ΕΝ ΟΛΙΓΟΙΣ
Από τον βετεράνο Πάνο Μερτίκα
Η μεταπολεμική ΣΤΑ, (ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ) 3τους φοιτήσεως άρχισε την λειτουργία της τον Φεβρουάριο του 1949 και διεκόπη τον Ιούλιο του 1951 λόγω αναγκών σε τεχνικό προσωπικό και ακολούθησε η αποστολή 35 Σμηνιών της 1ης σειράς στην Δυτική Γερμανία για OJT εκπαίδευση στα Α/Ω Α/Φ REPUBLIC THUNDER JET F84G.
Με το πέρας της εκπαιδεύσεως τεσσάρων μηνών με την επιστροφή μας οι τοποθετήσεις μας έγιναν στο αεροδρόμιο της ΑΒΕ.
Με την προσγείωση των δυο πρώτων Α/Φ την 1η Μαρτίου του 1952 με χειριστές τον αμερικανό ασμχο Ροpec και τον Ελληνοαμερικανικό Μάμαλη και την τμηματική άφιξη των λοιπών Α/Φ άρχισε η εκπαίδευση των Ελλήνων χειριστών.
Είχαν προηγηθεί εκπαιδευτικές πτήσεις στα δύο Α/Φ SILVER STAR Τ33 που είχαν προσγειωθεί στο Α/Δ της ΑΒΕ τον Σεπτέμβριο του 1951.
Η εκπαίδευση των Ελλήνων χειριστών εγένετο επίσης από τους Παπανικολάου, Καραμπούλα, Φραγκιά, Κούνουπα, Λαϊτμερ, Καραμέτσο κ.α.
Η 337 ΜΔΒ συγκροτήθηκε στις 21-10-1952, με Διοικητή τον έπγο Κ. Κόκκα, η 339 στις 24-12-1952 και η 338 στις 7-2-1953 και μετασταθμεύουν στο Α/Δ της ΑΒΛ.
Είχα την εξαιρετική τιμή και τύχη να είμαι ένας εκ των 34 τεχνικών υπ/κων που επανδρώσαμε την 337 Μοίρα.
Στους αγώνες βολής που έγιναν στην Βερόνα της Ιταλίας τον Σεπτέμβριο του 1954 μεταξύ Ελλάδος, Ιταλίας και Τουρκίας επρωτευσε η Ελληνική ομάδα με 7600 βαθμούς.
Η Ιταλία με 3500 και η Τουρκία με 1500 βαθμούς.
Με πρωτοβουλία του Διοικητού της 337 Μοίρας έγινε το πρώτο ακροβατικό Σμήνος που έκανε την πρώτη του επίδειξη τον Μάιο του 1954 παρουσία του ΥΕΘΑ Π. ΚΑΝΕΛΟΠΟΥΛΟΥ.
Με την αποφοίτησή και των πρώτων σειρών ΣΜΑ και την ένταξή τους στο τεχνικό προσωπικό των Μονάδων η αεροπορία παρέταξε 10 πολεμικές Μοίρες σε διάστημα τεσσάρων ετών σε ανέλπιστο για τους Νατοϊκούς συμμάχους μας χρόνο.
Έτσι για να θυμόμαστε.....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου