Η Επιτροπή Διαλόγου για την Παιδεία προτείνει κατάργηση παρελάσεων, της προσευχής και του εκκλησιασμού
Πρόταση-ντροπή, που οδηγεί την Παιδεία της χώρας στον πλήρη αφελληνισμό, κατέθεσε χθες στον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη η Επιτροπή Διαλόγου υπό τον καθηγητή Αντώνη Λιάκο. Μεταξύ άλλων, στο 131 σελίδων πόρισμα της επιτροπής για την αναμόρφωση της πολύπαθης Παιδείας προβλέπονται η κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων, του εκκλησιασμού των μαθητών, αλλά και της πρωινής προσευχής!
Μάλιστα, η πρόταση, που μόνο θλίψη μπορεί να προκαλεί στην πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών, έρχεται δύο ημέρες μετά τις διαβεβαιώσεις του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη από τη Βουλή ότι οι παρελάσεις δεν πρόκειται να καταργηθούν. Ειδικότερα, μόλις την περασμένη Τρίτη, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις βουλευτών, ο κ. Φίλης -ο οποίος από την υπουργοποίησή του, τον Οκτώβριο του 2015, έχει υποπέσει σε ουκ ολίγες κυβιστήσεις- διαβεβαίωνε ότι δεν τίθεται θέμα κατάργησης των μαθητικών παρελάσεων, σημειώνοντας μάλιστα σε δηκτικό τόνο ότι τα σενάρια αυτά διακινούνταν μόνο μέσω του ημερήσιου και ηλεκτρονικού Τύπου.
Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, στο πόρισμα επανέρχεται η πρόταση για αντικατάσταση του μαθήματος των Θρησκευτικών από αυτό της Θρησκειολογίας. Συγκεκριμένα, στην ενότητα με τίτλο «Εκπαίδευση και μεταναστευτικά ρεύματα» αναφέρεται ότι «τα παιδιά των μεταναστών/τριών δεν έχουν τη δυνατότητα να διδαχθούν τη μητρική τους γλώσσα (π.χ. στο πλαίσιο ενισχυτικής διδασκαλίας μετά το πέρας των μαθημάτων), δεν έχουν τη δυνατότητα να διδαχθούν την Ιστορία της πατρίδας τους και διδάσκονται αποκλειστικά την ελληνική Ιστορία, δεν έχουν τη δυνατότητα να διδαχθούν ένα μάθημα Θρησκειολογίας που θα καλύπτει και άλλα θρησκεύματα, πέραν του ορθόδοξου χριστιανικού δόγματος, παρά το πρόσφατο, θετικό μέτρο της δυνατότητας απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών».
Τετραετές γυμνάσιο, διετές λύκειο και χωρίς εξετάσεις για ΑΕΙ -ΤΕΙ
Σημαντικές αλλαγές και στον τρόπο λειτουργίας των γυμνασίων και των λυκείων φέρνουν οι προτάσεις της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία, που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα. Από τις πλέον ριζοσπαστικές προτάσεις του πορίσματος της ομάδας ειδικών είναι αυτή που θέλει την επιμήκυνση του χρόνου φοίτησης των μαθητών στο γυμνάσιο από τα τρία στα τέσσερα χρόνια και την αντίστοιχη συρρίκνωση του χρόνου στα λύκεια, σε δύο χρόνια από τρία που είναι σήμερα.
Επιπλέον, προβλέπεται μείωση της διδακτέας και της εξεταστέας ύλης στα σχολεία έως 30%, η αντικατάσταση των ελέγχων προόδου από την περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών και η αντικατάσταση των ωρών μαθήματος στα σχολεία με ώρες για προγράμματα και σχολικές δραστηριότητες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η δ' γυμνασίου χαρακτηρίζεται το σημείο όπου θα οριστικοποιείται η απόφαση των μαθητών για τη συνέχεια της εκπαιδευτικής πορείας τους, επιλέγοντας ανάμεσα σε τέσσερις ομάδες μαθημάτων του νέου λυκείου.
Από το πολυσέλιδο κείμενο προκύπτει ότι η Επιτροπή Διαλόγου εμμένει στην πρόταση για την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και την αντικατάστασή τους από ένα νέο εξεταστικό σύστημα, που θα βασίζεται σε «συντελεστές προτεραιότητας». Αυτό σημαίνει ότι, σε συνδυασμό με τους βαθμούς που έχει καταφέρει να συγκεντρώσει ένας μαθητής, όσο λιγότερες σχολές επιλέξει στο μηχανογραφικό δελτίο του τόσο ισχυρότερος θα είναι ο «συντελεστής προτεραιότητας», ο οποίος θα είναι ουσιαστικά αυτός που θα του εξασφαλίζει την είσοδο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Ανεφάρμοστες «ιδέες» για τα πανεπιστήμια και τους πόρους τους
Στον ριζικό ανασχεδιασμό του εκπαιδευτικού χάρτη της χώρας στοχεύουν οι προτάσεις περίπου 100 ακαδημαϊκών και επιστημόνων, που συμμετείχαν στην Επιτροπή Διαλόγου για την Παιδεία υπό τον καθηγητή Αντώνη Λιάκο. Στο νέο σκηνικό που πρόκειται να διαμορφωθεί, όπως ήταν αναμενόμενο, σημαίνοντα ρόλο θα παίξουν οι ρηξικέλευθες αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που δεν θα έχει καμία σχέση με αυτή που γνωρίζουμε σήμερα. Συγκεκριμένα, ανάμεσα σε άλλα, στο πόρισμα της επιτροπής προβλέπεται η συγκρότηση περιφερειακών «υπερτμημάτων» ΑΕΙ και ΤΕΙ, τα οποία, εκτός από τον καθαρά εκπαιδευτικό ρόλο τους, θα έχουν και αυτόν των ερευνητικών ιδρυμάτων.
Επιπλέον, προτείνεται η απαγκίστρωση -ως έναν βαθμό- από την κρατική χρηματοδότηση. «Η εθνική πολιτική για την έρευνα και την καινοτομία δεν μπορεί να στηρίζεται αποκλειστικά στα προγράμματα ΕΣΠΑ» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πόρισμα, ενώ προτείνεται η θέσπιση ενός εθνικού ιδρύματος έρευνας και καινοτομίας, το οποίο θα είναι επιφορτισμένο και με την οικονομική ενίσχυση της έρευνας στα ερευνητικά και τα ακαδημαϊκά ιδρύματα.
Η πιο σημαντική, ωστόσο, αλλαγή που προτείνεται για την τρίτη βαθμίδα της εκπαίδευσης αφορά τη φύση των εκδιδόμενων από τα ιδρύματα τίτλων σπουδών. Οι φοιτητές συναφών σχολών θα έχουν τη δυνατότητα να αλλάζουν, υπό όρους, κατεύθυνση, να αποκτούν πτυχίο από συνδυασμούς επιστημών και να κερδίζουν πρωτεύουσα και δευτερεύουσα ειδικότητα (major / minor), κατά τα πρότυπα πανεπιστημίων του εξωτερικού. Επίσης, τα τμήματα θα δύνανται να προσφέρουν, σε συνεργασία με άλλο ή άλλα τμήματα του ίδιου ή άλλου πανεπιστημίου, κοινά προγράμματα σπουδών σε επιστημονικά αντικείμενα που βρίσκονται στην τομή των γνωστικών πεδίων των συμμετεχόντων τμημάτων. «Η κεντρική ιδέα είναι ότι ένα τμήμα θα πρέπει να μπορεί να ανταποκρίνεται στις αλλαγές που συντελούνται στο γνωστικό πεδίο του ή στην αγορά εργασίας με την απαραίτητη ευελιξία, ώστε να παρέχει επίκαιρες γνώσεις στους φοιτητές και τους αποφοίτους του» σημειώνεται στο πόρισμα. Τέλος, τα τμήματα θα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν μέρος ή το σύνολο ενός από τα προγράμματα σπουδών του και στην αγγλική γλώσσα για Ελληνες (δωρεάν) και ξένους (με δίδακτρα) φοιτητές.
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Πρόταση-ντροπή, που οδηγεί την Παιδεία της χώρας στον πλήρη αφελληνισμό, κατέθεσε χθες στον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη η Επιτροπή Διαλόγου υπό τον καθηγητή Αντώνη Λιάκο. Μεταξύ άλλων, στο 131 σελίδων πόρισμα της επιτροπής για την αναμόρφωση της πολύπαθης Παιδείας προβλέπονται η κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων, του εκκλησιασμού των μαθητών, αλλά και της πρωινής προσευχής!
Μάλιστα, η πρόταση, που μόνο θλίψη μπορεί να προκαλεί στην πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών, έρχεται δύο ημέρες μετά τις διαβεβαιώσεις του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη από τη Βουλή ότι οι παρελάσεις δεν πρόκειται να καταργηθούν. Ειδικότερα, μόλις την περασμένη Τρίτη, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις βουλευτών, ο κ. Φίλης -ο οποίος από την υπουργοποίησή του, τον Οκτώβριο του 2015, έχει υποπέσει σε ουκ ολίγες κυβιστήσεις- διαβεβαίωνε ότι δεν τίθεται θέμα κατάργησης των μαθητικών παρελάσεων, σημειώνοντας μάλιστα σε δηκτικό τόνο ότι τα σενάρια αυτά διακινούνταν μόνο μέσω του ημερήσιου και ηλεκτρονικού Τύπου.
Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, στο πόρισμα επανέρχεται η πρόταση για αντικατάσταση του μαθήματος των Θρησκευτικών από αυτό της Θρησκειολογίας. Συγκεκριμένα, στην ενότητα με τίτλο «Εκπαίδευση και μεταναστευτικά ρεύματα» αναφέρεται ότι «τα παιδιά των μεταναστών/τριών δεν έχουν τη δυνατότητα να διδαχθούν τη μητρική τους γλώσσα (π.χ. στο πλαίσιο ενισχυτικής διδασκαλίας μετά το πέρας των μαθημάτων), δεν έχουν τη δυνατότητα να διδαχθούν την Ιστορία της πατρίδας τους και διδάσκονται αποκλειστικά την ελληνική Ιστορία, δεν έχουν τη δυνατότητα να διδαχθούν ένα μάθημα Θρησκειολογίας που θα καλύπτει και άλλα θρησκεύματα, πέραν του ορθόδοξου χριστιανικού δόγματος, παρά το πρόσφατο, θετικό μέτρο της δυνατότητας απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών».
Τετραετές γυμνάσιο, διετές λύκειο και χωρίς εξετάσεις για ΑΕΙ -ΤΕΙ
Σημαντικές αλλαγές και στον τρόπο λειτουργίας των γυμνασίων και των λυκείων φέρνουν οι προτάσεις της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία, που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα. Από τις πλέον ριζοσπαστικές προτάσεις του πορίσματος της ομάδας ειδικών είναι αυτή που θέλει την επιμήκυνση του χρόνου φοίτησης των μαθητών στο γυμνάσιο από τα τρία στα τέσσερα χρόνια και την αντίστοιχη συρρίκνωση του χρόνου στα λύκεια, σε δύο χρόνια από τρία που είναι σήμερα.
Επιπλέον, προβλέπεται μείωση της διδακτέας και της εξεταστέας ύλης στα σχολεία έως 30%, η αντικατάσταση των ελέγχων προόδου από την περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών και η αντικατάσταση των ωρών μαθήματος στα σχολεία με ώρες για προγράμματα και σχολικές δραστηριότητες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η δ' γυμνασίου χαρακτηρίζεται το σημείο όπου θα οριστικοποιείται η απόφαση των μαθητών για τη συνέχεια της εκπαιδευτικής πορείας τους, επιλέγοντας ανάμεσα σε τέσσερις ομάδες μαθημάτων του νέου λυκείου.
Από το πολυσέλιδο κείμενο προκύπτει ότι η Επιτροπή Διαλόγου εμμένει στην πρόταση για την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και την αντικατάστασή τους από ένα νέο εξεταστικό σύστημα, που θα βασίζεται σε «συντελεστές προτεραιότητας». Αυτό σημαίνει ότι, σε συνδυασμό με τους βαθμούς που έχει καταφέρει να συγκεντρώσει ένας μαθητής, όσο λιγότερες σχολές επιλέξει στο μηχανογραφικό δελτίο του τόσο ισχυρότερος θα είναι ο «συντελεστής προτεραιότητας», ο οποίος θα είναι ουσιαστικά αυτός που θα του εξασφαλίζει την είσοδο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Ανεφάρμοστες «ιδέες» για τα πανεπιστήμια και τους πόρους τους
Στον ριζικό ανασχεδιασμό του εκπαιδευτικού χάρτη της χώρας στοχεύουν οι προτάσεις περίπου 100 ακαδημαϊκών και επιστημόνων, που συμμετείχαν στην Επιτροπή Διαλόγου για την Παιδεία υπό τον καθηγητή Αντώνη Λιάκο. Στο νέο σκηνικό που πρόκειται να διαμορφωθεί, όπως ήταν αναμενόμενο, σημαίνοντα ρόλο θα παίξουν οι ρηξικέλευθες αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που δεν θα έχει καμία σχέση με αυτή που γνωρίζουμε σήμερα. Συγκεκριμένα, ανάμεσα σε άλλα, στο πόρισμα της επιτροπής προβλέπεται η συγκρότηση περιφερειακών «υπερτμημάτων» ΑΕΙ και ΤΕΙ, τα οποία, εκτός από τον καθαρά εκπαιδευτικό ρόλο τους, θα έχουν και αυτόν των ερευνητικών ιδρυμάτων.
Επιπλέον, προτείνεται η απαγκίστρωση -ως έναν βαθμό- από την κρατική χρηματοδότηση. «Η εθνική πολιτική για την έρευνα και την καινοτομία δεν μπορεί να στηρίζεται αποκλειστικά στα προγράμματα ΕΣΠΑ» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πόρισμα, ενώ προτείνεται η θέσπιση ενός εθνικού ιδρύματος έρευνας και καινοτομίας, το οποίο θα είναι επιφορτισμένο και με την οικονομική ενίσχυση της έρευνας στα ερευνητικά και τα ακαδημαϊκά ιδρύματα.
Η πιο σημαντική, ωστόσο, αλλαγή που προτείνεται για την τρίτη βαθμίδα της εκπαίδευσης αφορά τη φύση των εκδιδόμενων από τα ιδρύματα τίτλων σπουδών. Οι φοιτητές συναφών σχολών θα έχουν τη δυνατότητα να αλλάζουν, υπό όρους, κατεύθυνση, να αποκτούν πτυχίο από συνδυασμούς επιστημών και να κερδίζουν πρωτεύουσα και δευτερεύουσα ειδικότητα (major / minor), κατά τα πρότυπα πανεπιστημίων του εξωτερικού. Επίσης, τα τμήματα θα δύνανται να προσφέρουν, σε συνεργασία με άλλο ή άλλα τμήματα του ίδιου ή άλλου πανεπιστημίου, κοινά προγράμματα σπουδών σε επιστημονικά αντικείμενα που βρίσκονται στην τομή των γνωστικών πεδίων των συμμετεχόντων τμημάτων. «Η κεντρική ιδέα είναι ότι ένα τμήμα θα πρέπει να μπορεί να ανταποκρίνεται στις αλλαγές που συντελούνται στο γνωστικό πεδίο του ή στην αγορά εργασίας με την απαραίτητη ευελιξία, ώστε να παρέχει επίκαιρες γνώσεις στους φοιτητές και τους αποφοίτους του» σημειώνεται στο πόρισμα. Τέλος, τα τμήματα θα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν μέρος ή το σύνολο ενός από τα προγράμματα σπουδών του και στην αγγλική γλώσσα για Ελληνες (δωρεάν) και ξένους (με δίδακτρα) φοιτητές.
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
1 σχόλιο:
Μπραβο ας βαλουμε ολοι το χερι μας να αποτιναξουμε το ζυγο
Δημοσίευση σχολίου