Και αν ο Πούτιν θέλει πολύ
να "υποστεί" τις συνέπειες κ. Ερντογάν;
Μία τουρκική "ματιά" στους παλικαρισμούς του "σουλτάνου"
Του Burak Bekdil
Το Su-24 είναι ένα αεροσκάφος κρούσης της σοβιετικής εποχής. Το Su-34, το αεροσκάφος διάδοχός του, είναι υπερσύγχρονο με ικανότητα αεροπορικής μάχης. Την 29η Ιανουαρίου υπήρξε μια σοβαρή διαφοροποίηση. Η Τουρκία μπορούσε να καταρρίψει ένα Su-24, όπως έπραξε τον περασμένο Νοέμβριο. Δεν μπορεί όμως να καταρρίψει ένα Su-34 (γράφει ο αρθρογράφος στην εφημερίδα Χουριέτ). Και υπογραμμίζει:Όταν καταρρίφθηκε το ρωσικό Su-24 ο Τούρκος πρωθυπουργός Νταβούτογλου είχε δηλώσει ότι κατερρίφθη διότι παραβίασε τον τουρκικό εναέριο χώρο.
Όταν όμως, στις 29 Ιανουαρίου, το ρωσικό Su-34, παραβίασε τον τουρκικό εναέριο χώρο ο Νταβούτογλου έσπευσε να δηλώσει πως το ρωσικό αεροσκάφος παραβίασε Νατοϊκό εναέριο χώρο.
Πως διαφοροποιείται ο εναέριος χώρος του ΝΑΤΟ από τον τουρκικό όταν ο τουρκικός εναέριος χώρος είναι και εναέριος χώρος του ΝΑΤΟ; Τι ακριβώς λέει η Άγκυρα στη Μόσχα, ότι όταν παραβιάζει με Su-24, παραβιάζει τον τουρκικό εναέριο χώρο και όταν προβαίνει σε παραβίαση με Su-34 παραβιάζει τον Νατοϊκό, ώστε να μην υπάρξει μια νέα κατάρριψη;
Αν όμως οι Ρώσοι είχαν στείλει τον Νοέμβριο ένα Su-34 αντί ένα Su-24 η ρωστουρκική κρίση θα είχε αποφευχθεί. Τι κρίμα.
Ο κ. Νταβούτογλου δήλωσε πως έδωσε εντολή στο υπουργείο Εξωτερικών να ενημερώσει για το περιστατικό της 28ης Ιανουαρίου τον γ.γ. του ΝΑΤΟ. Έτσι εξάγεται το συμπέρασμα ότι το Su-34 διαθέτει ένα ακόμα προηγμένο χαρακτηριστικό. Οι παραβιάσεις που εκτελεί δεν αφορούν τη χώρα που τις υφίσταται αλλά το ΝΑΤΟ.
Ίσως λοιπόν, καθώς η ρωσική αεροπορική τεχνολογία προχωρά, μια μελλοντική παραβίαση από ένα πιθανό Su-44 ίσως αποτελέσει αιτία η τουρκική κυβέρνηση να διαμαρτυρηθεί στην UNESCO.
Αν ο κ. Νταβούτογλου επανέλαβε πως κάθε αεροσκάφος που θα παραβιάζει τον τουρκικό εναέριο χώρο θα καταρρίπτεται, γιατί δεν διέταξε την κατάρριψη του Su-34; Αν από την άλλη η κατάρριψη ενός ρωσικού αεροσκάφους δεν είναι καλή ιδέα τότε γιατί καταρρίφθηκε το Su-24 τον Νοέμβριο;
Φαίνεται πάντως πως η Τουρκία μαθαίνει, τουλάχιστον, από τα λάθη της. Ένας φιλοκυβερνητικός αρθογράφος έγραψε χαρακτηριστικά: «Υπήρξε ποτέ μια χώρα που να θυσίασε ένα αεροπλάνο (Ρωσία) για να κερδίσει μια ολόκληρη χώρα (Συρία);». Είναι καλό σημάδι που ο Νταβούτογλου και οι οπαδοί του προοδεύουν στα στοιχειώδη μαθήματα Σκάκι.
Η παραβίαση του τουρκικού εναέριου χώρου από το Su-34 απέδειξε το πόσο εύθραυστη είναι η τουρκική πολιτική. Στέλνοντας ένα αεροσκάφος τους να παραβιάσει τον τουρκικό εναέριο χώρο, οι Ρώσοι θέλουν να δοκιμάσουν αυτό που ήδη ξέρουν ότι δεν πρόκειται να συμβεί. Ότι ένα Su-34 θα επιβιώσει, ακόμα και παραβιάζοντας τον τουρκικό εναέριο χώρο.
Υπάρχουν δύο ακόμα συμπεράσματα. Ο Τούρκος πρόεδρος Ερντογάν είχε δηλώσει πως ήθελε να συναντήσει τον Ρώσο ομόλογό του Πούτιν προσωπικά, μετά την κατάρριψη του Su-24, αλλά η Μόσχα δεν απάντησε. Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι ο Πούτιν δεν θέλει να μιλήσει με τον Ερντογάν είτε πρόκειται για επεισόδιο με Su-24 ή με Su-34.
Το δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι η Τουρκία που διακαώς επιθυμούσε τη δημιουργία μιας ζώνης απαγόρευσης πτήσεων στην Συρία, επιτέλους την έχει, αλλά είναι de facto ρωσική.
Αδυνατώντας να επικοινωνήσει με τον Πούτιν, ο Ερντογάν προειδοποίησε τη Ρωσία ότι θα έχει συνέπειες αν οι παραβιάσεις του τουρκικού εναέριου χώρου συνεχιστούν.
Η δήλωση αυτή μπορεί να προκαλέσει νέες ρωσικές παραβιάσεις.
Κρίνοντας από το πώς ο πόλεμος στην Συρία εξελίσσεται μετά τις 24 Νοεμβρίου και την κατάρριψη του ρωσικού Su-24, ίσως οι Ρώσοι, ευχαρίστως να επιθυμούν να υποστούν τις συνέπειες.
Hurriyet
Πηγή MIgnatiou
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου