Αναμένουμε η Ελλάδα και οι πιστωτές της να βρουν μια κοινά αποδεκτή λίστα από μεταρρυθμίσεις για να ξεκλειδώσει τα κεφάλαια που απαιτούνται για να διασωθεί η χώρα, σημειώνει το πρακτορείο. Η εμπειρία του παρελθόντος δείχνει σύμφωνα με τους συντάκτες του άρθρου ότι η συμφωνία θα μπορούσε να επιτευχθεί ακόμα και την τελευταία στιγμή, λίγο πριν την πληρωμή δόσης στο ΔΝΤ.
Ωστόσο, προειδοποιούν ότι όσο τα χρονικά περιθώρια στενεύουν, ενδεχομένως να μεγαλώνει ο κίνδυνος οι Ευρωπαίοι ηγέτες να χάσουν την υπομονή τους και να οδηγήσουν σε μια άτακτη έξοδο από τη ευρώ.
Το δημοσίευμα υπογραμμίζει ότι η Ελλάδα θα πρέπει να προχωρήσει σε πληρωμή δόσης ύψους 462 εκατ. ευρώ στο ΔΝΤ στις 9 Απριλίου. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ενδεχομένως θα πρέπει να έρθει σε συμφωνία με τους πιστωτές πριν από αυτή την ημερομηνία προκειμένου να προχωρήσει στην πληρωμή.
Μαζί με την επόμενη πληρωμή του ΔΝΤ, η Ελλάδα χρειάζεται να βρει περίπου 17 δισ. ευρώ για τις τρέχουσες υποχρεώσεις της φέτος. Αυτό σημαίνει πληρωμές τόκων ύψους 3 δισ. ευρώ και ανανέωση χρέους ύψους περίπου 13 δισ. ευρώ.
Πηγές Χρηματοδότησης
Πρωτογενές πλεόνασμα
Ο Υπουργός Οικονομικών της Ελλάδας Γιάννης Βαρουφάκης προτίθεται να επιτύχει πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ. Αυτό θα εξασφαλίσει 2 δισ. ευρώ βοήθεια για την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού.
Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
Οι Ευρωπαίοι υπουργοί Οικονομικών συμφώνησαν να επιστρέψουν τα κέρδη από τα ελληνικά ομόλογα που αγοράστηκαν από την ΕΚΤ. Αυτό σημαίνει ότι θα δοθούν στην Ελλάδα επιπλέον 1,9 δισ. ευρώ. Τα κεφάλαια αυτά θα δοθούν στην Ελλάδα μόνο όταν θα υπάρξει συμφωνία με τους θεσμούς. Αυτό αφήνει τη χώρα με ανάγκες εξωτερικής χρηματοδότησης ύψους 13 δισ. ευρώ.
ΔΝΤ
Το ΔΝΤ θα απελευθερώσει πληρωμή ύψους 3,5 δισ. ευρώ, η οποία συνδέεται με την έκτη αξιολόγηση, μόλις επιτευχθεί συμφωνία. Η αξιολόγηση ήταν προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί στις 31 Αυγούστου 2014, σύμφωνα με την έκθεση της 5ης αξιολόγησης που δημοσιεύτηκε τον Ιούνιο 2014. Ωστόσο ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί.
EFSF
Τα κεφάλαια από την τελευταία δόση του πακέτου βοήθειας από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας ύψους 1,8 δισ. ευρώ έχουν προγραμματιστεί να δοθούν όταν τελειώσει η παράταση των τεσσάρων μηνών. Αυτό αφήνει ένα κενό μόλις 2 δισ. ευρώ.
Το υπόλοιπο κενό θα μπορούσε να καλυφθεί. Πρώτη επιλογή θα ήταν η ΕΚΤ να αυξήσει το ανώτατο όριο για την έκδοση εντόκων γραμματίων. Πρόσφατα έθεσε το όριο στα 15 δισ. ευρώ. Η δεύτερη επιλογή θα ήταν να επιτραπεί στην Ελλάδα να αξιοποιήσει την προληπτική πιστωτική γραμμή του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Το χειρότερο ενδεχόμενο σε σχέση με το βασικό σενάριο είναι να εξαντληθεί η καλή θέληση των Ευρωπαίων και η Ελλάδα να υποχρεωθεί να βγει από την νομισματική ένωση, ακόμα και χωρίς διαπραγμάτευση της εξόδου. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί αν η χώρα δεν επιτύχει συμβιβασμό στο σωστό χρόνο και δεν καταφέρει να ανταποκριθεί στις πληρωμές του χρέους.
Η ΕΚΤ πιθανότατα θα δυσκολευόταν να παρέχει ρευστότητα στο τραπεζικό σύστημα της Ελλάδας αν η χώρα βρισκόταν σε κατάσταση χρεοκοπίας. Κλείνοντας τη στρόφιγγα της ρευστότητας- σε μια περίοδο εκροής καταθέσεων – θα φέρει τον τραπεζικό τομέα στα γόνατα. Η κατάρρευση του συστήματος πληρωμών θα υποχρεώσει την Ελλάδα να εκτυπώσει νέο νόμισμα. Αυτή η προσαρμογή ενδεχομένως θα επέτρεπε στην Ελλάδα να ξανασταθεί στα πόδια της στα επόμενα χρόνια, αν και θα δημιουργούσε πολλά προβλήματα βραχυπρόθεσμα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου