Στην Αθήνα υπάρχουν κυβερνητικά στελέχη και αξιωματούχοι οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη αγωνία από την πορεία των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές! “Εντοπίζονται” στα υπουργεία Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας και η αγωνία που έχουν είναι αν, πότε και πως θα σχηματιστεί κυβέρνηση στην γειτονική Τουρκία!
Διπλωμάτες και αξιωματικοί που ασχολούνται με τα ελληνοτουρκικά δεν μπορούν να αποφύγουν την σύγκριση μεταξύ του Ιανουαρίου του 1996 και της σημερινής πολιτικής πραγματικότητας στην Τουρκία.
Τότε είχαμε καταλήξει στην κρίση των Ιμίων.
Τώρα διανύουμε μια περίοδο έντασης στο Αιγαίο που ουδείς μπορεί να προβλέψει που θα καταλήξει.
Είναι τόσο σοβαρά τα πράγματα;
Οι ομοιότητες μεταξύ 1996 και 2015 περιορίζονται στο γεγονός ότι η Τουρκία δεν έχει σταθερή κυβέρνηση ,είναι άγνωστο πότε θα αποκτήσει και το κυριότερο με ποιες ισορροπίες θα σχηματιστεί. Από εκεί και πέρα είναι σαφές ότι η σημερινή Τουρκία δεν έχει μεγάλη σχέση μ΄ εκείνη του 1996. Τότε οι “παίκτες” του πολιτικού παιχνιδιού -Γιλμάζ, Τσιλέρ, Ερμπακάν- δεν είχαν το μέγεθος και την “αύρα” του Ταγίπ Ερντογάν. Ο οποίος βέβαια μετά από πολλά χρόνια απόλυτης κυριαρχίας νιώθει για πρώτη φορά την “γεύση της ήττας”. Τα σενάρια περί “εξαγωγής της εσωτερικής πολιτικής κρίσης” πολλές φορές τα έχουμε ακούσει, ελάχιστες φορές έχουν επιβεβαιωθεί και κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι το καθεστώς Ερντογάν θα τα “αξιοποιήσει”.
Οι έντονες ανησυχίες σε ΥΠΕΞ και ΥΠΕΘΑ δεν είναι βέβαια σε καμία περίπτωση υπερβολικές. Δεν στηρίζονται σε αόριστες εκτιμήσεις,αλλά σε πραγματικά γεγονότα, αριθμούς ακόμη και χάρτες πάνω στους οποίους έχουν αποτυπωθεί οι απιστευτες προκλήσεις των Τούρκων.
Τελευταίο σοβαρό επεισόδιο που καταγράφηκε στο Αιγαίο, ήταν η απίστευτη ενέργεια των Τούρκων να στείλουν το πλοίο υποκλοπών του “Τσαντιρλί” μέσα στο Πεδίο Βολής Άνδρου ,την ίδια στιγμή που πολεμικά πλοία του ελληνικού Στόλου έκαναν βολές με πραγματικά πυρά!
Τι δείχνουν οι χάρτες και οι αριθμοί.
Η συμπεριφορά των γειτόνων στο Αιγαίο, εδώ και πάρα πολλούς μήνες προβληματίζει. Οι Τούρκοι κάθε μέρα επιχειρώντας να δοκιμασουν τις αντοχές της ελληνικής ΠΑ κάνουν τουλάχιστον δύο “δρομολόγια” στο Αιγαίο. Εισβάλλουν με μαχητικά από το βορειοανατολικό Αιγαίο ,μεταξύ Λήμνου-Λέσβου ,διασχίζουν της “καρδιά” του και αποχωρουν πετώντας στον εναέριο χώρο των Δωδεκαννήσων. Το “δρομολογιο” έχει και την αντίθετη φορά. Σ΄ αυτή την “κάθετη” πτήση με την οποία “χωρίζουν” το Αιγαίο ακριβώς στη μέση οι Τούρκοι εμπλέκονται όλο και συχνότερα σε αερομαχίες - εμπλοκές κάτι που είχε σταματήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Στους πίνακες που δημοσιεύουμε είναι εμφανές ότι η Άγκυρα ρίχνει λάδι στη φωτιά. Το 2013 είχε σημειωθεί μόλις μία επλοκή! Το 2014… το κοντέρ έγραψε μηδέν! Και το πρώτο πεντάμηνο του 2015 έχουμε ήδη 41 εμπλοκές!!! Η αύξηση είναι δραματική, όπως δραματική είναι και η αλλαγή συμεπριφοράς των Τούρκων στο Αιγαίο.
Όπως προκύπτει από τους πίνακες που δημοσιεύουμε όλοι οι δείκτες που σηματοδοτούν την ένταση των τουρκικών προκλήσεων είναι αισθητά αυξημένοι.
Επιπλέον η Τουρκία προσπαθεί να στήσει δικό της…βιλαέτι στον εναέριο χώρο γύρω από το Καστελόριζο. Εκτός από τις πτήσεις μαχητικών της γύρω από το νησί, η Τουρκία κάθε μέρα , δηλώνει “παρούσα” στην περιοχή. Οι επίγειοι σταθμοί ραντάρ που βρίσκονται στα τουρκικά παράλια διαρκώς καλούν κυρίως τα ελληνικά αεροσκάφη -κι όχι μόνο αυτά- να αποχωρήσουν από τη περιοχή η οποία κατά την …άποψή τους αποτελεί μέρος του τουρκικού εναεριου χώρου!
Οι τουρκικές προκλήσεις έχουν θέσει σε συναγερμό τους επιτελείς στο ΥΠΕΘΑ, οι οποίοι ανησυχούν για την πιθανότητα προκλησης ενός θεμρου επεισοδίου που η Άγκυρα θα θελήσει να εκμεταλλευθεί για το εσωτερικό της. Δεν είναι τυχαίο ότι επιτελείς επισημαίνουν οτι οι Τούρκοι έχουν αρχίσει να πετούν και νύχτα στο Αιγαίο κάτι που μέχρι και το 2014 δεν είχαν τολμήσει. “Είναι προφανές ότι προσπαθούν να μας πιάσουν στον ύπνο για να αποδείξουν μέσω μιας εντυπωσιακής πρόκλησης την “τουρκική ισχύ”.
Πηγή OnAlert
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Διπλωμάτες και αξιωματικοί που ασχολούνται με τα ελληνοτουρκικά δεν μπορούν να αποφύγουν την σύγκριση μεταξύ του Ιανουαρίου του 1996 και της σημερινής πολιτικής πραγματικότητας στην Τουρκία.
Τότε είχαμε καταλήξει στην κρίση των Ιμίων.
Τώρα διανύουμε μια περίοδο έντασης στο Αιγαίο που ουδείς μπορεί να προβλέψει που θα καταλήξει.
Είναι τόσο σοβαρά τα πράγματα;
Οι ομοιότητες μεταξύ 1996 και 2015 περιορίζονται στο γεγονός ότι η Τουρκία δεν έχει σταθερή κυβέρνηση ,είναι άγνωστο πότε θα αποκτήσει και το κυριότερο με ποιες ισορροπίες θα σχηματιστεί. Από εκεί και πέρα είναι σαφές ότι η σημερινή Τουρκία δεν έχει μεγάλη σχέση μ΄ εκείνη του 1996. Τότε οι “παίκτες” του πολιτικού παιχνιδιού -Γιλμάζ, Τσιλέρ, Ερμπακάν- δεν είχαν το μέγεθος και την “αύρα” του Ταγίπ Ερντογάν. Ο οποίος βέβαια μετά από πολλά χρόνια απόλυτης κυριαρχίας νιώθει για πρώτη φορά την “γεύση της ήττας”. Τα σενάρια περί “εξαγωγής της εσωτερικής πολιτικής κρίσης” πολλές φορές τα έχουμε ακούσει, ελάχιστες φορές έχουν επιβεβαιωθεί και κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι το καθεστώς Ερντογάν θα τα “αξιοποιήσει”.
Οι έντονες ανησυχίες σε ΥΠΕΞ και ΥΠΕΘΑ δεν είναι βέβαια σε καμία περίπτωση υπερβολικές. Δεν στηρίζονται σε αόριστες εκτιμήσεις,αλλά σε πραγματικά γεγονότα, αριθμούς ακόμη και χάρτες πάνω στους οποίους έχουν αποτυπωθεί οι απιστευτες προκλήσεις των Τούρκων.
Τελευταίο σοβαρό επεισόδιο που καταγράφηκε στο Αιγαίο, ήταν η απίστευτη ενέργεια των Τούρκων να στείλουν το πλοίο υποκλοπών του “Τσαντιρλί” μέσα στο Πεδίο Βολής Άνδρου ,την ίδια στιγμή που πολεμικά πλοία του ελληνικού Στόλου έκαναν βολές με πραγματικά πυρά!
Τι δείχνουν οι χάρτες και οι αριθμοί.
Η συμπεριφορά των γειτόνων στο Αιγαίο, εδώ και πάρα πολλούς μήνες προβληματίζει. Οι Τούρκοι κάθε μέρα επιχειρώντας να δοκιμασουν τις αντοχές της ελληνικής ΠΑ κάνουν τουλάχιστον δύο “δρομολόγια” στο Αιγαίο. Εισβάλλουν με μαχητικά από το βορειοανατολικό Αιγαίο ,μεταξύ Λήμνου-Λέσβου ,διασχίζουν της “καρδιά” του και αποχωρουν πετώντας στον εναέριο χώρο των Δωδεκαννήσων. Το “δρομολογιο” έχει και την αντίθετη φορά. Σ΄ αυτή την “κάθετη” πτήση με την οποία “χωρίζουν” το Αιγαίο ακριβώς στη μέση οι Τούρκοι εμπλέκονται όλο και συχνότερα σε αερομαχίες - εμπλοκές κάτι που είχε σταματήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Στους πίνακες που δημοσιεύουμε είναι εμφανές ότι η Άγκυρα ρίχνει λάδι στη φωτιά. Το 2013 είχε σημειωθεί μόλις μία επλοκή! Το 2014… το κοντέρ έγραψε μηδέν! Και το πρώτο πεντάμηνο του 2015 έχουμε ήδη 41 εμπλοκές!!! Η αύξηση είναι δραματική, όπως δραματική είναι και η αλλαγή συμεπριφοράς των Τούρκων στο Αιγαίο.
Όπως προκύπτει από τους πίνακες που δημοσιεύουμε όλοι οι δείκτες που σηματοδοτούν την ένταση των τουρκικών προκλήσεων είναι αισθητά αυξημένοι.
Επιπλέον η Τουρκία προσπαθεί να στήσει δικό της…βιλαέτι στον εναέριο χώρο γύρω από το Καστελόριζο. Εκτός από τις πτήσεις μαχητικών της γύρω από το νησί, η Τουρκία κάθε μέρα , δηλώνει “παρούσα” στην περιοχή. Οι επίγειοι σταθμοί ραντάρ που βρίσκονται στα τουρκικά παράλια διαρκώς καλούν κυρίως τα ελληνικά αεροσκάφη -κι όχι μόνο αυτά- να αποχωρήσουν από τη περιοχή η οποία κατά την …άποψή τους αποτελεί μέρος του τουρκικού εναεριου χώρου!
Οι τουρκικές προκλήσεις έχουν θέσει σε συναγερμό τους επιτελείς στο ΥΠΕΘΑ, οι οποίοι ανησυχούν για την πιθανότητα προκλησης ενός θεμρου επεισοδίου που η Άγκυρα θα θελήσει να εκμεταλλευθεί για το εσωτερικό της. Δεν είναι τυχαίο ότι επιτελείς επισημαίνουν οτι οι Τούρκοι έχουν αρχίσει να πετούν και νύχτα στο Αιγαίο κάτι που μέχρι και το 2014 δεν είχαν τολμήσει. “Είναι προφανές ότι προσπαθούν να μας πιάσουν στον ύπνο για να αποδείξουν μέσω μιας εντυπωσιακής πρόκλησης την “τουρκική ισχύ”.
Πηγή OnAlert
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου