}

26 Οκτωβρίου, 2014

Video - Σαν σημερα – 1912. Η Θεσσαλονικη ελευθερώνεται μετα απο 500 χρονια.

Posted by olympiada στο Οκτωβρίου 26, 2014

Όταν η Ελλάδα ομονοούσε έκανε θαύματα !


Να το θυμούνται αυτο οι οσφυοκαμπτες των μνημονιακών σουλτάνων. Η ιστορία επαναλαμβάνεται, ειδικά σε αυτα τα χώματα, όσο βαριά και να ειναι η σκλαβιά.


ΕΤΣΙ ΕΛΕΥΘΕΡΩΘΗΚΑΜΕ - ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ! 102 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΑΣ, ΑΝΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ!
ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ!
ΖΗΤΩ Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΑΙ ΑΚΑΤΑΒΛΗΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ!

Δείτε το βίντεο της Απελευθέρωσης:

Η Τουρκία είναι μια χώρα που κανείς δεν εμπιστεύεται















Η θέση μας έναντί της, ας το συνειδητοποιήσουν οι αρμόδιοι, είναι θέση ισχύος 

Γράφει ο Νίκος Χιδίρογλου

Ελάχιστους εκπλήσσουν τα όσα συμβαίνουν στην Κυπριακή ΑΟΖ με δράστες τους Τούρκους. Έχουν προηγηθεί τόσα και τόσα… 
Η κατοχή μεγάλου τμήματος της Κύπρου από τον Αττίλα συνεχίζεται, όπως και ο εποικισμός των κατεχόμενων και το πλιάτσικο στην πολιτιστική κληρονομιά της νήσου.
Εδώ και δεκαετίες η ΜΙΤ επιδιδόταν σε εμπρησμούς Ελληνικών δασών.
Σήμερα, επιδίδεται, σε συνεργασία με την τουρκική ακτοφυλακή, στην προώθηση λαθρομεταναστών στην ελληνική επικράτεια. Η δε τουρκική κατασκοπεία, ιδιαίτερα στα νησιά μας, δεν έχει σταματήσει ούτε λεπτό.
Εδώ και χρόνια η Άγκυρα χρησιμοποιεί ως κατασκόπους πολίτες δυτικοευρωπαϊκών χωρών, οι οποίοι συλλαμβάνονται ο ένας μετά τον άλλον.
Οι παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου μας αλλά και οι παραβάσεις κανόνων εναέριας κυκλοφορίας από τα μαχητικά της γείτονος συνεχίζονται, όπως και οι προκλήσεις μέσω διελεύσεων τουρκικών πολεμικών πλοίων.
Επίσης, συνεχείς είναι οι απόπειρες δημιουργίας «γκρίζων ζωνών» στο Αιγαίο, αλλά και υπονόμευσης της ελληνικής αρμοδιότητας για την έρευνα και την διάσωση και της κυριαρχίας μας στη Δυτική Θράκη.

Έτσι λειτουργούσαν πάντα οι γείτονες. Οι μόνοι που έκαναν πως δεν το καταλαβαίνουν αυτό ήταν οι εδώ θιασώτες της ελληνοτουρκικής «φιλίας».

Για να δούμε, όμως, πως έχει η κατάσταση για την Άγκυρα:
Το αντάρτικο ΡΚΚ μαίνεται και η δημιουργία Κουρδικού κράτους στα νοτιο-ανατολικά σύνορα της Τουρκίας είναι θέμα χρόνου.
Οι Τούρκοι έχουν μέτωπο με τη Συρία, με το Ισραήλ και με την Αίγυπτο, οι σχέσεις τους με το Ιράν είναι μέτριες, ενώ αυτές με τη Μόσχα είναι κάτω του μετρίου (η παρουσία του ρωσικού στόλου στα ανοικτά της Κύπρου και οι ασκήσεις του λένε πολλά, ενώ οι Ρώσοι δεν ξεχνούν και τη δράση της ΜΙΤ στην Τσετσενία).
Το Πεκίνο πνέει μένεα εναντίον της ¨Αγκυρας, καθώς θεωρεί ότι αυτή υποκινεί τις πολύνεκρες επιθέσεις των μουσουλμάνων Ουιγούρων στην κινεζική επαρχία Ξινγιάνγκ.
Το εβραϊκό λόμπι δεν κρύβει και αυτό την οργή του για τον Ταγίπ Ερντογάν.

Τα αποτελέσματα των παραπάνω:
Η Τουρκία υπέστη βαριά ήττα στην ψηφοφορία για το Συμβούλιο Ασφαλείας, όπου οι προσπάθειές της των δύο τελευταίων χρόνων πήγαν στράφι και προτιμήθηκε από τα κράτη – μέλη του ΟΗΕ η Ισπανία.
Ήττα υπέστησαν οι Τούρκοι και στην Ισλαμική Διάσκεψη, όπου ψήφισμα υπέρ του ψευδοκράτους που προσπάθησε να περάσει η Άγκυρα μπλοκαρίστηκε από την Αίγυπτο.
Επίσης, η εικόνα των Τούρκων αμαυρώθηκε διεθνώς λόγω της στάσης τους στο θέμα της πολιορκίας της πόλης Κομπάνι από τους τζιχαντιστές.
Την ίδια ώρα, Ελλάδα και Κύπρος, έχοντας ενοποιήσει τον θαλάσσιο χώρο τους, μεταβαίνουν πανέτοιμες στην τριμερή του Καΐρου στις 9 Νοεμβρίου.

Η Τουρκία είναι πλέον μία χώρα που κανείς δεν εμπιστεύεται. Τώρα, με τα όσα κάνει στην Κύπρο, θίγει οικονομικά συμφέροντα, και αυτό είναι θανάσιμο λάθος εκ μέρους της και ίσως και η αρχή του τέλους της.
Η θέση μας έναντί της, ας το συνειδητοποιήσουν οι αρμόδιοι, είναι θέση ισχύος.

Πηγή εφημ. «Αξία»



Σχόλιο ιστολογίου:  Αναλωνόμαστε σε ρηξικέλευθες αναλύσεις επειδή δεν μπορούμε να καταλάβουμε ότι η διεκδίκηση είναι συνυφασμένη με την λογική των Τούρκων, είναι μέσα στο DNA τους. Δυστυχώς, για εμάς τους Έλληνες, παρά τα παθήματα αιώνων, δεν εννοούμε να το συνειδητοποιήσουμε.  Αιώνες τώρα, στρέφουμε και την ‘’άλλη  παρειά’’ κάθε φορά που μας ραπίζουν.
Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος θα σας αφηγηθώ μια ιστορία που μου είχε διηγηθεί ο πρόσφυγας παππούς μου που χαρακτηρίζει την τουρκική λογική. “Σ’ ένα χωριό της Ανατολής υπήρχε μια πολύ όμορφη γυναίκα η Φατμέ που όλοι θα ήθελαν να την κάνουν δική τους, αλλά εκείνη ερωτεύθηκε τον Αλή που την παντρεύτηκε. Σε λίγο καιρό βούιξε όλο το χωριό από το νέο, ότι ο Μουσταφά είχε κάνει αγωγή ζητώντας από τον Κατή, που δίκαζε μια φορά τον μήνα,  να του δώσει την Φατμέ να την έχει κι εκείνος μια φορά την εβδομάδα . Πολλοί το πλησίασαν και του είπαν ότι αυτό που ζητούσε ήταν πρωτάκουστο και δεν υπήρχε περίπτωση να το πετύχει. Τελικά τον έπιασε και ο πατέρας του για να πάρει την απάντηση: Άκουσε να σου πω πατέρα, το ξέρω ότι είναι πρωτάκουστο, αλλά εγώ κάθε μήνα θα κάνω αγωγή και θα ζητάω από τον κατή το ίδιο πράγμα. Μια, δυο, τρεις, τι θα κάνει κι ο Κατής θα ζητήσει συμβιβασμό. Εγώ και μια φορά να την πάρω την Φατμέ μου φτάνει …
Αυτή είναι, λοιπόν η λογική της Τουρκίας και του Ναβούτογλου, όπως και των Σκοπιανών. Άσε τους μπουνταλάδες τους Έλληνες να επικαλούνται την λογική, εγώ θα διεκδικώ και στο τέλος όλο και κάτι θα πάρω. Πολύ περισσότερο που ο Κατής, δηλαδή ο ξένος παράγοντας, θα το συνδυάσει με τα εκάστοτε συμφέροντα του ... 

«Δεν παραχωρούμε, δεν διεκδικούμε», πάντα χάνουμε…

Posted by olympiada στο Οκτωβρίου 26, 2014

Σχολιάζει ο Κλεισθένης.

Ο Τούρκος πρωθυπουργός Νταβούτογλου δήλωσε προκλητικά ότι η Τουρκία θα «παραμείνει» μέσα στην ΑΟΖ της Κύπρου γιατί και οι Τουρκοκύπριοι έχουν δικαιώματα και μερίδιο απ’ τα κοιτάσματα. Μάντης δεν είμαι αλλά στο τέλος η Τουρκία θα βγει κερδισμένη απ’ όλη αυτή την ιστορία. Χαμένοι όπως σχεδόν πάντα η Ελλάδα και η Κύπρος.
Μπορεί κάποιος να τον κατηγορήσει σαν εθνοπροδότη; σαν πουλημένο; ότι δεν εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο τα Τουρκικά συμφέροντα;
Η εξωτερική πολιτική της Τουρκίας είναι βασισμένη στο δόγμα, εμείς απαιτούμε, διεκδικούμε, προκαλούμε και ότι πετύχουμε,γιατί στο τέλος αυτός που απαιτεί κάτι κερδίζει. Διαδίδεται και παραμένει στον διεθνή περίγυρο η διεκδίκηση,
η απαίτηση, όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες τότε η ήδη υπάρχουσα διεκδίκηση θα αποφέρει οφέλη.
Ποιο είναι το δόγμα της εξωτερικής πολιτικής της Ελλάδας;
«Δεν παραχωρούμε, δεν διεκδικούμε».
Η παγκόσμια αλλά και η δική μας ιστορία μας διδάσκει ότι όταν δεν διεκδικείς πάντα βγαίνεις χαμένος.
Όταν διεκδικείς έστω και αν οι συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές, στο τέλος κάτι θα κερδίσεις. Οι συνθήκες αλλάζουν. Αν δεν διεκδικείς και κάποιος άλλος διεκδικεί από ‘σένα τότε όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν θα αναγκαστείς να παραδώσεις, να υποχωρήσεις στις απαιτήσεις του άλλου που διεκδικεί. Τόσο δύσκολο είναι για να το αντιληφθούν οι εκάστοτε κυβερνόντες;
Δεν θα τρελαθούμε επειδή οι δικοί μας πολιτικάντηδες προσπαθούν να «μπαλώσουν» την υποχωρητικότητά τους, τον ενδοτισμό τους και την εθελοδουλεία τους με το νόθο και αντεθνικό δόγμα «δεν παραχωρούμε δεν διεκδικούμε».
Έθνος που δεν βρίσκεται σε εγρήγορση, δεν διεκδικεί, δεν παλεύει για τα εθνικά του δίκαια, είναι καταδικασμένο να υποστεί εθνικές συμφορές. Λαός που βρίσκεται «εν υπνώσει», αποχαυνωμένος και «καναπεδάτος», λαός που δεν διεκδικεί, που δεν παλεύει για το δίκιο του, είναι καταδικασμένος να ζει στην φτώχεια και την μιζέρια, είναι καταδικασμένος να ζει σαν δούλος αφεντάδων, ξένων και ντόπιων.



Σχόλιο ιστολογίου: Η διεκδίκηση είναι συνυφασμένη με την λογική των Τούρκων, είναι μέσα στο DNA τους. Δυστυχώς, για εμάς τους Έλληνες, παρά τα παθήματα αιώνων, δεν εννοούμε να το συνειδητοποιήσουμε. Αιώνες τώρα, στρέφουμε και την ‘’άλλη παρειά’’ κάθε φορά που μας ραπίζουν.
Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος θα σας αφηγηθώ μια ιστορία που μου είχε διηγηθεί ο πρόσφυγας παππούς μου που χαρακτηρίζει την τουρκική λογική. “Σ’ ένα χωριό της Ανατολής υπήρχε μια πολύ όμορφη γυναίκα η Φατμέ που όλοι θα ήθελαν να την κάνουν δική τους, αλλά εκείνη ερωτεύθηκε τον Αλή που την παντρεύτηκε. Σε λίγο καιρό βούιξε όλο το χωριό από το νέο, ότι ο Μουσταφά είχε κάνει αγωγή ζητώντας από τον Κατή, που δίκαζε μια φορά τον μήνα, να του δώσει την Φατμέ να την έχει κι εκείνος μια φορά την εβδομάδα . Πολλοί το πλησίασαν και του είπαν ότι αυτό που ζητούσε ήταν πρωτάκουστο και δεν υπήρχε περίπτωση να το πετύχει. Τελικά τον έπιασε και ο πατέρας του για να πάρει την απάντηση: Άκουσε να σου πω πατέρα, το ξέρω ότι είναι πρωτάκουστο, αλλά εγώ κάθε μήνα θα κάνω αγωγή και θα ζητάω από τον κατή το ίδιο πράγμα. Μια, δυο, τρείς, τι θα κάνει κι ο Κατής θα ζητήσει συμβιβασμό. Εγώ και μια φορά να την πάρω την Φατμέ μου φτάνει …

Αυτή είναι, λοιπόν η λογική της Τουρκίας και του Ναβούτογλου, όπως και των Σκοπιανών. Άσε τους μπουνταλάδες τους Έλληνες να επικαλούνται την λογική, εγώ θα διεκδικώ και στο τέλος όλο και κάτι θα πάρω.

Οι τουρκικές συνωμοσιολογίες πισω απο την συνθήκη της Λωζανης.


Posted by olympiada στο Οκτωβρίου 26, 2014


Foreign Policy: Η παράνοια στην τουρκική πολιτική
Στην παράνοια που έχει καταλάβει σημαντικό μέρος της περιθωριακής πολιτικής σκηνής της Τουρκίας με διάφορες αυθεντίες να ισχυρίζονται ότι η Συνθήκη της Λωζάνης περιλαμβάνει μυστική ρήτρα που ορίζει ως τέλος της ισχύος της το 2023, αναφέρεται ο Nicholas Danforth σε εκτενές άρθρο του στο FOREIGN POLICY με τίτλο «Notes on a Turkish Conspiracy». Το άρθρο καταγράφει τους ισχυρισμούς των συνωμοσιολόγων για το μέλλον της Τουρκίας μετά την υποτιθέμενη λήξη της Συνθήκης της Λωζάνης και τη γένεση της νέας Τουρκίας που οραματίζεται ο Ερντογάν.
Όπως επισημαίνουν, σύμφωνα με τα μυστικά άρθρα που υπέγραψαν Τούρκοι και Βρετανοί διπλωμάτες στις όχθες της ελβετικής λίμνης πριν από έναν περίπου αιώνα, τα βρετανικά στρατεύματα θα ανακαταλάβουν στρατηγικά σημεία στο Βόσπορο ενώ το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο θα νεκραναστήσει ένα βυζαντινό μικρο-κράτος μέσα στα τείχη της Κωνσταντινούπολης.
Η θετική πλευρά για την Τουρκία είναι ότι η χώρα θα μπορέσει να διεκδικήσει πλούσιες σε υδρογονάνθρακες περιοχές που βρίσκονται εκτός των συνόρων της και να ανακτήσει ίσως τη δυτική Θράκη.
Τίποτα από όλα αυτά δεν θα συμβεί στην πραγματικότητα, επισημαίνει ο αρθρογράφος, προσθέτοντας ότι η Συνθήκη της Λωζάνης δεν περιλαμβάνει κανένα μυστικό άρθρο για λήξη της ισχύος της αλλά είναι ενδιαφέρον να εξετάσει κανείς τι αποκαλύπτουν όλες αυτές οι θεωρίες συνωμοσίας, που αναπαράγονται σε περιθωριακές ιστοσελίδες και σε δευτεροκλασάτες ενημερωτικές εκπομπές, για την ουσία της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής, κυρίως υπό την ηγεσία του Προέδρου Ερντογάν.
Οι απόψεις που διατυπώνονται σχετικά με την λήξη της Συνθήκης της Λωζάνης διαφοροποιούνται ανάλογα με τις πολιτικές απόψεις του συνωμοσιολόγου. Οι επικριτές του Ερντογάν υποστηρίζουν ότι ο Τούρκος Πρόεδρος συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη δημιουργία ενός ανεξάρτητου Κουρδιστάν, ότι σχεδιάζει έναν νέο Βόσπορο για να διασφαλίσει την πρόσβαση των αμερικανικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα ή ότι επιχειρεί να υπονομεύσει την κυριαρχία που διασφάλισε ο Ατατούρκ για την Τουρκία. Οι υποστηρικτές του Ερντογάν αντίθετα θεωρούν ότι με τη λήξη της Συνθήκης της Λωζάνης η Τουρκία αποκτά τη δυνατότητα διόρθωσης των συνόρων που είχε διασφαλίσει πριν από 100 χρόνια, ανακαταλαμβάνοντας περιοχές όπως τη Μοσούλη και μέρος της δυτικής Θράκης.
Στον τομέα της τουρκικής εσωτερικής πολιτικής η συζήτηση για το τέλος της Συνθήκης της Λωζάνης αντανακλά τους φόβους ορισμένων και τις ελπίδες άλλων ότι με τον πρώην Π/Θ και νυν Πρόεδρο η Τουρκία εισέρχεται σε μια δεύτερη περίοδο δημοκρατίας, αυτή που ο Ερντογάν αποκαλεί ‘Νέα Τουρκία’. Οι υποστηρικτές του πιστεύουν ότι το τουρκικό κράτος θα απαλλαχτεί από τον αυταρχισμό που χαρακτήριζε τη δημοκρατία του Ατατούρκ, ενώ οι επικριτές ανησυχούν για την υποχώρηση του κοσμικού κράτους.
Όπως επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ο αρθρογράφος οι Αμερικανοί παρατηρητές ξεχνούν συχνά ότι όταν ήρθε το ΑΚΡ στην εξουσία, τα σύνορα της Τουρκίας και όχι μόνο εκείνα της Μέσης Ανατολής αποτελούσαν ενδεχόμενα σημεία ανάφλεξης. Ένας πόλεμος με την Ελλάδα φάνταζε πιθανός το ίδιο και με το Ιράν, τη Συρία, το Ιράκ και την Αρμενία. Η θεωρία των μηδενικών προβλημάτων του Αχμέτ Νταβούτογλου άλλαξε τα δεδομένα μολονότι η Αραβική Άνοιξη έδειξε τα όριά της.
Σήμερα με ορατό το ενδεχόμενο επιθέσεων του Ισλαμικού Κράτους εντός της Τουρκίας και με την αναθέρμανση της διένεξης με το ΡΚΚ η εξωτερική πολιτική του ΑΚΡ θα κριθεί από το εάν θα μπορέσει να μετατρέψει την απροσδιόριστη γεωπολιτική ασφάλεια της Τουρκίας –με τα σύνορα που έθεσε η Συνθήκη της Λωζάνης- σε προσωπική ασφάλεια και σταθερότητα για τους Τούρκους πολίτες. Εν συντομία ο Ερντογάν και ο Νταβούτογλου θα βρεθούν έναντι πολλών προκλήσεων ακόμη και χωρίς την επαναδιαπραγμάτευση της Συνθήκης της Λωζάνης.
ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗ – ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Η τουρκική εθνοσυνέλευση ενέκρινε χθες τη διεύρυνση της εξουσίας της τουρκικής κυβέρνησης για διασυνοριακές στρατιωτικές επιχειρήσεις, καθώς οι Κούρδοι αντάρτες στη Συρία προειδοποίησαν ότι οι μαχητές του Ισλαμικού Κράτους βρίσκονται κοντά στην κατάληψη της στρατηγικής σημασίας πόλης Ayn al-Arab, γνωστής και ως Κοbani, στη μεθόριο Τουρκίας- Συρίας, αναφέρουν οι Joe Parkinson και Ayla Albayrak σε ανταπόκριση από την Κωνστανινούπολη στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας WALL STREET JOURNAL, με τίτλο «Turkey Expands War Powers».
Επίσης, το Συριακό Παρατηρητήριο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα δήλωσε ότι οι μαχητές του ΙSIS απέχουν μόνο μερικές εκατοντάδες γιάρδες μακριά από το κέντρο της Kobani και εκτιμούν ότι περίπου 300.000 άτομα εγκατέλειψαν την περιοχή, συμπεριλαμβανομένων μερικών χιλιάδων επιπλέον Κούρδων προσφύγων που κατέφυγαν σε τουρκικά εδάφη τις τελευταίες ημέρες. Στο δημοσίευμα αναφέρεται ακόμη ότι το μέτρο διεύρυνσης της στρατιωτικής εξουσίας της Άγκυρας είναι αντισυνταγματικό, διότι αυξάνει δραματικά τις στρατιωτικές δικαιοδοσίες της τουρκικής κυβέρνησης, η οποία επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τον Πρόεδρο Recep Tayyip Erdogan.
Παράλληλα, προσφέρει σε ξένα στρατεύματα αυξημένες διευκολύνσεις για χρήση του τουρκικού εδάφους με στόχο τη διεξαγωγή επιχειρήσεων στη Συρία. Στην Ουάσιγκτον, ο Αμερικανός Υπουργός Άμυνας, Chuck Ηagel, εξήρε την ψηφοφορία της τουρκικής εθνοσυνέλευσης ως μια «πολύ θετική εξέλιξη».

Mignatiou.com

ΒΙΝΤΕΟ ΟΧΕΤΟΣ: Το Al Jazeera ετοιμάζει την ισλαμιστικη άνοιξη στην Ελλάδα!

Posted by spitha80 στο Οκτωβρίου 25, 2014

οχετοςΣε μια εποχή που η ανθρωπότητα παρακολουθεί έντρομη τις κτηνωδίες που διαπράττουν τα ισλαμιστικά κτήνη σε ολόκληρο σχεδόν τον κόσμο, το μεγαλύτερο φερέφωνο της ισλαμιστικής προπαγάνδας, το δήθεν ανεξάρτητο και αντικειμενικό Al Jazzera, το οποίο χρηματοδοτείται από το Κατάρ, μιλάει για καταπιεσμένους μουσουλμάνους στην Αθήνα…θέτοντας τις βάσεις για το επόμενο επεισόδιο της «ισλαμιστικής άνοιξης».

Στο βίντεο που αναρτήθηκε στο Facebook, στη σελίδα AJ+, μιλούν μουσουλμάνοι που ζουν στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Αθήνα, οι οποίοι εμφανίζονται ως δήθεν διωκόμενοι εξαιτίας των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων.

Κατηγορούν «με το γάντι» βέβαια, όπως άλλωστε επιτάσσει η σωστή χρήση της προπαγάνδας, το ελληνικό κράτος, επειδή δεν τους έχει κατασκευάσει τζαμί για να προσεύχονται, ενώ ο σχολιαστής αναφέρεται επανειλημμένα στο ρόλο που παίζει η Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ελλάδα, υπονοώντας ότι εκείνη ευθύνεται για το «διωγμό» των μουσουλμάνων.

Βέβαια πουθενά δεν αναφέρεται ότι όλοι οι αυτοί οι «ευσεβείς» πιστοί εισέβαλαν και βρίσκονται παράνομα στη χώρα, πουθενά δεν λέγεται ότι έχουν συστήσει μερικές από τις πιο επικίνδυνες εγκληματικές οργανώσεις και πουθενά εννοείται δεν αναφέρεται ότι ο στόχος τους δεν είναι απλά η δημιουργία ενός επίσημου τζαμιού, αλλά η επιβολή της Σαρία στην Ελλάδα, κοινός πόθος των απανταχού μουσουλμάνων.

Ο «πρωταγωνιστής» σε άπταιστα ελληνικά παριστάνει το θύμα τόσο πειστικά, επαναλαμβάνοντας σκόπιμα τους «κινδύνους» που αντιμετωπίζουν οι μουσουλμάνοι εξαιτίας της έλλειψης ενός επίσημου λατρευτικού χώρου, που ίσως κάποιοι καλοπροαίρετοι να σκεφτούν ότι έχει δίκιο.

Εάν όμως ήθελαν απλά να φτιάξουν ένα «επίσημο» τζαμί ας συγκέντρωναν χρήματα και ας το έφτιαχναν μόνοι τους. Πουθενά δεν είναι υποχρεωμένο το κράτος να τους χτίσει τζαμί, με τα λεφτά των φορολογουμένων. Στις ΗΠΑ οι Έλληνες ομογενείς έφτιαξαν εκκλησίες με δικά τους χρήματα. Πουθενά δεν επιβάρυναν το κράτος που τους υποδέχθηκε. Αυτή η επιμονή αποδεικνύει πως το τζαμί είναι απλά ο Δούρειος Ίππος για την άλωση της ορθόδοξης Ελλάδας.

Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να γίνει στο πλάνο με τον Λυκαβηττό και ηχητική υπόκρουση τον ιμάμη να καλεί σε προσευχή τους μουσουλμάνους.

Μία εικόνα που ίσως δεν αργήσει και πολύ να συμβεί στην πραγματικότητα…


Οἱ ἄ­μι­σθοι πο­λι­τι­κοὶ τῆς Ἀρ­χαί­ας Ἑλ­λά­δας


Posted by olympiada στο Οκτωβρίου 26, 2014
Οἱ ἄ­μι­σθοι πο­λι­τι­κοὶ τῆς Ἀρ­χαί­ας Ἑλ­λά­δας
Οὐ­δεὶς δη­μό­σιος λει­τουρ­γὸς ἀ­μει­βό­ταν 
Δήμ. I. Λάμ­πρου
(«Ἀ­να­ζή­τη­ση», Ἀ­θῆ­να 1980, σσ. 211-219.)
  Στὰ λε­ξι­κὰ σὰν «ἐ­πάγ­γελ­μα» ὁ­ρί­ζε­ται «ἡ «βι­ο­πο­ρι­στι­κὴ ἐρ­γα­σί­α τι­νός» καὶ σὰν «ἐ­παγ­γελ­μα­τί­ας» ὁ ἀ­σκῶν βι­ο­πο­ρι­στι­κὴν ἐργα­σί­αν». Ἑ­πο­μέ­νως, ὅ­ταν ἀ­σκῶ ἐ­πάγ­γελ­μα, σκο­πός μου εἷ­ναι νὰ ἐ­ξα­σφα­λί­ζω τὰ πρὸς τὸ ζῆν, καὶ κα­τὰ λο­γι­κὴν ἀ­να­γκαι­ό­τη­τα ἡ ψυ­χο­λο­γι­κὴ ἀ­φε­τη­ρί­α καὶ τὸ λο­γι­κὸ κί­νη­τρό μου ὡς ἐ­παγ­γελ­μα­τί­α εἶ­ναι τὸ ἀ­το­μι­κὸ καὶ οἰ­κο­γε­νει­α­κό μου συμ­φέ­ρον. Δὲν νο­εῖ­ται ἐ­παγ­γελ­μα­τί­ας ποὺ σκο­πεύ­ει στὴν ἱ­κα­νο­ποί­η­ση τοῦ ἀ­το­μι­κοῦ ἢ οἰ­κο­γε­νει­α­κοῦ συμ­φέ­ρο­ντος ἄλ­λου ἀ­τό­μου. 
Τὸ συμ­φέ­ρον τοῦ δευ­τέ­ρου ἀ­τό­μου ἱ­κα­νο­ποι­εῖ­ται ἀ­πὸ τὴν ἄ­σκη­ση ἐ­παγ­γέλ­μα­τος ἐκ μέ­ρους αὐ­τοῦ τοῦ ἰδί­ου καὶ ὄ­χι ἐκ μέ­ρους τὸν πρώ­του.
Ἐκ δι­α­μέ­τρου ἀ­ντί­θε­τα πρὸς τὴν ἀ­φε­τη­ρί­α, τὰ κί­νη­τρα καὶ τοὺς σκο­ποὺς τοῦ ἐ­παγ­γέλ­μα­τος καὶ τοῦ ἐ­παγ­γελ­μα­τί­α εἶ­ναι ἡ ἀ­φε­τη­ρί­α, τὰ κί­νη­τρα καὶ οἱ σκο­ποὶ τοῦ λει­τουρ­γή­μα­τος καὶ τοῦ λει­τουρ­γοῦ. Ἐ­νῷ τὸ ἐ­πάγ­γελ­μα ἀ­φο­ρᾷ στὸ ἄ­το­μο καὶ στὴν ἰ­κα­νο­ποί­η­ση τοῦ ἀ­το­μι­κοῦ συμ­φέ­ρο­ντος, τὸ λει­τούρ­γη­μα εἶ­ναι ἔν­νοι­α ἀ­πα­ραί­τη­τα συ­ναρ­τη­μέ­νη πρὸς τὶς ἔν­νοι­ες τοῦ συ­νό­λου καὶ τοῦ γε­νι­κοῦ συμ­φέ­ρο­ντος. Καὶ ἂν o ἐ­παγ­γελ­μα­τί­ας ξε­κι­νὰ ἀ­πὸ τὴν ἀ­φε­τη­ρί­α τοῦ λαμ­βά­νειν, ὁ λει­τουρ­γὸς ξε­κι­νᾷ ἀ­πὸ τὴν ἀ­φε­τη­ρί­α τοῦ προ-σφέ­ρειν. Στὴν ἑλ­λη­νι­κὴ γλῶσσα λει­τούρ­γη­μα (ἄρχ. «λει­τουρ­γί­α») ση­μαί­νει «ἐν τῇ εὐ­ρεῖ­ᾳ ἔν­νοι­ᾳ πᾶ­σαν πα­ρο­χήν, ὑ­πη­ρε­σί­αν, δα­πά­νην, προ­σφε­ρο­μέ­νην ἀ­πὸ τὸ ἄ­το­μον πρὸς τὴν Πό-λι­τεί­αν» καὶ λει­τουρ­γὸς ση­μαί­νει ὁ πα­ρέ­χων, προ­σφέ­ρων, ὑ­πη­ρε­τῶν, δα­πα­νῶν δι­ὰ τὴν Πο­λι­τεί­αν» αὐ­τὰ ποὺ σὰν ἄ­το­μο κα­τέ­χει ὁ ἴδι­ος (ἀ­γα­θά, χρή­μα­τα, ὑ­πη­ρε­σί­α, γνώ­σεις κ.λπ.­). Ὅ­ταν ἀ­σκῶ λει­τούρ­γη­μα, σκο­πός μου δὲν εἶ­ναι νὰ ἐ­ξα­σφα­λί­σω τὰ πρὸς τὸ ζῆν ἐ­μοῦ καὶ τῆς οἰ­κο­γε­νεί­ας μου (ὅ­πως συμ­βαί­νει ὅ­ταν ἀ­σκῶ ἐ­πάγ­γελ­μα), ἀλ­λά νὰ πα­ρα­χω­ρή­σω πρὸς τὸ σύ­νο­λο, τὴν Πο­λι­τεί­α ὅ,τι χρει­ά­ζε­ται γι­ὰ τὴ δι­κή της ἐ­πι­βί­ω­ση («δι­δό­ναι τοῖς πολ­λοῖς τὰ ἐμά»­). Τὸ ἀ­το­μι­κὸ συμ­φέ­ρον ὄ­χι μό­νο δὲν συμ­βι­βά­ζε­ται μὲ τὸ λει­τούρ­γη­μα, ἀλ­λά καὶ συ­γκρού­ε­ται πρὸς αὐ­τό, δε­δο­μέ­νου ὅ­τι ἀπὸ τὴ σκο­πι­ὰ τοῦ ἀ­τό­μου ἡ προ­σφο­ρά, πα­ρο­χή, δα­πά­νη κ.λπ. πρὸς τὴν Πο­λι­τεί­α ἀ­πο­τε­λεῖ μεί­ω­ση, ζη­μί­α τῶν προ­σω­πι­κῶν καὶ οἰ­κο­γε­νει­α­κῶν ἀ­γα­θῶν, δυ­να­μι­κοῦ κ.λπ.
Τo ἀ­συμ­βί­βα­στο με­τα­ξὺ τοῦ ἐ­παγ­γέλ­μα­τος καὶ τοῦ λει­τουρ­γή­μα­τος ἐ­φαρ­μό­σθη­κε ἂ­π’ ὅ­λες τὶς Πο­λι­τεῖ­ες ποὺ ἀ­πο­τέ­λε­σαν κα­τα­στά­σεις Ἀρ­χής καὶ ὄ­χι ἐ­ξου­σί­ας. Δὲν ἔ­χου­με λό­γους νὰ ἀ­να­φερ­θοῦ­με σὲ πε­ρι­πτώ­σεις ἄλ­λων ἐ­θνῶν, ἀφοῦϋ στὰ πο­λι­τι­κο­κοι­νω­νι­κὰ πρό­τυ­πα ποὺ συ­νέ­λα­βε καὶ ὑ­λο­ποί­η­σε τὸ Ἑλ­λη­νι­κὸ Ἔ­θνος στὶς ἐ­λεύ­θε­ρες φά­σεις τῆς ἱ­στο­ρί­ας του -μὲ ἐ­ξαί­ρε­ση τὶς πε­ρι­ό­δους κα­τα­πτώ­σε­ως ἢ τὶς πε­ρι­ό­δους ἔ­ντο­νης πα­ρου­σί­ας ξέ­νων ἐ­πι­δρά­σε­ων, ὅ­πως ἦ­ταν οἱ ἐ­πο­χὲς τοῦ Βυ­ζα­ντί­ου καὶ τοῦ ση­με­ρι­νοῦ Νε­ο­ελ­λη­νι­κοῦ Κρά­τους-, ἡ ταύ­τι­ση τῆς ἰ­δι­ό­τη­τας τοῦ ἐ­παγ­γελ­μα­τί­α μὲ τὴν ἰ­δι­ό­τη­τα τοῦ δη­μό­σι­ου λει­τουρ­γοῦ ἦ­ταν ἀ­δι­α­νό­η­τη σὰν σύλ­λη­ψη καὶ ἀ­πα­ρά­δε­κτη σὰν πο­λι­τι­κὴ πρα­κτι­κή. Στὴν πε­ρί­ο­δο ἀ­κμῆς ὅ­λων τῶν πό­λε­ων-κρα­τῶν τῆς ἀρ­χαί­ας Ἑλ­λά­δας οἱ πο­λι­τι­κοὶ ἄρ­χο­ντες, οἱ δι­κα­στές, οἱ δι­πλω­μα­τι­κοὶ ἀ­πε­σταλ­μέ­νοι καὶ οἱ «πρέ­σβεις», οἱ στρα­τι­ω­τι­κοὶ ἡ­γή­το­ρες καὶ γε­νι­κὰ ὅ­λα τὰ ἄ­το­μα ποὺ εἶ­ναι τε­ταγ­μέ­να στὴν ὑ­πη­ρε­σί­α τοῦ συ­νό­λου καὶ τῆς Πο­λι­τεί­ας δὲν ἀ­πο­ζοῦϋν ἀ­πὸ τὸ λει­τούρ­γη­μα ποὺ ἀ­σκοῦν, εἶ­ναι ἄ­μι­σθοι.
Ὁ θε­σμὸς τοῦ ἄ­μι­σθου μή-ἐ­παγ­γελ­μα­τί­α ὑ­πη­ρέ­τη τοῦ συ­νό­λου δὲν ἄ­φω­ροῦ­σε μό­νο στοὺς ἀ­να­λαμ­βά­νο­ντες δη­μό­σι­α ἀ­ξι­ώ­μα­τα, ἀλ­λά σὲ πολ­λὲς πε­ρι­πτώ­σεις ἐ­πε­κτει­νό­ταν καὶ σὲ οἱ­ο­δή­πο­τε ἁ­πλὸ πο­λί­τη ποὺ προ­σέ­φε­ρε οἱ­α­δή­πο­τε ὑ­πη­ρε­σί­α στὴν Πο­λι­τεί­α: οἱ στρα­τι­ῶ­τες, οἱ πο­λῖ­τες-δι­κα­στές, οἱ ἀ­στυ­νο­μι­κοί, οἱ «ὑ­πάλ­λη­λοι» δη­μο­σί­ων λει­τουρ­γι­ῶν, οἱ κα­τα­σκευ­α­στὲς δη­μο­σί­ων, κοι­νο­τι­κῶν καὶ κοι­νω­φε­λῶν ἔρ­γων δὲν ἔ­παιρ­ναν κα­νε­νὸς εἴ­δους ἀ­μοι­βή. Τὸ πο­λύ-πο­λὺ νὰ κα­τα­βάλ­λο­νταν σ’ αὐ­τοὺς ἔ­ξο­δα ποὺ εἶ­χαν κά­νει (π.χ. τα­ξι­δι­οῦ). Στὴν Ἀ­θη­να­ϊ­κή Πο­λι­τεί­α μά­λι­στα λει­τουρ­γοὶ κα­τ’ ἐ­ξο­χὴν ἦ­σαν οἱ ἰ­δι­ῶ­τες πο­λῖ­τες, ποὺ ἀ­νε­λάμ­βα­ναν μὲ δι­κά τους χρή­μα­τα τὴν κά­λυ­ψη δη­μο­σί­ων δα­πα­νῶν, ὅπως ἡ συ­ντή­ρη­ση πο­λε­μι­κῶν πλοί­ων, τὸ ἀ­νέ­βα­σμα θε­α­τρι­κῶν ἔρ­γων, ἡ ὀρ­γά­νω­ση ἀ­γώ­νων («τρι­η­ραρ­χί­α», «χο­ρη­γί­α» κ.λπ.­). ­Ἀ­πὸ τὸ πρῶ­το μέ­χρι τὸ τε­λευ­ταῖ­ο μέ­λος τῆς Πο­λι­τεί­ας κα­νεὶς δὲν ἀ­ποζοῦϋ­σε ἀ­πὸ τὴν ἴδι­α τὴν Πο­λι­τεί­α. Τὸ Δη­μό­σι­ο Τα­μεῖ­ο ὑ­πῆρ­χε γι­ὰ νὰ κα­λύ­πτῃ δα­πά­νες ἄ­σχε­τες πρὸς τὴ μι­σθο­δο­σί­α: ἀ­γο­ρὰ ὑλι­κοῦ, ἐ­ξο­πλι­σμός, κα­τα­σκευ­ὴ στό­λου, παι­δεί­α, κον­δύ­λι­α καὶ δα­πά­νες (ὄ­χι μι­σθοί) γι­ὰ τὴν ἐ­ξω­τε­ρι­κὴ πο­λι­τι­κή. Δη­μό­σι­ο τα­μεῖ­ο ποὺ με­τα­βάλ­λε­ται σὲ «κορ­βα­νά» (ἀ­πὸ τὴν ἐ­βραίι­κη λέ­ξη k­o­r­v­an), δη­λα­δὴ σὲ χρη­μα­το­φυ­λά­κι­ο τῆς Ἱ­ε­ρου­σα­λήμ, ἀ­πὸ τὸ ὅ­ποι­ο ἀ­πο­μυ­ζοῦν μη­νι­ά­τι­κα, με­ρο­κά­μα­τα καὶ ἀ­πο­ζη­μι­ώ­σεις οἱ πά­σης κα­τη­γο­ρί­ας μι­σθο­φό­ροι, ὑ­πῆρ­ξεν ἔν­νοι­α ποὺ συ­νέ­λα­βε τὸ ἑ­βρα­ϊ­κὸ πνεῦ­μα, εἶ­ναι θε­σμὸς ἐ­ντε­λῶς ξέ­νος πρὸς τὴν ἑλ­λη­νι­κὴ πο­λι­τι­κὴ ἀ­ντί­λη­ψη.
Γι­ὰ ν’ ἀ­πο­φυ­γὴ τὸν ἀ­πο­κλει­σμὸ ἀ­πὸ τὰ δη­μό­σι­α λει­τουρ­γή­μα­τα τῶν ἀ­ξί­ων καὶ ἱ­κα­νῶν πο­λι­τῶν ποὺ δὲν εἶ­χαν πε­ρι­ου­σί­α ἢ εἰ­σο­δήμα­τα -καὶ ἑ­πο­μέ­νως οἱ ὑ­πο­χρε­ώ­σεις τους ἐκ τῆς ἀ­να­λή­ψε­ως δη­μο­σῖ­ων κα­θη­κό­ντων καὶ ἀ­πο­στο­λῶν θὰ τοὺς ἀ­φαι­ροῦ­σαν τὴ δυ­να­τό­τη­τα νὰ ἀ­σκοῦν τὸ ἐ­πάγ­γελ­μά τους γι­ὰ νὰ ζή­σουν-, ἡ ἑλ­λη­νι­κὴ πο­λι­τι­κὴ σκέ­ψη συ­νέ­λα­βε τὴν ἰ­δέ­α τῆς ἄ­με­σης κα­λύ­ψε­ως ἀ­πὸ τὴν Πο­λι­τεί­α τῶν βι­ο­τι­κῶν ἀ­να­γκῶν τῶν πτω­χῶν λει­τουρ­γῶν της. Ἡ ἰ­δέ­α αὐ­τὴ ὑ­λο­ποι­ή­θη­κε μὲ λα­μπροὺς θε­σμούς, ὅ­πως ἡ «ἐν πρυ­τα­νεί­ῳ αἴ­τη­σις» τῆς ­Ἀ­θη­να­ϊ­κῆς Δη­μο­κρα­τί­ας-ἐ­πὶ πρό­σκαι­ρου ἢ μο­νί­μου βά­σε­ως (ἀεί­σι­τοι)- δη­μο­σί­ων ἄν­δρων ποὺ προ­σφέ­ρουν πολ­λὰ στὴν Πο­λι­τεί­α, τὰ «συσ­σί­τι­α» τῶν στρα­τι­ω­τικῶν στὴ Σπάρ­τη, τὸ «Λή­ι­ον» τῆς Αἰ­τω­λι­κῆς Συ­μπο­λι­τεί­ας κ.λπ.
Στὸ ση­μεῖ­ο αὐ­τὸ θὰ πρέ­πει νὰ κά­νου­με μί­α δι­πλὴ ἱ­στο­ρι­κὴ πα­ρα­τή­ρη­ση πο­λὺ με­γά­λης πρα­κτι­κῆς καὶ πο­λι­τι­κῆς ση­μα­σί­ας.
Οἱ θε­σμοὶ τῶν ἀ­μί­σθων λει­τουρ­γῶν, ἐν ὅσῳ ἴ­σχυ­αν, ὡδηγοῦσαν, ὅπως εἴπαμε, στὴν ρα­γδαί­α ἄ­νο­δο τῶν πο­λι­τι­κῶν ὀρ­γα­νι­σμῶν ποὺ τοὺς ἐ­φάρ­μο­ζαν. Ἔ­τσι π.χ. τῆς πε­ρι­ό­δου με­γί­στης ἀ­κμῆς καὶ ἰ­σχῦ­ος τῆς Ἀ­θη­να­ϊ­κής Πο­λι­τεί­ας (χρυ­σοῦς «αἰ­ών» τοῦ Πε­ρι­κλέ­ους) προ­η­γή­θη­κε ἡ πε­ρί­ο­δος τῆς ἀ­νο­δι­κῆς πο­ρεί­ας, κα­τὰ τὴν ὁποί­α ἡ ἀ­μι­σθί­α ὅ­λων τῶν λει­τουρ­γῶν ἦ­ταν κα­νό­νας χω­ρὶς ἐ­ξαί­ρε­ση.
Ἡ «ἐ­κμί­σθω­ση» τῶν λει­τουρ­γῶν ὕ­πηρ­ξεν ἀ­παρ­χὴ πα­ρα­κμῆς καὶ κα­τα­πτώ­σε­ως. Ἔ­τσι, ἂ­φ’ ὅ­του ὁ Πε­ρι­κλῆς κα­θι­έ­ρω­σε τὴ χρη­μα­τι­κὴ ἀ­πο­ζη­μί­ω­ση ἑ­νὸς ἡ­με­ρο­μι­σθί­ου, ἔ­στω μὲ τὸ ἀ­σή­μα­ντο πο­σὸ τοῦ ἑ­νὸς ὀ­βο­λο­ῦ (= ἑ­νὸς ἕ­κτου της δραχ­μῆς), γι­ὰ τοὺς δι­κα­στὲς καὶ ὡ­ρι­σμέ­νους ἄλ­λους λει­τουρ­γούς, ἀρ­χί­ζει ἡ δι­α­φθο­ρά, ἡ ἀ­πο­σύν­θε­ση καὶ ἡ κα­τι­οῦ­σα πο­ρεί­α τῶν Ἀ­θη­νῶν, ἡ ἧτ­τα καὶ ἡ ὑ­πο­τα­γή.1
Ὁ Ἑλ­λη­νι­σμός, με­τα­ξὺ τῶν ἄλ­λων, εἶ­χε κα­θι­ε­ρώ­σει καὶ σὰν ἀρ­χὴ τῆς ἀ­μυ­ντι­κῆς πρα­κτι­κῆ ς του τὴ συ­νο­λι­κὴ εὐ­θύ­νη γι­ὰ τὴν ἄ­μυ­να. Ὅ­λα τὰ μέ­λη τοῦ συ­νό­λου συμμε­τέ­χουν στὴν προ­ε­τοι­μα­σί­α καὶ τὴ δι­ε­ξα­γω­γὴ τῆς ἄ­μυ­νας, ὑ­πεύ­θυ­να καὶ ἐ­πὶ ἴσοις ὀ­ροις (μὲ ἐ­ξαί­ρε­ση τῶν ἀ­κα­ταλ­λή­λων λό­γω ἀ­ντι­κει­με­νι­κῆς ἀ­δυ­να­μί­ας, δη­λα­δὴ τῶν παι­δι­ῶν, γε­ρό­ντων, ἀ­σθε­νῶν καὶ γυ­ναι­κῶν). Σ’ ὅλες τὶς πό­λεις-κρά­τη τῆς προ­κλα­σι­κῆς, κλα­σι­κῆς καὶ με­τα­κλα­σι­κῆς Ἑλ­λά­δας ἡ ἰ­δι­ό­τη­τα τοῦ ἐ­λεύ­θε­ρου πο­λί­τη ταυ­τί­ζε­ται μὲ τὴν ἰ­δι­ό­τη­τα τοῦ στρα­τι­ώ­τη (ἡ­γή­το­ρος ἢ ὁ­πλί­τη). Οἱ ἱ­κα­νοὶ πο­λῖ­τες τῆς Σπάρ­της συ­να­πο­τε­λο­ϋ­σαν αὐ­τὸ τοῦ­το τὸ σπαρ­τι­α­τι­κὸ στρά­τευ­μα, ὅ­πως καὶ οἱ πο­λῖ­τες τῆς Ἀ­θη­να­ϊ­κής Δη­μο­κρα­τί­ας, τῶν Θη­βῶν κ.λπ.
Δὲν ὑ­πῆρ­χε δι­ά­κρι­ση με­τα­ξὺ στρα­τι­ω­τι­κοῦ καὶ ἰ­δι­ώ­τη, δὲν ὑ­πῆρ­χε λέ­ξη ἰ­δι­ώ­της μὲ τὴ ση­με­ρι­νὴ ἔν­νοι­α, ὅπως δὲν ὑ­πῆρ­χε καὶ λέ­ξη στρα­τι­ω­τι­κὸς μὲ τὴ ση­με­ρι­νὴ ἔν­νοι­α (τοῦ ἐ­παγ­γελ­μα­τί­α). Ὅ­λοι οἱ πο­λῖ­τες ἦ­σαν ὁ­πλῖ­τες καὶ ἀ­φ’ ἑ­τέ­ρου ὅ­λοι οἱ ὁ­πλῖ­τες ἦ­σαν πο­λί­τες, δε­δο­μέ­νου ὅ­τι κα­νεὶς δὲν ἀ­πο­ζο­ϋῦσεν ἀ­πὸ πό­ρους ποὺ ἐ­ξα­σφά­λι­ζε ἀ­πὸ τὸ «στρα­τι­ω­τι­κὸ ἐ­πάγ­γελ­μα». Τὸ τε­λευ­ταῖ­ο τοῦ­το εἰ­σή­χθη στὸν ἑλ­λη­νι­κὸ χῶ­ρο γι­ὰ πρώ­τη φο­ρά ἀ­πό τη Ρώ­μη καὶ ἴ­σχυ­σε στὴ Βυ­ζα­ντι­νὴ Αὐ­το­κρα­το­ρί­α, ποὺ κα­θι­έ­ρω­σε τὸν θε­σμὸ τοῦ ἐμ­μί­σθου ἐ­παγ­γελ­μα­τι­κοῦ στρα­τοῦ, ἐ­φ’ ὅ­σον o θε­σμὸς τοῦ πο­λί­τη-στρα­τι­ω­τι­κοῦ ἦ­ταν ἀ­δύ­να­το, λό­γω τῆς ἐ­θνι­κῆς ἀ­νο­μοι­ο­γέ­νει­ας τῶν ὑ­πη­κό­ων της, νὰ ἐ­φαρ­μο­σθῇ.2
Ὅ­πως ἐ­πι­ση­μαί­νε­ται, ἡ κα­θι­έ­ρω­ση ἀ­πο­ζη­μι­ώ­σε­ων σὲ λει­τουρ­γούς της Ἀ­θη­να­ϊ­κής Δη­μο­κρα­τί­ας -στὶς ἄλ­λες πό­λεις-κρά­τη τῆς κλα­σι­κῆς Ἑλ­λά­δας πο­τὲ δὲν κα­θι­ε­ρώ­θη­κε τέ­τοι­ος θε­σμός- κα­τα­κρί­θη­κε μὲ με­γά­λη δρι­μύ­τη­τα ἀ­πό τους ἱ­στο­ρι­κούς, «μὲ τὸ ἐ­πι­χεί­ρη­μα πὼς ἦ­ταν δι­α­φθο­ρὰ τοῦ λα­οῦ».
«Στὴν Ἀ­θή­να δὲν ὑ­πῆρ­χαν δι­κα­στὲς ἐξ ἐ­παγ­γέλ­μα­τος· κά­θε πο­λί­της ἡ­λι­κί­ας ἄ­νω τῶν τρι­ά­ντα ἐ­τῶν, ποὺ νὰ μὴ χρε­ώ­στη στὸ δη­μό­σι­ο καὶ νὰ μὴν ἔ­χῃ στε­ρη­θῆ τῶν πο­λι­τι­κῶν του δι­και­ω­μά­των, μπο­ροῦ­σε νὰ γί­νῃ δι­κα­στής, φθά­νει νὰ εἶ­χε ἐγ­γρα­φῇ στὸν κα­τά­λο­γο.4  Στὴν ἀρ­χὴν ἑ­κά­στου ἔ­τους δη­λα­δή, ἀ­πὸ τοὺς εἴ­κο­σι πε­ρί­που χι­λι­ά­δες Ἀ­θη­ναί­ους πο­λῖ­τες κα­ταρ­τι­ζό­ταν δι­ὰ κλή­ρου ἕ­νας πί­να­κας ἕ­ξη χι­λι­ά­δων δι­κα­στῶν, χω­ρὶς δι­ά­κρι­ση τά­ξε­ως ἢ πε­ρι­ου­σί­ας. Οἱ δι­κα­στὲς αὐ­τοὶ κα­τα­νέ­μο­νταν σὲ δέ­κα δι­κα­στή­ρι­α, τὸ κυ­ρι­ώ­τε­ρο τῶν ὁ­ποί­ων ἦ­ταν ἡ Ἠ­λι­αί­α. Πρὶν ἀ­πὸ κά­θε συ­νε­δρί­α­ση κλη­ρώ­νο­νταν τὰ ὀ­νό­μα­τα ἐ­κεί­νων ποὺ θὰ συ­νε­δρί­α­ζαν σὲ κά­θε δι­κα­στή­ρι­ο· ὁ ἀ­ριθ­μὸς τους ἐ­ποί­κιλ­λε ἀ­να­λό­γως τῆς σο­βα­ρό­τη­τος τῆς ὑ­πο­θέ­σε­ως: δι­α­κό­σι­οι ἕ­νας, πε­ντα­κό­σι­οι ἕ­νας, χί­λι­οι ἕ­νας, κά­πο­τε μά­λι­στα καὶ πε­ρισ­σό­τε­ροι.
»Οἱ δι­κα­στὲς συ­νε­δρί­α­ζαν ἀ­μι­σθί. Ὁ Πε­ρι­κλῆς ἀρ­γό­τε­ρα ἔ­θε­σπι­σε νὰ τοὺς δί­δε­ται ὡς ἀ­μοι­βή, ὑ­πὸ τύ­πον ἀ­πο­ζη­μι­ώ­σε­ως, ἕ­νας ὀ­βο­λός κα­τὰ συ­νε­δρί­αν, ὁ δι­κα­στι­κὸς, ἠλι­αστι­κός μι­σθός. Ἡ κα­θι­έ­ρω­ση αὐ­τῆς τῆς πλη­ρω­μῆς τῶν δι­κα­στῶν εἶ­χε δυ­ὸ συ­νέ­πει­ες: »Πρῶ­τον, οἱ πλού­σι­οι καὶ οἱ εὐ­κα­τά­στα­τοι πο­λῖ­τες πε­ρι­φρο­νοῦ­σαν ἢ πα­ρα­με­λοῦ­σαν λει­τουρ­γή­μα­τα μὲ τό­σο γλί­σχρες ἀ­μοι­βές, ἐ­νῷ οἱ ἄ­νερ­γοι καὶ οἱ ὀ­κνη­ροὶ εὕ­ρι­σκαν σ’ αὐ­τὰ ἕ­να μέ­σον βι­ο­πο­ρι­σμοῦ. Πρὶν ἀ­πὸ κά­θε συ­νε­δρί­α­ση συ­νω­θο­ῦ­ντο μπρὸς στὶς θύ­ρες τῶν δι­κα­στη­ρί­ων, μὲ τὴν ἐλ­πί­δα πὼς θὰ κλη­ρω­θοῦν καὶ θ’ ἀ­πο­κτή­σουν τὸ πο­λύ­τι­μο δι­ά­ση­μό του δι­κα­στι­κοῦ ἀ­ξι­ώ­μα­τος.
»Δεύ­τε­ρον, τὰ δι­κα­στή­ρι­α πε­ρι­έ­πε­σαν ὑ­πὸ τὴν ἐ­πί­δρα­ση τῶν δη­μα­γω­γῶν, ἰ­δί­ως ἂ­φ’ ὅ­του o Κλέ­ων (τὸ 425 ἢ 424), γι­ὰ νὰ κα­τα­στῇ δη­μο­φι­λής, ὕ­ψω­σε τὸν δι­κα­στι­κὸ μι­σθὸ σὲ τρε­ῖς ὀβο­λούς. Τὸ τρι­ώ­βο­λο ἔ­θε­σε στὰ χέ­ρι­α τῶν φτω­χῶν μί­α ση­μα­ντι­κὴ καὶ ἐ­πι­κίν­δυ­νη ἐ­ξου­σί­α. Κα­θο­δη­γού­με­νοι ὄ­χι ἀ­πό τὴ φρο­ντί­δα τῆς ἀ­πο­δό­σε­ως τῆς δι­και­ο­σύ­νης, ἄλ­λα μό­νον ἀ­πὸ τὸ προ­σω­πι­κὸ τους συμ­φέ­ρον, καὶ προ­σπα­θώ­ντας νὰ ἐ­ξα­σφα­λί­σουν τὴ ζω­ὴ τοὺς ἀ­πο­κλει­στι­κὰ καὶ μό­νον ἀ­πὸ τὴν ἐ­νά­σκη­ση τοῦ λει­τουρ­γή­μα­τος αὐ­τοῦ, τί­πο­τα’ ἄλ­λο δὲν εἶ­χαν στὸν νοῦ τοὺς πα­ρὰ πὼς θὰ εἶ­χαν συ­χνό­τε­ρα τὴν εὐ­και­ρί­α νὰ δι­κά­σουν. Τὶς δι­α­θέ­σεις αὐ­τὲς ἐ­φρό­ντι­ζαν νὰ ὑ­πο­θάλ­πουν οἱ δη­μα­γω­γοί, πολ­λα­πλα­σι­ά­ζο­ντας τὶς κα­τη­γο­ρί­ες καὶ τὶς δί­κες ἐ­να­ντί­ον τῶν πο­λι­τι­κῶν τοὺς ἀ­ντι­πά­λων καὶ ἐ­κεί­νων τῶν ὁποί­ων ἐπω­φθαλμι­οῦ­σαν τὰ πλού­τη. Ἔ­τσι ἐ­βα­σί­λευ­σαν οἱ κα­τα­δό­τες κι οἱ συ­κο­φά­ντες. »Ὁ πρω­ταί­τι­ος τῆς κα­τα­στά­σε­ως αὐ­τῆς ἦ­ταν o Κλέ­ων. Φι­λο­χρή­μα­τος καὶ συ­κο­φά­ντης ὅ­πως ἦ­ταν, εἶ­χε σκορ­πί­σει τὴ δι­χό­νοι­α στὴν πό­λη. Κο­λα­κεύ­ο­ντας τὸν λα­ὸ γι­ὰ νὰ τὸν ἔ­χῃ εὐ­κο­λώ­τε­ρα ὑ­πο­χεί­ρι­όν του, εἶ­χε δη­μι­ουρ­γή­σει, μὲ τὴν κα­θι­έ­ρω­ση τοῦ τρι­ω­βό­λου, μί­α ἀ­ξι­ο­θρή­νη­τη νο­ο­τρο­πί­α, κα­θι­στώ­ντας τοὺς δι­κα­στὲς κα­κοὺς καὶ συμ­φε­ρο­ντο­λό­γους».5
Ἡ με­τα­τρο­πὴ τῶν λει­τουρ­γῶν σὲ ἔμ­μι­σθους ὑ­παλ­λή­λους, ἀ­πο­ζῶ­ντες ἀ­πὸ τὸ λει­τούργημα ποὺ ἀ­σκο­ῦν, προ­κα­λεῖ μέ­σῳ μί­ας αὐ­τό­μα­τα λει­τουρ­γού­σης ἐ­ξε­λί­ξε­ως τὶς ἀ­κό­λου­θες συ­νέ­πει­ες:

Πρῶ­τον

Ορατόριο “Άγιος Δημήτριος”

Posted by olympiada στο Οκτωβρίου 25, 2014

Το κορυφαίο έργο του Νίκου Αστρινίδη (1921-2010) και μια από τις λαμπρότερες συμφωνικές σελίδες της μεταπολεμικής Ελλάδας ολοκληρώθηκε το 1962 ύστερα από παραγγελία του Δήμου Θεσσαλονίκης για την πεντηκοστή επέτειο της απελευθέρωσης της πόλης. Το έργο δραματοποιεί μουσικά τη ζωή και το μαρτύριο του πολιούχου αγίου της και περιλαμβάνειμια από τις πιο επιτυχημένες εναρμονίσεις βυζαντινού μέλους (“Μέγαν εύρατο”).
Η παρακάτω ιστοσελίδα συγκεντρώνει ιστορικές ηχογραφήσεις από την πρεμιέρα και μετέπειτα εκτελέσεις του ορατορίου:
Ιστορικά στοιχεία και μια εισαγωγή στο έργο είναι διαθέσιμα εδώ:
Ilias Chrissochoidis, Ph.D.
Research associate, Music
Stanford University

#Kobane Αυτη ειναι η βιζιτα της τουρκικής προπαγάνδας που ζητά “να αφήσουν τους Κούρδους να πεθάνουν”!

Posted by olympiada στο Οκτωβρίου 25, 2014


Ο ΧΥΔΑΙΟΣ ΦΕΡΕΤΖΕΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΩΝ. Δειτε τις φωτογραφίες για να καταλάβετε τι εστι τουρκικη προπαγάνδα μέσω δημοσιογραφίας – βιζιτας.
Αφήστε τους Κούρδους να ψοφήσουν! Γράφει Τουρκάλα “δημοσιογραφος” Ceylan Ozbudak στο Al Arabiya. Ισλαμική προπαγάνδα μέσω βιζιτας…
Σε ενα εμετικο άρθρο στο ισλαμοφασιστικό Al Arabiya η βιζιτα της τουρκικής / Ισλαμικης προπαγάνδας “εξηγεί” γιατι οι Κουρδοι στο μαρτυρικό Κόμπανι θα πρεπει να εξαφανιστούν. Αποκαλεί την πόλη “χωριό” για το οποίο δεν υπάρχει λόγος να σταλεί βοήθεια, αφού οι Κουρδοι της Συριας δεν συνεργάστηκαν με την “αντισταση” για την ανατροπή του Άσαντ!
Παράλληλα προκαταλαμβάνει και την στάση του προδότη Μπαρζανι θεωρώντας βέβαιο οτι δεν θα στείλει βοήθεια στο Κόμπανι αφού “εχει πολιτικές διάφορες με τους εκει Κούρδους”.

Όσο για την ISIS, εκει φαίνεται ξεκάθαρα πως η θηριωδία ξεπλενεται με την ξανθιά “δυτικομορφη” προπαγανδιστρια. Ε, δεν τρέχει και τίποτα με την ISIS, δεν εχει πειράξει την Τουρκια, και ειναι προϊον της δυτικής πολιτικής κατα των μουσουλμάνων.
Τέλος, οποίος υποστηρίζει τους Κούρδους στο Κόμπανι ειναι τρομοκράτης του PKK αφού “μόλις μερικές εκατοντάδες άμαχοι έχουν μεινει στην πόλη”…
Γενοκτονια με ντεκολτέ.
Η απάντηση σε αυτη την χυδαιότητα βέβαια, ειναι μια: Γιατι καλή μου κυρία δεν πηγαίνεις να πάρεις μια συνεντευξη απο την ISIS με την επαγγελματική σου αμφίεση; Έτσι για να επιβεβαιώσεις τα λεγόμενα σου περι “ακινδυνων” και ομοίων με το PKK…




Η ΘΡΑΚΗ ΜΑΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ

Η ΘΡΑΚΗ ΜΑΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ