Newsroom , CNN Greece
Ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου αντιμετωπίζει κατηγορίες για πρόκληση ναυαγίου που είχε ως αποτέλεσμα την πρόκληση θανάτου και για ανθρωποκτονία από αμέλεια. Οι συγγενείς των θυμάτων, συγκλονισμένοι και μη μπορώντας να συνειδητοποιήσουν τι συνέβη, ζητούν απαντήσεις σε ερωτήματα που προφανώς δεν έχουν μόνο οι ίδιοι αλλά και όλοι όσοι παρακολουθούν συγκλονισμένοι την εξέλιξη της τραγικής αυτής ιστορίας.
Παραθέτουμε ενδεικτικά:
1. Πόση ταχύτητα είχε αναπτύξει ο 77χρονος;
Ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας στο ΣΚΑΪ, αποκάλυψε ότι το ταχύπλοο που σκόρπισε τον θάνατο στην Αίγινα είχε αναπτύξει ταχύτητα που έφτανε τα 21 ναυτικά μίλια.
Ο κ. Δρίτσας τόνισε πως αν και ο 77χρονος χειριστής ήταν κατά τεκμήριο έμπειρος και γνώριζε την περιοχή της Αίγινας, είναι αδιανόητο να έχει αναπτύξει τέτοια ταχύτητα σε στενό, από όπου διέρχονται και άλλα σκάφη.
Ο ίδιος προανήγγειλε αναθεώρηση των κανονισμών που διέπουν τις άδειες καθώς όπως είπε δεν υπάρχει νομικός περιορισμός σε ο,τι αφορά την ταχύτητα πλεύσης.
«Πρέπει να υπάρχει όριο ταχύτητας για τα περάσματα, δεν νοείται να μην υπάρχει δεν υπάρχει νομικός περιορισμός» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Η Πολιτεία και όλοι μας είμαστε υπόλογοι όταν συμβαίνουν τόσο τραγικά περιστατικά».
Πόσα είναι όμως τα 21 ναυτικά μίλια; Για να καταλάβουμε ακριβώς τις συνθήκες υπό τις οποίες έγινε η σύγκρουση, αξίζει να σημειώσουμε ότι τα 21 ναυτικά μίλια αντιστοιχούν σε 38 χιλιόμετρα. Αντιλαμβανόμαστε δηλαδή ότι ήταν αδύνατο ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου να προλάβει να μειώσει ταχύτητα ή να σταματήσει όταν είδε τη λάντζα.
2. Ήταν σε θέση να οδηγήσει το ταχύπλοο ο 77χρονος;
Άλλο ένα κρίσιμο ερώτημα που προκύπτει είναι αν ο 77χρονος μπορούσε να οδηγήσει με ασφάλεια το ταχύπλοο. Ο ίδιος, όταν οδηγήθηκε στο Λιμεναρχείο για ανάκριση επικαλέστηκε πρόβλημα υγείας. Μάλιστα, ζήτησε από τους αξιωματικούς να τον προσέξουν γιατί πάσχει από χρόνιο νόσημα. Επίσης, γεννάται το ερώτημα αν ο 77χρονος είχε άδεια, πότε την ανανέωσε και αν τηρήθηκε η νομοθεσία σε ό, τι αφορά θέματα υγείας.
3. Γιατί δεν κάλεσε το λιμενικό;
Σύμφωνα με πληροφορίες ο 77χρονος αμέσως μετά το τραγικό δυστύχημα δεν επικοινώνησε με το λιμεναρχείο. Αντίθετα κάλεσε ένα γνωστό του δύτη και έναν ναύτη άλλης θαλαμηγού προκειμένου να μεταφέρουν τους επιβαίνοντες σε θαλαμηγό. Η καταγγελία στον ρεπόρτερ του CNN, Greece, Λευτέρη Σουχάιμπ, της μητέρας των παιδιών που επέβαιναν στο τουριστικό σκάφος, συγκλονίζει: «Ο μεγάλος μας είπες ότι τους χτύπησε στη μέση, τους εμβόλισε και έφυγε. Τους παράτησε και έφυγε, δεν τους πέταξαν καν σωσίβια».
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε το άρθρο 307 του ποινικού κώδικα το οποίο τονίζει ότι «όποιος με πρόθεση παραλείπει να σώσει άλλον από κίνδυνο ζωής αν και μπορεί να το πράξει χωρίς κίνδυνο της δικής του ζωής ή υγείας, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι ενός έτους».
4. Γιατί αποσύρθηκε από την υπεράσπιση ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος;
Με μια λιτή ανακοίνωση ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος, εξάδελφος του 77χρονου κατηγορούμενου, ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την υπεράσπιση.
«Υπάρχει ένας άγραφος κανόνας που υποδεικνύει στον δικηγόρο να μην αναλαμβάνει σοβαρές ποινικές υποθέσεις στενών συγγενών του. Και τούτο, γιατί στις περιπτώσεις αυτές δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα, αλλά τείνει να προσέρχεται στη διαδικασία με ψυχολογία διαδίκου και όχι συνηγόρου, γεγονός που δεν συμβάλλει στην ορθή επιτέλεση του έργου του», αναφέρει μεταξύ άλλων.
Την μέρα που ο κατηγορούμενος μεταφέρθηκε στο δικαστικό μέγαρο του Πειραιά, η προσέγγιση που έκανε στο θέμα ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος παρουσίασε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ερωτηθείς σχετικά από δημοσιογράφος, ανέφερε ότι πρόκειται να αποδείξει ότι «για την αμέλεια δεν ευθύνεται ο χειριστής του μοιραίου σκάφους». Μία ημέρα μετά ο κ. Λυκουρέζος αποσύρθηκε από την υπεράσπιση του 77χρονου.
«Υπάρχει ένας άγραφος κανόνας που υποδεικνύει στον δικηγόρο να μην αναλαμβάνει σοβαρές ποινικές υποθέσεις στενών συγγενών του. Και τούτο, γιατί στις περιπτώσεις αυτές δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα, αλλά τείνει να προσέρχεται στη διαδικασία με ψυχολογία διαδίκου και όχι συνηγόρου, γεγονός που δεν συμβάλλει στην ορθή επιτέλεση του έργου του», αναφέρει μεταξύ άλλων.
Την μέρα που ο κατηγορούμενος μεταφέρθηκε στο δικαστικό μέγαρο του Πειραιά, η προσέγγιση που έκανε στο θέμα ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος παρουσίασε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ερωτηθείς σχετικά από δημοσιογράφος, ανέφερε ότι πρόκειται να αποδείξει ότι «για την αμέλεια δεν ευθύνεται ο χειριστής του μοιραίου σκάφους». Μία ημέρα μετά ο κ. Λυκουρέζος αποσύρθηκε από την υπεράσπιση του 77χρονου.
5. Ήταν πράγματι ο 77άχρονος ο χειριστής του σκάφους;
Αυτό το ερώτημα, πράγματι, δεν μπορεί να στηριχθεί παρά μόνο σε εικασίες και υποθέσεις. Επί της ουσίας, τροφοδοτήθηκε από τη δήλωση του γνωστού ποινικολόγου ότι η αμέλεια δεν ήταν του 77άχρονου κατηγορούμενου. Τα σενάρια είναι πολλά και αναμένεται να αποσαφηνιστούν στην απολογία του 77άχρονου την Παρασκευή 19 Αυγούστου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου