκίας, παράλληλα με την οποία προβλέπονται και μία σειρά ενδιάμεσων καταστάσεων ανάγκης.
Α. Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑΣ
Την κατάσταση πολιορκίας προβλέπει το άρθρο 48 του Συντάγματος , έπειτα από την αναθεώρηση του από την ΣΤ΄ Αναθεωρητική Βουλή. Οι λόγοι που επιτρέπουν την κατάσταση πολιορκίας είναι οι εξής: ο πόλεμος, η επιστράτευση εξαιτίας εξωτερικών κινδύνων, η άμεση απειλή της εθνικής ασφάλειας και η εκδήλωση ενόπλου κινήματος για την ανατροπή του δημοκρατικού πολιτεύματος.
Πρώτον, η εθνική ασφάλεια, η οποία αποτελεί αόριστη νομική έννοια, και της οποίας ο πυρήνας συνάπτεται με την υπόσταση του κράτους στις εξωτερικές σχέσεις.
Και δεύτερον, η άμεση απειλή, της οποίας η αντικειμενική εκτίμηση του αν συντρέχει, δεν είναι δυνατή.
Τέλος, για την εκδήλωση ενόπλου κινήματος για την ανατροπή του δημοκρατικού πολιτεύματος, σύμφωνα με τον συντακτικό νομοθέτη, θα πρέπει το ένοπλο κίνημα να έχει εκδηλωθεί ή τουλάχιστον να έχει γίνει απόπειρα.
Συμπερασματικά, κατά τον συνταγματολόγο Κ. Αλιβιζάτο, και στις τέσσερεις αυτές περιπτώσεις οι ένοπλες δυνάμεις βρίσκονται στο επίκεντρο της σχετικής τυπολογίας: είτε ως ενεργός πρωταγωνιστής των εξελίξεων, είτε ως αποτρεπτική δύναμη εναντίον ξένων επιβουλών, είτε τέλος ως πιθανός στόχος ή και πηγή απειλών, που ενδέχεται να εκδηλωθούν και στο εσωτερικό της χώρας, το στράτευμα αναδεικνύεται σε παράγοντα του οποίου η συγκρότηση και η δράση αποτελούν το πρωταρχικό αντικείμενο των εξωτερικών μέτρων του άρθρου 4823.
Β. ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΝΑΓΚΗΣ
Ως «ενδιάμεσες» καταστάσεις ανάγκης νοούνται οι καταστάσεις αυτές κατά τις οποίες οι ένοπλες δυνάμεις, χωρίς να αναλαμβάνουν αρμοδιότητες των πολιτικών αρχών στην ίδια έκταση που τους επιτρέπεται όταν κηρυχθεί η κατάσταση πολιορκίας, χρησιμοποιούνται παρά ταύτα για την διεκπεραίωση αποστολών που, υπό συνθήκες ομαλότητας, εμπίπτουν κατ΄ αρχήν στην δικαιοδοσία των σωμάτων ασφαλείας. Για παράδειγμα, αν η διαθέσιμη αστυνομική αρχή δεν επαρκεί, ο κανονισμός «της εν ταις πόλεσι και φρουρίοις υπηρεσίας», που ισχύει, προβλέπει την δυνατότητα χρησιμοποίησης και στρατευμάτων και συγκεκριμένα «πεζοπόρων τμημάτων», «μεταφορικών μέσων πάσης φύσεως», « ειδικών οχημάτων περισυλλογής» ή και «συνδυασμό τούτων».
Περιττό, είναι βέβαια, το να τονίσουμε πως σε περίπτωση που εντός της χώρας δημιουργηθούν καταστάσεις που θα απειλήσουν με πολιτική ανατροπή ή θα κοινωνικό χάος, τότε -με βάση τις ήδη υπάρχουσες συμβάσεις της Ελλάδας με Ε.Ε. και ΝΑΤΟ- τόσο η Eurogendfor όσο και το ΝΑΤΟ (μετά την τελευταία καταστατική μεταβολή των δράσεων που μπορεί να αναπτύξει) έχουν δικαίωμα εισόδου και ανάληψης δράσης εντός της ελληνικής επικράτειας...
Μετά το τρίτο μνημόνιο, την περαιτέρω φτωχοποίηση του λαού (απόλυτη Βαλκανοποίηση), την διάλυση της οικονομίας, την ισοπέδωση της κοινωνικής ασφάλισης και υγείας και την αύξηση των φορολογικών βαρών, ο Αλέξης Τσίπρας μετά και την διασάλευση της εσωτερικής ασφάλεις και συνοχής της χώρας που επέβαλαν οι ιδεοληπτικές αγκυλώσεις περί "ανοικτών συνόρων"... φαίνεται πως είναι αποφασισμένος να φέρει στην Ελλάδα και μη πολιτικές δυνάμεις (ΝΑΤΟ, Eurogendfor), ευελπιστώντας, προφανώς, πως θα τον διατηρήσουν στην εξουσία...
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου