Ο Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας γι αυτόν που τον ασκεί, συνεπάγεται αυτόματα εργασία σε συνθήκες ιδιαίτερης πίεσης και άγχους. (Οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι λένε χαρακτηριστικά ότι ένας Ελεγκτής σε μία και μόνη ώρα δουλειάς ευθύνεται για περισσότερες ζωές απ' όσες... ένας χειρούργος σε όλη του την καριέρα!) Οι συνέπειες του ανθρώπινου λάθους είναι συχνά τραγικές με τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες.
Στα πλαίσια αυτά και με την προτροπή - καθοδήγηση Διεθνών Οργανισμών υπεύθυνων για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας, αποτελεί μόνιμο στόχο ο περιορισμός - έλεγχος των παραγόντων που αυξάνουν την πίεση και το άγχος των Ελεγκτών. Η χορήγηση ικανοποιητικών αποδοχών είναι ένα από τα μέτρα που λαμβάνονται για ευνόητους λόγους.
Στη χώρα μας το προσωπικό που έχει σαν αντικείμενο τον Έλεγχο της Εναέριας Κυκλοφορίας χωρίζεται σε δύο κατηγορίες. Σε Ελεγκτές υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και σε Ελεγκτές στρατιωτικούς, Αξιωματικούς και Υπαξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ). Η μία κατηγορία λαμβάνει αποδοχές από 3000 έως 6000 ευρώ (μισθός δημοσίου συν επιδόματα λόγω της φύσης της εργασίας και σαν κίνητρο βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών προερχόμενα από το δημόσιο και από τα τέλη που καταβάλλουν τα αεροσκάφη στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας EUROCONTROL). Η άλλη κατηγορία, οι ένστολοι δηλαδή, από 1000 έως 2000 ευρώ (μισθολόγιο στρατιωτικών χωρίς κανένα σχετικό επίδομα). Και οι δύο κατηγορίες έχουν τα ίδια τυπικά και ουσιαστικά προσόντα σύμφωνα με το νόμο. Είναι κάτοχοι του ίδιου Πτυχίου Ελεγκτού Εναέριας Κυκλοφορίας που εκδίδεται από την ΥΠΑ. Ελέγχουν το σύνολο των πτήσεων στην περιοχή ευθύνης τους είτε πρόκειται για πολιτικά είτε για στρατιωτικά αεροσκάφη, εφαρμόζοντας τους ίδιους κανονισμούς συνεργαζόμενοι συνεχώς μεταξύ τους!
Οι υπάλληλοι της ΥΠΑ, δηλώνουν ότι δε θα δεχθούν περικοπές στις αποζημιώσεις τους κι αν αυτό συμβεί θα επηρεάσει την ασφάλεια των πτήσεων! Ίσως να έχουν δίκιο! Αν όμως είναι έτσι, τότε πως "επιτρέπουμε" σε εργαζόμενους των 900 ευρώ (μετά τις μειώσεις αποδοχών στους στρατιωτικούς, που απ' ότι φαίνεται θα φθάσουν στο 20% των συνολικών αποδοχών και όχι μόνο των επιδομάτων) να ελέγχει αεροσκάφη; Πως "αφήνουμε" ανθρώπους που αντιμετωπίζουν πρόβλημα αξιοπρεπούς διαβίωσης, να είναι υπεύθυνοι για τόσες ανθρώπινες ζωές; Ίσως γιατί αυτοί, οι ένστολοι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, καταφέρνουν μέχρι σήμερα να "παντρεύουν" με ασφάλεια πολιτικές και στρατιωτικές πτήσεις! Ίσως γιατί καταφέρνουν να στηρίζουν - χωρίς καμία δική τους στήριξη - την κοινωνία, τον τουρισμό, την Εθνική Οικονομία!
Την επόμενη φορά λοιπόν που θα πετάξετε προς, από ή πάνω από, την Αγχίαλο (Βόλος), τον Άραξο (Πάτρα), τη Ζάκυνθο, την Καλαμάτα, το Καστέλι, την Κεφαλλονιά, τα Κύθηρα, τη Λάρισα, τη Λήμνο, την Πρέβεζα, την Σκύρο, τη Σούδα (Χανιά), την Τανάγρα, το Τατόι, ένας μικρός "ήρωας" των τρεις κι εξήντα θα ελέγχει με ασφάλεια την πτήση σας, αφήνοντας στο σπίτι τις σκέψεις για το μήνα που δύσκολα θα βγει!
Στείλτε του ένα "Ευχαριστώ" με την σκέψη σας, γιατί το προσωπικό της ΠΑ δε μάχεται μόνο πάνω από το Αιγαίο!"
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Στα πλαίσια αυτά και με την προτροπή - καθοδήγηση Διεθνών Οργανισμών υπεύθυνων για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας, αποτελεί μόνιμο στόχο ο περιορισμός - έλεγχος των παραγόντων που αυξάνουν την πίεση και το άγχος των Ελεγκτών. Η χορήγηση ικανοποιητικών αποδοχών είναι ένα από τα μέτρα που λαμβάνονται για ευνόητους λόγους.
Στη χώρα μας το προσωπικό που έχει σαν αντικείμενο τον Έλεγχο της Εναέριας Κυκλοφορίας χωρίζεται σε δύο κατηγορίες. Σε Ελεγκτές υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και σε Ελεγκτές στρατιωτικούς, Αξιωματικούς και Υπαξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ). Η μία κατηγορία λαμβάνει αποδοχές από 3000 έως 6000 ευρώ (μισθός δημοσίου συν επιδόματα λόγω της φύσης της εργασίας και σαν κίνητρο βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών προερχόμενα από το δημόσιο και από τα τέλη που καταβάλλουν τα αεροσκάφη στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας EUROCONTROL). Η άλλη κατηγορία, οι ένστολοι δηλαδή, από 1000 έως 2000 ευρώ (μισθολόγιο στρατιωτικών χωρίς κανένα σχετικό επίδομα). Και οι δύο κατηγορίες έχουν τα ίδια τυπικά και ουσιαστικά προσόντα σύμφωνα με το νόμο. Είναι κάτοχοι του ίδιου Πτυχίου Ελεγκτού Εναέριας Κυκλοφορίας που εκδίδεται από την ΥΠΑ. Ελέγχουν το σύνολο των πτήσεων στην περιοχή ευθύνης τους είτε πρόκειται για πολιτικά είτε για στρατιωτικά αεροσκάφη, εφαρμόζοντας τους ίδιους κανονισμούς συνεργαζόμενοι συνεχώς μεταξύ τους!
Οι υπάλληλοι της ΥΠΑ, δηλώνουν ότι δε θα δεχθούν περικοπές στις αποζημιώσεις τους κι αν αυτό συμβεί θα επηρεάσει την ασφάλεια των πτήσεων! Ίσως να έχουν δίκιο! Αν όμως είναι έτσι, τότε πως "επιτρέπουμε" σε εργαζόμενους των 900 ευρώ (μετά τις μειώσεις αποδοχών στους στρατιωτικούς, που απ' ότι φαίνεται θα φθάσουν στο 20% των συνολικών αποδοχών και όχι μόνο των επιδομάτων) να ελέγχει αεροσκάφη; Πως "αφήνουμε" ανθρώπους που αντιμετωπίζουν πρόβλημα αξιοπρεπούς διαβίωσης, να είναι υπεύθυνοι για τόσες ανθρώπινες ζωές; Ίσως γιατί αυτοί, οι ένστολοι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, καταφέρνουν μέχρι σήμερα να "παντρεύουν" με ασφάλεια πολιτικές και στρατιωτικές πτήσεις! Ίσως γιατί καταφέρνουν να στηρίζουν - χωρίς καμία δική τους στήριξη - την κοινωνία, τον τουρισμό, την Εθνική Οικονομία!
Την επόμενη φορά λοιπόν που θα πετάξετε προς, από ή πάνω από, την Αγχίαλο (Βόλος), τον Άραξο (Πάτρα), τη Ζάκυνθο, την Καλαμάτα, το Καστέλι, την Κεφαλλονιά, τα Κύθηρα, τη Λάρισα, τη Λήμνο, την Πρέβεζα, την Σκύρο, τη Σούδα (Χανιά), την Τανάγρα, το Τατόι, ένας μικρός "ήρωας" των τρεις κι εξήντα θα ελέγχει με ασφάλεια την πτήση σας, αφήνοντας στο σπίτι τις σκέψεις για το μήνα που δύσκολα θα βγει!
Στείλτε του ένα "Ευχαριστώ" με την σκέψη σας, γιατί το προσωπικό της ΠΑ δε μάχεται μόνο πάνω από το Αιγαίο!"
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου