Η πιο ουσιαστική συζήτηση που έγινε μεταξύ Τσίπρα και Πούτιν ήταν αυτή που είχε να κάνει με τα ρωσικά σχέδια για τον νέο αγωγό φυσικού αερίου ο οποίος θα ξεκινά από τα παράλια της Μαύρης Θάλασας και θα περνά και από την Ελλάδα
κατευθυνόμενος προς Ευρώπη. Στον χάρτη φαίνεται η πορεία του με την μπλε γραμμή σε αντιπαράθεση με τον South Stream που ναυάγησε .
Η χρηματοδότηση θα γίνει στη βάση ιδιωτικών κεφαλαίων και ο τρόπος θα είναι συμβατός με το ευρωπαϊκό δίκαιο και τους κανονισμούς της Ε.Ε. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές “θα δημιουργηθούν μεγάλα οφέλη από την κατασκευή του αγωγού που θα αφορούν στις χαμηλότερες τιμές φυσικού αερίου αλλά και από την εμπορική εκμετάλλευση του που υπολογίζεται σε αρκετές εκατοντάδες ευρώ ετησίως. Σύμφωνα με τον Ρώσο πρόεδρο διερευνάται η δυνατότητα άμεσης προκαταβολής των μελλοντικών κερδών για αρκετά χρόνια και αποπληρωμή από την έναρξη λειτουργίας του αγωγού και έπειτα”.
Οι Ρώσοι από την πλευρά τους υπερθεματίζουν χαρακτηρίζοντας τον αγωγό “χρυσωρυχείο” για την Ελλάδα. Υπολογίζουν ότι τα ετήσια έσοδα θα είναι περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ. Η κατασκευή του θα κοστίσει περιπου 1,7 δις ευρώ και ήδη ιδιωτικές κοινοπραξίες με ευρωπαϊκές και ρωσικές -ή και χωρίς αυτές- εταιρίες δηλώνουν έτοιμες να αναλάβουν και να χρηματοδοτήσουν εξ ολοκλήρου το έργο αυτό που για δύο - τρία χρόνια θα δώσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας στη Βόρεια Ελλάδα.
Η Μόσχα έχει κάνει σαφές πως μια πιθανή συμφωνία για συμμετοχή της Ελλάδας στην κατασκευή του αγωγού που θα αποτελέσει γέφυρα προς τις άλλες χώρες (ΠΓΔΜ, Σερβία, Ουγγαρία) όπου οι εργασίες βρίσκονται ήδη σε προχωρημένο στάδιο, ανοίγει την ατζέντα των διμερών σχέσεων σε πρωτόγνωρες, ως τώρα, κατευθύνσεις με καθοριστικής σημασίας ανταποδοτικά ωφελήματα για τη χειμάζουσα ελληνική οικονομία.
Η χρηματοδότηση θα γίνει στη βάση ιδιωτικών κεφαλαίων και ο τρόπος θα είναι συμβατός με το ευρωπαϊκό δίκαιο και τους κανονισμούς της Ε.Ε. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές “θα δημιουργηθούν μεγάλα οφέλη από την κατασκευή του αγωγού που θα αφορούν στις χαμηλότερες τιμές φυσικού αερίου αλλά και από την εμπορική εκμετάλλευση του που υπολογίζεται σε αρκετές εκατοντάδες ευρώ ετησίως. Σύμφωνα με τον Ρώσο πρόεδρο διερευνάται η δυνατότητα άμεσης προκαταβολής των μελλοντικών κερδών για αρκετά χρόνια και αποπληρωμή από την έναρξη λειτουργίας του αγωγού και έπειτα”.
Οι Ρώσοι από την πλευρά τους υπερθεματίζουν χαρακτηρίζοντας τον αγωγό “χρυσωρυχείο” για την Ελλάδα. Υπολογίζουν ότι τα ετήσια έσοδα θα είναι περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ. Η κατασκευή του θα κοστίσει περιπου 1,7 δις ευρώ και ήδη ιδιωτικές κοινοπραξίες με ευρωπαϊκές και ρωσικές -ή και χωρίς αυτές- εταιρίες δηλώνουν έτοιμες να αναλάβουν και να χρηματοδοτήσουν εξ ολοκλήρου το έργο αυτό που για δύο - τρία χρόνια θα δώσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας στη Βόρεια Ελλάδα.
Η Μόσχα έχει κάνει σαφές πως μια πιθανή συμφωνία για συμμετοχή της Ελλάδας στην κατασκευή του αγωγού που θα αποτελέσει γέφυρα προς τις άλλες χώρες (ΠΓΔΜ, Σερβία, Ουγγαρία) όπου οι εργασίες βρίσκονται ήδη σε προχωρημένο στάδιο, ανοίγει την ατζέντα των διμερών σχέσεων σε πρωτόγνωρες, ως τώρα, κατευθύνσεις με καθοριστικής σημασίας ανταποδοτικά ωφελήματα για τη χειμάζουσα ελληνική οικονομία.
onalert.gr/stories/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου