Πριν από ένα χρόνο το Onalert με ρεπορτάζ του αποκάλυπτε ότι σημαντικός αριθμός μαχητικών αεροσκαφών είναι καθηλωμένα επειδή πρέπει ν΄αλλάξουν…τακάκια! 8 Νοεμβρίου 2013 είχε δημοσιευθεί το ρεπορτάζ. Το πρόβλημα προϋπήρχε.
Πέρασε ένας χρόνος αλλά το πρόβλημα παραμένει! Το πληροφορηθήκαμε χθες και χρειάστηκε να μιλήσουμε με αρκετούς για να το επιβεβαιώσουμε,γιατί ακουγόταν απίστευτο!
Μην βιαστείτε να βγάλετε το συμπέρασμα ότι το πρόβλημα είναι οικονομικό γιατί θα πέσετε έξω. Το θέμα είναι πολύ χειρότερο. Είναι πρόβλημα νομικό και το έχει προκαλέσει -τι άλλο- ο νόμος γόρδιος δεσμός για τις προμήθειες που άφησε πίσω του ο Βενιζέλος! Παρόλα αυτά η απίστευτη καθυστέρηση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί.
Τι έχει συμβεί; Για να γίνει προμήθεια ακόμη και για τακάκια στα μαχητικά αεροσκάφη πρέπει να γίνει διαγωνισμός. Διαφάνεια θα πείτε αλλά μήπως τελικά η επίκλησή της είναι η καλύτερη δικαιολογία για να μην γίνεται τίποτα και να μην αναλαμβάνει κανείς τις ευθύνες του; Δυστυχώς ή ευτυχώς για κάθε τύπο μαχητικού αεροσκάφους όλα τα “αναλώσιμα” τα διαθέτουν οι κατασκευάστριες εταιρείες. Είναι δυνατόν η Lockheed Martin να διαθέτει τακάκια για τα Mirage και η Dassault για τα F 16; Προφανώς όχι!
Ας δεχτούμε όμως ότι για λόγους τυπικούς που δημιουργούν την αίσθηση διαφάνειας για τα…τακάκια πρέπει να γίνει διαγωνισμός. Είναι δυνατόν να γίνεται διαγωνισμός με οκτώ απαράβατους όρους; Το πιο ευτράπελο είναι ότι η εταιρεία που κατασκευάζει τα αεροσκάφη που έχουν καθηλωθεί, δηλωσε ότι “πιάνει” μόλις τους δύο απ΄ αυτούς!
Το θέμα είχε προκαλέσει το προσωπικό ενδιαφέρον του ΥΦΕΘΑ Γιάννη Λαμπρόπουλου ο οποίος παρότρυνε όλους τους εμπλεκόμενους ΓΕΑ και Γενική Διέυθυνση Εξοπλισμών να βρουν τάχιστα λύση. Αυτά μήνες πριν ,μόλις είχε αναλάβει ο Λαμπρόπουλος καθήκοντα. Κι όμως μέχρι σήμερα τίποτα δεν έχει γίνει εκτός από διαγωνισμούς που φυσικά δεν οδηγούν πουθενά.
Κι έτσι τα μαχητικά παραμένουν καθηλωμένα!
Καλή μας τύχη...
Πέρασε ένας χρόνος αλλά το πρόβλημα παραμένει! Το πληροφορηθήκαμε χθες και χρειάστηκε να μιλήσουμε με αρκετούς για να το επιβεβαιώσουμε,γιατί ακουγόταν απίστευτο!
Μην βιαστείτε να βγάλετε το συμπέρασμα ότι το πρόβλημα είναι οικονομικό γιατί θα πέσετε έξω. Το θέμα είναι πολύ χειρότερο. Είναι πρόβλημα νομικό και το έχει προκαλέσει -τι άλλο- ο νόμος γόρδιος δεσμός για τις προμήθειες που άφησε πίσω του ο Βενιζέλος! Παρόλα αυτά η απίστευτη καθυστέρηση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί.
Τι έχει συμβεί; Για να γίνει προμήθεια ακόμη και για τακάκια στα μαχητικά αεροσκάφη πρέπει να γίνει διαγωνισμός. Διαφάνεια θα πείτε αλλά μήπως τελικά η επίκλησή της είναι η καλύτερη δικαιολογία για να μην γίνεται τίποτα και να μην αναλαμβάνει κανείς τις ευθύνες του; Δυστυχώς ή ευτυχώς για κάθε τύπο μαχητικού αεροσκάφους όλα τα “αναλώσιμα” τα διαθέτουν οι κατασκευάστριες εταιρείες. Είναι δυνατόν η Lockheed Martin να διαθέτει τακάκια για τα Mirage και η Dassault για τα F 16; Προφανώς όχι!
Ας δεχτούμε όμως ότι για λόγους τυπικούς που δημιουργούν την αίσθηση διαφάνειας για τα…τακάκια πρέπει να γίνει διαγωνισμός. Είναι δυνατόν να γίνεται διαγωνισμός με οκτώ απαράβατους όρους; Το πιο ευτράπελο είναι ότι η εταιρεία που κατασκευάζει τα αεροσκάφη που έχουν καθηλωθεί, δηλωσε ότι “πιάνει” μόλις τους δύο απ΄ αυτούς!
Το θέμα είχε προκαλέσει το προσωπικό ενδιαφέρον του ΥΦΕΘΑ Γιάννη Λαμπρόπουλου ο οποίος παρότρυνε όλους τους εμπλεκόμενους ΓΕΑ και Γενική Διέυθυνση Εξοπλισμών να βρουν τάχιστα λύση. Αυτά μήνες πριν ,μόλις είχε αναλάβει ο Λαμπρόπουλος καθήκοντα. Κι όμως μέχρι σήμερα τίποτα δεν έχει γίνει εκτός από διαγωνισμούς που φυσικά δεν οδηγούν πουθενά.
Κι έτσι τα μαχητικά παραμένουν καθηλωμένα!
Καλή μας τύχη...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου